Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia Yolanda Rojer-Rijke en Emma Crestian.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
Advertisements

De MR op Praktijkonderwijs Zeist
Projectmanagement voor Projectleiders
Succesfactoren van teamcoaching
Introductiebijeenkomst
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Logical Framework Approach
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
COMPETENTIEONTWIKKELING
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Welkom bij de presentatie van het
De competente projectleider
Naar een zelfstandige positie van de medezeggenschap op de Hogescholen Rienk Goodijk, 10 nov Hoogleraar TiasNimbas UvT Senior-consultant GITP.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Collectieve belangenbehartiging in het Samenwerkingsverband (SWV) Een model voor medezeggenschap en communicatie met de achterban Utrecht,
Collectief leren in schoolteams
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
1 Medezeggenschap op niveau congres 2007 inleiding: Prof.Dr. Marc Vermeulen Hoogleraar onderwijssociologie.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
straffen en belonen vanuit de montessori visie
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
1 OR & G EDRAGSCODE. 2 Governance codes Integriteitsverklaring 10 gouden regels Huisregels Zwembad Rotterdamse Burgerschapscode.. R EGELEN ONDERLINGE.
Presentatie Project Talenpracticum
FIDE projectmanagement. Projectmanager als bricoleur.
Programma Wat is projectmatig werken? Projectstart Projectfasering
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
AVS Leerling bij de Les!® 1 Leerling bij de Les!® Algemene Vereniging Schoolleiders.
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken Informatie bekomen uit de bevraging van de externe diensten voor preventie en bescherming.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Jeugdhulp K ip met de gouden eieren door slimme en betere samenwerking tussen 1e en 2e lijn in de lokale jeugdzorg Henny Luppes Manager Welstad Stadskanaal.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Ouders-kind-peuterspeelzaal één pakket samen verantwoordelijk!
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
'Vriendenavond' in het Bonte Paard te Laren, op 23 Februari, 20:30 uur Stichting Vrienden van de Larense Montessori School.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Het werk van de regiobegeleider Een kijkje in onze keuken.
Hoe pedagogisch handelen?
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Participerend Leiderschap
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Verwijzen naar kookboek.
Het zorgcontinuüm.
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Leiding geven aan school ontwikkeling
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Heb jij ballen voor scrummen?
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Juni juni 2018 najaar 2018 december 2018 Subsidie beschikbaar gesteld door minister Slob voor dekkend aanbod ondersteuning aan leerlingen.
Leiderschapsontwikkeling
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia Yolanda Rojer-Rijke en Emma Crestian

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia Hoogste prioriteit: Verbouwing Kolegio Pierre Lauffer

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 1. Doelen en werkwijze - 1  Strategie: Stappenplan / projectplan  Overzicht beschikbare gegevens Stand van zaken / foto’s Resultaten onderzoek ARBO Verbouwing K.P.L.

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 1. Doelen en werkwijze - 2  Budget Extra faciliteiten Begroting; Offertes  Randvoorwaarden Visie / Missie school K.P.L.

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 2.Taken en bevoegdheden - 1  Relatie docent / leerling  Relatie ouders / school  Betere afstemming taken / bevoegdheden

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 2.Taken en bevoegdheden - 2  Taakverdeling Coordinator in school (direktie)  Overlegmomenten Coordinator / Projectleider (wekelijks)

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 2.Taken en bevoegdheden - 3  Rapporteren Coordinator project (dir) / belanghebbenden  Procedure Tussentijds projectverloop (info/briefing)

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 3. Deskundigheid  Kwalificatie eisen Bouwbedrijf (deskundig) Time-limit (2 kalenderjaren) 2007 en 2008  Expertise Architecten

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 4. Beleidsbeïnvloeders - 1  Financiers - Sponsors - Donnateurs - Adoptie-instantie  Geselecteerd bouwbedrijf  Schoolbestuur

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 4. Beleidsbeïnvloeders-2  S.O.S (overheid)  Schoolmanager  Belangengroepen school; docenten; leerlingen; ouders

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 5. Besluitvorming - 1  Inspraak Regelmatig overleg dir. / financiers / bouwbedrijf Overleg dir. / docenten / klassevertegenwoordigers  Contacten Fasering project aan financiers

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 5. Besluitvorming - 2  Onderhandelingen Doorverhuur aan derden  Bepalingen Tussentijdse keuring ARBO

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 6. Autonomie - 1  Wensen projectcoördinator Ruimte voor eigen inbreng / belanghebbenden Ruimte voor extra ondersteuning  Perspectieven Nieuwe contacten en relaties Nieuwe rol als projectcoördinator Tijdelijke taakverbreding Status

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 6. Autonomie - 2  Persoonlijke risico’s Overbelasting i.v.m. takenpakket Piekbelasting verstoort relaties binnen team en thuis

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 7. Bedrijfsklimaat - 1  Kwaliteitsnormen Visie / Missie K.P.L. “Garantia pa un bon guia”  Betrokkenheid Na elk afgeronde fase, vieren

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 7. Bedrijfsklimaat - 2  Beeldvorming voortgang en resultaten zichtbaar maken (na elke fase ook financiers uitnodigen)

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 8. Samenwerking  Teamvorming Medewerking verlenen (door teamleden) Begrip tonen voor ongemakken  Fasering projectproces Feedback (intern en extern) Stimuleren van openheid en collegiale ondersteuning

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 9. Houding - 1  Werkhouding Flexibiliteit Omgaan met onvoorziene situatie Verantwoordelijkheid

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 9. Houding - 2  Mentaliteit Collegialiteit, behulpzaamheid, solidariteit van schoolteam Betrouwbaarheid van uitvoerders

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 9. Houding - 3  Stijl bouwbedrijf Gedrevenheid Integriteit Alertheid Openheid

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 10. Overzicht - 1  Haalbaarheid  Complexiteit  Goede samenwerking van groot belang  Grote inspanning van alle actoren  Nieuw functioneel, “up to date” gebouw

Kolegio Pierre Lauffer Garantia pa un bon guia 10. Overzicht - 2  Nieuwe ervaringen  Inspirerend  Belangrijke mensen uit je netwerk aanspreken  Geen doorgang zonder financiering

BeleidOrganisatie Personeel TechnischTechnisch Doelen en Werkwijze Taken en Bevoegdheden Deskundigheid PolitiekPolitiek Beleidsbeinvloe- ders BesluitvormingAutonomie CultureelCultureel BedrijfsklimaatSamenwerkingHouding