Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
medische psychologie, brug tussen lichaam en geest
Advertisements

In gesprek over het schoolleidersregister VO
Feedback – Hoe kan het beter?
Beter naar 2013 Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Taal en Rekenen in DC 2010 – 2014 Titel in kapitalen met onderlijn, lettertype Arial Size 24 Bold, indien aanwezig lettertype Monitor Bold nemen.
AAVR Arts-Assistenten Vereniging St Radboud
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Landelijke KNVB coachdag 27 januari 2010
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Bétapartnersconferentie
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Op zoek naar het geheim van een innovatieve schoolleider
Resultaten inventarisatie opleidingsplannen & Toelichting op het programma Lambert de Bont Voorzitter Centrale Opleidingscommissie UMCG.
workshop Bespreekbaar maken van seksualiteit 28 november 2011
Opleiden in algemene competenties
Kwaliteitsinstrumenten
Mini-SYMPOSIUM Pancreascarcinoom JBZ 1 september 2014
“De vorming van de onderwijs en opleidingsregio NO Nederland”
1 sv Borger “nieuwe stijl ” 30 oktober Korte terugblik 15 december 2003 gestart met ondertekenen intentieverklaring Er is een stuurgroep geformeerd.
Achtergrond  Ongeveer 6000 AIOS in Nederland ( MS)  27 specialismen DJO + LVAG = De Jonge Specialist.
Medische Vervolgopleidingen UMCG
Omgaan met de gevolgen van trombose
Individualisering Opleiding(-sduur) Waarom bekwaamverklaren noodzaak is COC UMCG 30 september 2015 Ramon van den Berg, projectleider RIO.
NFU-project Dedicated Schakeljaar Jan Borleffs (Voorzitter project) Leen Blok (Project manager) Liesbeth Dirksen (Onderwijskundige)
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
De aios in de regie Gatske Nieuwenhuijzen – de Boer Thomas Schok
Drs. Ronald Duzijn, directeur KAMG Evaluatie instroom opleidingsplaatsten M&G 27 november 2014.
Individualisering en bedrijfsvoering; gaat dat samen? Lotte Rijksen Tiuri van Rossum.
Wie een brug slaat naar de havo… 14 december 2012 Aansluiting vo/mbo-Hogeschool Rotterdam Carla Spek & Hilke Stibbe.
Herhaaltraining visitatoren medisch specialismen Reinier Braams Jos Lips 2016.
Vakmanschap & de arts M&G van de toekomst Prof. Dr. Marie-Louise Essink-Bot Afd Sociale Geneeskunde AMC-UvA 21 april 2016.
De praktijk van het bekwaamverklaren
ASSESSMENT BIJ AIOS Revalidatiegeneeskunde Opleidersbijeenkomst 14 mei 2013 Leiden.
Congres Individualisering Opleidingsduur De consequenties voor zorg en ziekenhuis 26 mei 2016 Prof.dr. A.G.J. (Ate) van der Zee Raad van Bestuur UMCG Voorzitter.
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Beweging naar individueel opleiden Ramon van den Berg Projectleider RIO.
Opleidingsfonds en Toewijzen van Opleidingsplaatsen Teach the AIOS, 17 september 2008 E.A. van der Veen, Voorzitter CBOG.
Van Landelijk naar Regionaal naar Lokaal opleidingsplan.... Waar leg je wat vast? Thierry van Dessel.
Hoe maken we dat tot een succes in de regio?
belangen sprekers (potentiële) belangenverstrengeling Geen
Project Toezicht en maatschappelijke verantwoording
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Minder aios: Hoe lossen we dit samen op
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Prof. dr. Maas Jan Heineman
Minder aios-capaciteit, wat nu? Inrichting van het primaire zorgproces
Opleiden voor de toekomst
Netwerk-bijeenkomst Onderwijskundigen
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
De collectieve ambitie
Monitoren Kwaliteit van opleiden
OPENING CONGRES INDIVIDUALISERING OPLEIDINGSDUUR
Hoe zit het werkveld praktisch in elkaar?
Transcript van de presentatie:

Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011 Hoogleraar Interne geneeskunde 2013 Opleidingsdirecteur Vervolgopleidingen 2013 Voorzitter Regionale Opleidings Cie OOR-ON 2013 Lid dagelijks bestuur COC 2013 Bestuurslid plenaire OOR-ON 2013 Lid NFU –CMV 2013 Lid landelijke stuurgroep ‘dedicated schakeljaar’ 2013 Lid landelijke projectgroep VIO& RIO van OMS 2013 Lid Raad Opleidingen

Regionale Samenwerking: ‘Opleidingsclusters in the lead’ Prof. Dr. Jacqueline de Graaf, internist Opleidingsdirecteur (medische) vervolgopleidingen

Opleiders De Graaf en Netten: Voorzitter opleidingscluster Interne Geneeskunde

Plenaire OOR-ON ROC Opleidingsclusters Opleidingsdirecteur Vervolgopleidingen

Missie van het OOR-ON Medisch specialisten opleiden met aantoonbare, onderscheidende kwaliteit Medical expert in personalized health care Medical leaderschip ‘with a significant impact on healtcare’ Opleidingsclusters

‘SAMEN voor kwaliteit’

Succesvol omgaan met andere mensen waarbij je gezamenlijk een doel wilt halen, elkaar aanvullen, inspireren, ondersteunen.

Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV = 3

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON

Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf Opleidings Clusters 27x (Overstijgende) Doelen en activiteiten Opleidings Clusters 27x (Overstijgende) Doelen en activiteiten

Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf ROC Voorbereiden Faciliteren Stimuleren Coordineren ROC Voorbereiden Faciliteren Stimuleren Coordineren

Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf ROC Plenaire OOR-ON ROC Plenaire OOR-ON

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV = 3

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Opleidings Clusters: Verdeling Instroom plaatsen Opleidings Clusters: Verdeling Instroom plaatsen Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Radiologie: 3 eigenstandige Opleidingen in OOR-ON Radiologie: 3 eigenstandige Opleidingen in OOR-ON Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON Horizontaal visiteren

Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Meerjarenplanning + Flexibiliteit in mobiliteit AIOS Smeerolie voor samenwerking + capaciteitsplanning Meerjarenplanning + Flexibiliteit in mobiliteit AIOS Smeerolie voor samenwerking + capaciteitsplanning Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV = 3

Aantoonbaar, onderscheidende OOR-ON kwaliteit Samenwerken aan de opleiding van MS “opleidingsclusters in the lead”