Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hartelijk welkom!.
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Maatschappelijk ondernemen met winst
Asymmentrische informatie
H1 wikken en wegen Paragraaf
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
VERKOOPSTYLING spring eruit en verkoop je huis sneller en tegen de best mogelijke prijs.
Actie Zorgenkind 22ste EDITIE 16 oktober 2005.
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Methodisch begeleiden
Corporate Guidelines.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
voor de zomervakantie tot
Levensvragen Over geluk…..
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
onhygiënisch werken en de gevolgen
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Iedereen coach naar Jef Clement.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
FEEL GOOD MARKET OP 17 APRIL 2013 ZIJN KIMBERLY EN IK NAAR DE FEEL GOOD MARKET IN HET KLOKGEBOUW IN EINDHOVEN GEWEEST.
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
De dag uit het leven van Maria Elena
Marco van Gijzen & Allard Bouwmeester
inleiding Thijs Waanders Rens Velthuis Stan de Leeuw Roy broshuis
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Het kleurenbeest.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Bloem is een wit poeder dat we gebruiken om brood te bakken.
De afvaldetectives op bezoek bij McDonalds
Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Twin Peaks 2 infosessie Yannick Verhoeven Ward Huybrechts Lode Ooms
Animatie team Dio en Tjeerd.
Om soms eens dieper over na te denken
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Onze doelen en visie in beeld
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Madagaskar is een eiland in de Indische Oceaan, 430 km van Mozambique. Zo’n 2000 jaar geleden zetten de eerste bewoners ‘voet aan wal’ op dit eiland.
Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
De traktatie uit de bakkerij. o Afspraak maken met de docent o Traktatie bespreken met de docent wat hij/zij wil o Plan van aanpak maken met ten minste.
ono počínatzahrátkošile (het inspeelshirt)
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
De Rode Knop van Viattence
LEVENDE OCEANEN Wat weten jullie al over de oceanen? Maak een mindmap en schrijf alles op! In de oceanen leven duizenden bijzondere diersoorten. Ook hebben.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
TEST BRON VWA START DE TEST Taak 3 Samen kom je verder!
Winkelstraat de Heurne
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Dit is onze bedrijfsnaam
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Spellenboek buitenschoolse opvang
Gemaakt door: Teun van den berg
Transcript van de presentatie:

Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs Home made cooking Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Wie zijn wij ? Team Home Made Cooking Studenten marketing dag1 2 studieduo’s Catherine, Laura, Merel en Hanne Naamkeuze: graag bezig zijn met eten en koken

Wat is de opdracht ? Lemonade stand Producten kiezen en verkopen Campus Thomas More Geel Winst maken  goed doel Vlaamse Liga tegen kanker Zelfstandig leren!

Onze eerste interpretatie van de opdracht Geen moeilijke opdracht Datums kiezen Producten verkopen op onze datums Eerste idee: hamburgers Dat dit een vlotte opdracht zou worden

Waar maakten we fouten ? Opdracht iets te licht opgenomen Onduidelijke communicatie met facilitaire dienst  problemen met onze datums Problemen met producten  onvoldoende rekening gehouden met de concurrentie

Welke producten ? Soep Snoepjes & cookies Hamburgers Gesmeerde pistolets, chocomelk & poffertjes

Waarom deze producten ? Aantrekkelijk voor de koper Iets wat iedereen lust Keuzemogelijkheden Lekkere geur Verse producten Makkelijk om mee te nemen Snelle hap

Hoe verliepen onze verkopen ?

Verkoopdag1 Snoep en koekjes

De dag op voorhand Deeg koekjes maken Koekjes bakken Meer koekjes dan verwacht Snoepzakjes gemaakt

Onze stand en verpakking Stand aantrekkelijk met rode kleuren en accessoires Koekjes per 3 ingepakt met zakje en rood lint Snoepjes zelfde rood lint Uitstalling gemaakt

De verkoop Kopers zelf actief moeten aanspreken Per 2 rond geweest in agora en eetruimte Concurrentie andere groep  Prijzen verlaagt en promo’s aangeboden Enorm snel uitverkocht Veel winst gemaakt

Verkoopdag2 Soep

De verkoop De dag ervoor Ouders hebben soep gemaakt De dag zelf Zaterdag  cursisten CVO volwassenonderwijs Kopen sneller iets Helemaal uitverkocht

Onze fout Halsoverkop naar AVA gereden Daardoor niet nagedacht over aantal  te veel en te dure bekers gekocht Te veel soep in 1 beker Weinig winst gemaakt Oplossing Overige bekers terug gebracht  Inruil tegoed bon

Verkoopdag3 Hamburgers

De verkoop De dag zelf ‘s morgens hamburgers aangekocht Op voorhand ajuin gesneden Pistolets  sponsor bakkerij Verlooy Verkoop zelf verliep zeer vlot Snel uitverkocht

Onze fout Te veel hamburgers in verhouding met pistolets hamburgers per 30 verpakt Oplossing: hamburger zonder broodje verkocht Geen back-up plan voorzien voor slecht weer  Geluk gehad met het weer

verkoopdag4 hamburgers

De verkoop Niet kunnen doorgaan wegens te slecht weer  gevaarlijk voor de frietketels buiten Wel naar school gebeld voor back-up plan Niemand kon helpen  Niemand had tentje  Mochten de keuken niet gebruiken  Geen afgedekte plaats om te bakken

Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk verkoopdag5 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk

De Verkoop De dag op voorhand: Beslist om pistolets te recupereren Verkoop van belegde broodjes Inkopen De dag zelf: Pistolets gesmeerd Poffertjes gebakken Chocomelk opgewarmd

Extra inspanningen ? Stand in huisstijl Opvallen in de menigte Accessoires Affiches Weebly-pagina Facebookpagina opgestart

Waarom verkoop op zaterdag? Extra verkoopdagen Goed doelpubliek  werkende persoon Verkoop op dezelfde manier aangepakt

Budget/winst

Leerpunten Actief verkopen Prijzen verlagen Promo’s Plan B voorzien Duidelijk communiceren Aanpak beter doornemen Veel ideeën

Hoe verliep de samenwerking ? Samenwerking verliep niet altijd even vlot 4 verschillende karakters Afspraken nagekomen Veel ideeën We vulden elkaar aan

Wat doen met winst ? Wij schenken onze winst toe aan de Vlaamse liga tegen kanker.

Bedankt voor uw aandacht.