Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4 Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen Richtlijnen formuleren voor het assessmentgesprek
Informeren over aanpassingen in de assessment en de afname van assessments Toelichting op de beoordelingscategorieën en toepassen van de beoordelings- categorieën (oefenen) Het gesprek: richtlijnen en aanvullingen Afronding
Opbouw van het dossier : vast stramien Status- en beo-formulier: groepering van criteria Twee bewijzen per kern Benaming criteria “ontwikkeling” aangepast › Toevoeging: reflectieverslag scp – scorion Jaar 4: twee goedgekeurde groepsplannen Aanwezig: twee voorgaande beoordelingen Zes beoordelingscategorieën: NV-V-RV-G-ZG-U
Jaar 3 en 1 e ass. Jaar 4: één assessor: 10 EC › Bij 0 EC, : aanvullende opdracht + gesprek bij andere assessor Voorafgaand: 20 EC voor onderliggend werk(2+ BM1 10 EC’s): ingevoerd door SLB’er 2 e ass jaar 4 en laatste assessments 2+: ongewijzigd Ingangsdatum: januari 2011 Formulieren worden aangepast
Zes categorieën: Niet voldoende – Voldoende – ruim voldoende – goed – zeer goed – uitmuntend Werkbaarheid: drie categorieën: Niet voldoende – Voldoende – Goed Criteria: beschreven per fase Alleen bij het eindoordeel categorie weergeven. Afzonderlijke criteria: ja/nee
Lees de beschrijving van het professioneel werkconcept in de opdracht Bekijk het dossier op professioneel werkconcept en de aangegeven competentie Neem het document: criteria voor beoordelingscategorieën, jaar 4
Kom tot een beoordeling van een van de competenties Noteer eventueel aanvullende criteria Bepaal één gesprekspunt om te bespreken Plenair: terugkoppeling Aan de slag
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Gestructureerde manier van vragen naar concreet gedrag dat vooraf als relevant is vastgesteld Vraag naar concreet getoond gedrag en ga na in hoeverre dit gedrag in soortgelijke situaties getoond zal gaan worden (transfer)
Situatie beschrijf de concrete situatie Taakgeef taak of rol aan Actiegeef ondernomen acties Resultaatgeef resultaat van de acties aan Reflectie + Transfer Theoretische verdieping en koppleing praktijk
In trio’s: bespreek het punt dat in vorige opdracht is bepaald volgens de methode 5 minuten gesprek, 10 minuten nabespreken Formuleer o.b.v. dit gesprek en eerdere ervaringen mogelijke aanvullingen op de richtlijnen voor het gesprek Aangegeven wordt per groepje om wat voor soort gesprek het gaat
Plenaire terugkoppeling Aanvullen richtlijnen voor het gesprek
Wat gebeurt er met de verzamelde informatie? Wanneer zijn de beo-formulieren aangepast? Vragen??????????