 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Reflectie-portfolio beoordelen
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Instrumenten in het EVC-traject
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Vernieuwing verzorging
Al doende leren training docenten
Reflectie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Workshop “Beoordelen”
2014 EVALUATIES N+1.
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Naam workshopbegeleider
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Feedback Wat Soorten Door wie
Voortgangsgesprek LiO 2014
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Kijken naar Kinderen Week 4
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Wjk.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Studieloopbaancoaching
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Het opleidingsgesprek
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Hannah Wielenga januari 2017
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Hannah Wielenga januari 2017
Hannah Wielenga februari 2017
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vervolgtraining masters 2017
Kwaliteitszorg Les 4.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Intervisie.
Observeren Les 2.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Vervolgtraining masters 2018
Observeren Les 2.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen formuleren voor het assessmentgesprek

 Informeren over aanpassingen in de assessment en de afname van assessments  Toelichting op de beoordelingscategorieën en toepassen van de beoordelings- categorieën (oefenen)  Het gesprek: richtlijnen en aanvullingen  Afronding

 Opbouw van het dossier : vast stramien  Status- en beo-formulier: groepering van criteria  Twee bewijzen per kern  Benaming criteria “ontwikkeling” aangepast › Toevoeging: reflectieverslag scp – scorion  Jaar 4: twee goedgekeurde groepsplannen  Aanwezig: twee voorgaande beoordelingen  Zes beoordelingscategorieën: NV-V-RV-G-ZG-U

 Jaar 3 en 1 e ass. Jaar 4: één assessor: 10 EC › Bij 0 EC, : aanvullende opdracht + gesprek bij andere assessor  Voorafgaand: 20 EC voor onderliggend werk(2+ BM1 10 EC’s): ingevoerd door SLB’er  2 e ass jaar 4 en laatste assessments 2+: ongewijzigd  Ingangsdatum: januari 2011  Formulieren worden aangepast

 Zes categorieën: Niet voldoende – Voldoende – ruim voldoende – goed – zeer goed – uitmuntend  Werkbaarheid: drie categorieën: Niet voldoende – Voldoende – Goed  Criteria: beschreven per fase  Alleen bij het eindoordeel categorie weergeven.  Afzonderlijke criteria: ja/nee

 Lees de beschrijving van het professioneel werkconcept in de opdracht  Bekijk het dossier op professioneel werkconcept en de aangegeven competentie  Neem het document: criteria voor beoordelingscategorieën, jaar 4

 Kom tot een beoordeling van een van de competenties  Noteer eventueel aanvullende criteria  Bepaal één gesprekspunt om te bespreken  Plenair: terugkoppeling Aan de slag

  Gebruikersnaam:  Wachtwoord:

 Gestructureerde manier van vragen naar concreet gedrag dat vooraf als relevant is vastgesteld  Vraag naar concreet getoond gedrag en ga na in hoeverre dit gedrag in soortgelijke situaties getoond zal gaan worden (transfer)

Situatie beschrijf de concrete situatie Taakgeef taak of rol aan Actiegeef ondernomen acties Resultaatgeef resultaat van de acties aan Reflectie + Transfer Theoretische verdieping en koppleing praktijk

 In trio’s: bespreek het punt dat in vorige opdracht is bepaald volgens de methode  5 minuten gesprek, 10 minuten nabespreken  Formuleer o.b.v. dit gesprek en eerdere ervaringen mogelijke aanvullingen op de richtlijnen voor het gesprek  Aangegeven wordt per groepje om wat voor soort gesprek het gaat

 Plenaire terugkoppeling  Aanvullen richtlijnen voor het gesprek

 Wat gebeurt er met de verzamelde informatie?  Wanneer zijn de beo-formulieren aangepast?  Vragen??????????