Lerend netwerk
Inhoud Welkom Kennismaking met elkaar Vragen en verwachtingen Gespreksregels Thema bepalen Evaluatie Afsluiter
Kennismaking
Verwachtingen
Collegiaal leren voor ons Doel: van elkaar leren Neveneffect: ‘kleine ontmoeten’, gesteund weten Vertrekpunt: ieders eigen praktijk Terugkoppelen: naar eigen praktijk Doel = leren van elkaar: niet alleen ‘meer met elkaar in contact komen en over praktijk uitwisselen’ – ook aansluiten bij een andere manier van leren van heel wat oo dan wat ze via de ‘traditionele’ vormingen krijgen aangeboden (+ andere manier van leren van sommige oo dan de onze)
Collegiaal leren Een vorm van collegiaal leren waar een vaste groep onthaalouders rond een zelfgekozen thema meerdere bijeenkomsten samenkomt, om op basis van uitwisseling van ervaringen en reflectie hierop aan professionele ontwikkeling te werken
Lerende netwerken Principes: Waarderend: sterktes staan centraal (positieve ervaringen / interesses) Doelgericht (eigen thema – ontwikkelingsgericht) Reflectief en praktijkgericht (open en actieve opstelling) Participatief en interactief (wederzijds aantrekkelijk - engagement - zelfgestuurd) Transparant
Een lerend netwerk praktisch Duur en frequentie Aantal deelnemers Vaste groep Reflectie achteraf Uitwisseling, actieve deelname, sfeer: methodieken
Gespreksregels
Thema bepalen
Praktische afspraken Praktische afspraken Volgende bijeenkomsten Evaluatie Verslag Volgende bijeenkomsten
www.gezinsopvanginfo.be