Stuurgroep Regional Branding Antwerpse Kempen (PURE KEMPEN) Woensdag 30 januari 2013 De Bouwhoeve - Wortel
agenda 1.Aanwezigen (+ uitbreiding stuurgroep) 2.Stand van zaken in het project 3.Lokale besturen en bedrijfsleven bij de brand betrekken 4.Van EFRO Doelstelling 2 naar Rural Alliances (Interreg IVB) 5.Nieuwe projectperiode vanaf Pure Kempen en de Merode 7.Varia
Pure Kempen cafés 12 nieuwe toeristische ondernemers Busreis langs deelnemende ondernemers Brochure “De smaak van het land” Pure Kempen happening Wuustwezel Pure Kempen fototentoonstelling Kennisuitwisseling: Vlaamse Ardennen, Merode, Meetjesland, Hageland, Brabantse Kempen, Wales Ondersteuning Kempen Kookt & Zingt (kookboek) Ambassadeurschap: PROMinANT, gastles Thomas More Kempen, Ondernemen in de Kempen, artikelen in Suiker,… Voorbereiding nieuwe projectfase Kempenkorf wordt Pure Kempen Korf
(nog 3 maanden EFRO) Gezamenlijk netwerk- en vormingsmoment Pilot Pure Kempen Gemeente (via wedstrijd) Brede “Kempensessie” met KMO’s, bedrijven, organisaties, … HOE KUNNEN WE DEZE LAATSTE BIJ DE BRAND BETREKKEN?
RURAL ALLIANCES -Minder acties, meer kennisuitwisseling -RURANT + nieuw cluster + onderzoek alternatieve financiering
Nieuwe projectperiode vanaf Met Brabantse Kempen? -Grote geheel, branding als onderdeel? -Mogelijk Interreg IVB NW-Europa -Suggesties ?
De Merode + Varia Merode stand van zaken (Olga Jongeneelen) Varia -3/2 : CD Potgrond (SKWaver) -8/2 : Kempens Kookboek (Hoogstraten) -Platteland als jaarthema van de Warande -Andere ?