De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PLATTELANDSACADEMIE ‘REGIONAL BRANDING’ 20/11/08 - LEUVEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PLATTELANDSACADEMIE ‘REGIONAL BRANDING’ 20/11/08 - LEUVEN."— Transcript van de presentatie:

1 PLATTELANDSACADEMIE ‘REGIONAL BRANDING’ 20/11/08 - LEUVEN

2 RURANT Platform voor rurale ontwikkeling in de provincie Antwerpen -pps 11 organisaties -samen werken aan een aantrekkelijk, leefbaar en vitaal platteland -overlegplatform -werken ook zélf projectmatig aan plattelandsontwikkeling Provinciale Landbouwkamer

3 -Gestart vanuit rurale economie -Nieuwe functies van het platteland -Ondernemers aansporen om er een economisch voordeel uit te halen -RB als instrument, als toegang tot ontwikkeling Waarom?

4 Wat we beogen: -Stimulering regionale economie -Benutting en behoud eigenschappen van de regio -Hogere omzet ondernemers -Nieuwe netwerken tussen sectoren, innoverende projecten Waarom?

5 Waar?

6

7 46 gemeenten 2231,9 km² (situatie 2004-2005) 827102 inwoners (situatie 1/1/07) Waar?

8 1)Wat hebben we? -streekidentiteit -gebiedskapitaal -kernwaarden 2) Waar willen we naartoe? 3) Verbale en visuele uitwerking 4)Een concreet programma Hoe?

9 Wat hebben we? Wat is onze streekidentiteit? De gemeente Vorselaar in hartje Kempen’ ‘Herenthout aan de poort van de Kempen’ ‘Westerlo, parel van de Kempen’ Intercommunale Kempen Vormingplus Kempen Kempen Campings Hogeschool Kempen Scholengroep Kempen Voka Kempen Welzijnszorg Kempen RTV Kempen Resoc Kempen FC De Kempen Zonnige Kempen Plattelandscentrum Kempen Kempense Geitenkaas Polle

10 Land van buitenpretjes Buitenpret voor jong en oud? Daarvoor trek je naar de Antwerpse Kempen. Vlot bereikbaar, vlak, groen en vol afwisseling: dat is de Kempen in een notendop. Wat hebben we? Wat is onze streekidentiteit?

11 Vier kernwoorden verwoorden de uitdagingen voor de Kempen: vernieuwend, duurzaam, aantrekkelijk, zorgzaam’ Missie: De Kempen verhoogt de kwaliteit van het leven’ (uit: Toekomstplan Kempen 2005-2015 – SPK) Wat hebben we? Wat is onze streekidentiteit?

12

13 -Toerisme Provincie Antwerpen -Provincie Antwerpen -Landelijke Gilden -vzw Kempens Landschap -Intercommunale Ontwikkelingsmaatschappij Kempen -Strategisch Projectenbureau Kempen -Unizo Kempen -Katholieke Hogeschool Kempen Wie?

14 Campinia of Campina, 'streek van velden’


Download ppt "PLATTELANDSACADEMIE ‘REGIONAL BRANDING’ 20/11/08 - LEUVEN."

Verwante presentaties


Ads door Google