Welkom op de informatieavond! Groep 2
Opbouw van de dag Dagritmekaarten Begin van de schooldag (tijden) Waar staan de bekers? Waar hangen overblijfspullen? Waar zetten we bij regen de laarzen neer?
Boekenpret De boekenbeer is het symbool van boekenpret. Per schooljaar zijn er drie voorleesprojecten. Hoe belangrijk is voorlezen thuis?
Methode voor groep 1 en 2 aan de hand van thema’s Met Kleuterplein komen alle doelen aan bod; taal en rekenen maar ook motoriek, wereldoriëntatie, muziek, voorbereidend schrijven en sociaal-emotionele ontwikkeling Raai en Ron de Kraai
Wat doen de kinderen in groep 2 De kinderen krijgen een weektaak (4 activiteiten) - Met behulp van de methode Klankkast en Spreekbeeld het aanleren van auditieve vaardigheden en letters en woordjes.
Voorbereidend schrijfoefeningen met de methode “Schrijfdans”, daarna verfijnder op werkblad of in schriftje. Belangrijk is een goede pengreep. Grove motoriek wordt buiten en in de speelzaal gestimuleerd met dans, bal- en tikspelen en op de toestellen.
Leerlingvolgsysteem Verschillende toetsmomenten CITO taal CITO ordenen Uitslag voor de leerkracht, bij uitval worden de ouders geïnformeerd Score 1= goed, 11= ruim voldoende, 111= voldoende, 1V= matig, V= onvoldoende GOVK Volgsysteem voor kleuters Auditief, taal-denken, rekenen, visuele waarneming, werkhouding, fijne en grove motoriek Handelingsplannen
Buiten spelen!
In de hoeken spelen (arbeid naar keuze)
Ouderhulp Klassenouder(s) Wat regelen de klassenouders? Schoonmaak moment Luizencontrole Eens per kwartaal koffieochtend nieuwe ouders Controle noodlijsten
Zijn er nog vragen?