De praktijkles Htv 1 en 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

De samengestelde zin.
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Welkom bij de 4e workshop over:
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Redactioneel schrijven Les 2
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Redactioneel schrijven Les 1
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
huiswerk IAM competenties
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
handvaardgheid / techniek
Leiderschap en organisatie
Het lijdend voorwerp!.
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Hfdst. 27 opbouw en structuur PV
Dit is verbazingwekkend nauwkeurig!!!
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Hfdst 30 De politiestrafbeschikking
Communicatie met ouders
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Hfdst 31 optreden in bekeuringssituaties
Presentatie Bijeenkomst 3
Hfdst 30 Bestuurlijke boete Blz Bestuurlijke boete De bestuurlijke boete kan door een daartoe bevoegde overheidsdienst zonder tussenkomst van.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Preek 1 Koningen 16: :16 Elia op de Horeb Grieks orthodox icoon.
SCRUM Agile ontwikkelen
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Welkom in groep 7A!. Kennis maken Vertel van wie u de ouder bent en daarna iets over uw kind. Bijvoorbeeld: karakter, hobby’s, sterke punten Voorstellen.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Onderzoeksvaardigheden 3
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Noodoproep.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Marketing Coen van Wetering
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Bestuurder Navigator Heeft pen en papier
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Verkopen Les 3 Niveau 4.
volgende bladzijde terug
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Hfdst 31 optreden in bekeuringssituaties
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Intervisie.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

De praktijkles Htv 1 en 2

Wat neem je mee? Pen en papier (klein notitieblokje en vellen papier in je map) Htv theorieboek Htv praktijkmap Feitenboekje Combibonnen Huiswerk De klassen oudste zorgt dat hij/zij een klassenlijst bij zich heeft. Hierop worden door hem/haar de afwezigen genoteerd en er wordt op aangegeven wie als handhaver optreedt gedurende de les. Deze klassenlijst wordt aan het einde van de les bij de docent ingeleverd.

Opbouw rollenspel Briefing: je noteert wat er tijdens de briefing is gezegd en stelt zonodig vragen. Voorbereiding rollenspel: De handhavers zorgen dat ze pen en papier bij zich hebben, notities van de briefing, feitenboekje, combibonnen, porto (en portocheck ), evt. plattegrond, preventiemateriaal etc. en dat ze afspraken maken (wie spreekt eerst aan etc.) De meldkamer zorg dat hij een porto heeft, pen en papier, notities en doet een portocheck. De rollenspelers zorgen dat ze hun rollenspel goed kennen en id. bij zich hebben. De anderen zijn er om waar te nemen. Zij zorgen dat ze pen en papier hebben en notities bij de hand. Ze noteren wat ze zien/horen en de op-/aanmerkingen die ze hierop hebben.

Vervolg opbouw rollenspel Het rollenspel wordt gestart. Dit wordt serieus gedaan. Iedereen wordt met respect behandeld. Het is een leerproces, dus er mogen fouten worden gemaakt. Na afloop van het rollenspel wordt er geëvalueerd. Wat ging goed, wat kon beter? Geef elkaar goede feedback. Let zowel op houding, communicatie als op wettelijke correctheid. Iedereen noteert het rollenspel en de punten waarop je moeten letten in de betreffende situatie. Deze notities doe je in je praktijkmap. Iedereen maakt afzonderlijk een combibon op van het rollenspel. Je kunt die eventueel afmaken tijdens de opdrachtenuren. Je zorgt dat minimaal 2 medestudenten je combibon nakijken en laat ze hun opmerkingen noteren (met naam). Deze combibon met opmerkingen neem je de volgende praktijkles weer mee.

Aanvulling 2e jaar Htv Je zorgt dat je na de les m.b.t. het opnemen van een aangifte, je de aangifte op papier zet en voor de volgende les laat nakijken door minimaal 2 medestudenten. Zij zetten hun opmerkingen op papier (met hun naam) en geven die aan je terug. Je zorgt dat je de eerstvolgende praktijkles de aangifte (op papier) en de notities van je medestudenten bij je hebt.