Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2 agrarische familie’s Grote boerderijen
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Tips en praktijk opstellen businesscase
Aanmelden voor Lareb Intensive Monitoring
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
De kracht van CTB ICT Bouw BV
De financiering van eHealth Geld is het probleem niet… Mednet congres 2013 De digitale dokter 10 oktober 2013.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
M-Bit heeft zich gespecialiseerd in digitale communicatie voor het MKB. Digitale communicatie houdt voor ons in: Infrastructuur (ADSL,vaste-en mobiele.
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie.
InEen, voor zorg dicht bij de burger! 13 maart 2014 slotbijeenkomst Op een lijn - ZonMw 2.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Introductie 2MT, een technische ondersteunende organisatie Dienstverlening aan bedrijven. Uw eigen (externe) technische dienst. Ondersteuning technische.
De CQ-index in vogelvlucht
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Enquête invullen met Lareb Intensive Monitoring demo.
Hanneke Nooitgedagt, PR- commissie WKDV/EADV
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Inventarisatie 2de/3de lijn T. b. v
Welkom MAS
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Opt In Verslag werkgroep en plan
Realisatie Kwaliteitsbeleid 2008 – 2012
1 september ’14 Patienten ervaringen enqueteren Chiel Bos Zorgverzekeraars Nederland.
Presentatie van resultaten van de CQ- index Diana Delnoij 20 maart 2008.
meten - weten - verbeteren - meten - weten -
Trimbos-instituut De Consumer Quality Index Stand van zaken Bob van Wijngaarden Studiedag Het Binnenste Buiten 26 maart 2008.
Info avond COPD/DM registratie & verslagen
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
KNGF-programma Samenwerking Rhenen 16 december 2008 Wilma Huiskamp.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Medrave Software AB/Microbais Groep, Maart 2011 Rave 4 door Medrave Software AB.
Visie informatievoorziening
Patient Reported Outcome Measures
Introductie VZVZ en het LSP
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Actueel Medicatie Overzicht
Zeggenschap voor zorgvragers
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
LSP 2 september 2015.
‘Voorkomen fraude in het gemeentelijk sociaal domein’
ROM Kunstzinnige Therapie Erik W. Baars. Overzicht Lectoraat Antroposofische Gezondheidszorg, Hogeschool Leiden Noodzaak Rol van het lectoraat Over ROM.
KWALITEIT VAN LEVEN IN KANKERONDERZOEK. Wie is KWF Kankerbestrijding ? opgericht in 1949 bestemming Nationaal geschenk Koningin Wilhelmina doel: extra.
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Examen logistiek in control. Procesarchitectuur examinering
Kwalitatieve Evaluatie van Handelen rond Suïcide KEHR Suïcide Marieke de Groot, Derek de Beurs, Remco de Winter, Ad Kerkhof Vrije Universiteit Amsterdam.
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
TRIJNTJE LUCASSEN Van IBL naar managementinformatie: ideeën en plannen.
PILOT BEELDBELLEN Dionne de Vries – Giesen Kwaliteitsfunctionaris
De patiënt als schakel bij de inkoop prothesen
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
ZorgkaartNederland.
Digitaal spreekuur ‘Werken met een kwaliteitscyclus binnen het VSV’
ClupApp van HTV Berg & Dal
Wat moet je ermee?! Michael Ling Karien Zuidam
Open zeker ambitie Oktober 2017.
De Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
Transcript van de presentatie:

Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen” NVH – 29 september 2014 Zorg Prestatie Monitoren (Continu) meetsystemen die kwaliteit en prestatie van zorgaanbieder en zorgverleners inzichtelijk maken

Agenda 29 september 2014 Qualizorg Patiëntervaring in relatie tot kwaliteit? Waar bestaat “kwaliteit uit” en wat is de volgende stap? Patiëntervaring binnen de zorg? Wat levert het u op? Waartoe beperkt zich uw inspanning? Hoe krijgt u inzicht in uw resultaat? Vragen, meer informatie en aanmelden?

Even voorstellen Qualizorg Ontstaan in 2010; Rechtstreeks werkzaam voor zo’n 5.500 zorginstellingen en ruim 20.000 zorgverleners (paramedisch, huisartsen, kraamzorg, apothekers, gezondheidscentra, zorggroepen, gezondheidscentra, ziekenhuizenetc.); Samenwerking met diverse onderzoeksinstituten: Stichting Miletus, NPCF, IQ healthcare, verzekeraars, etc. (werkzaam voor ziekenhuizen, VVT, GGZ, etc.); Geautomatiseerde, continu meetinstrumenten, projectmatige dataverzameling en online benchmark en resultatenmonitoren (patiëntervaring en zorginhoudelijke indicatoren); Qualizorg meet volledig objectief en onafhankelijk, volgens de geldende richtlijnen Uitgebreid beleid op informatiebeveiliging en privacy borging gebaseerd op NEN 7510, ISO 27001 door CIIO geaccrediteerd volgens de richtlijnen van het Zorginstituut; Gedegen en bewezen infrastructuur: gespecialiseerd in online en schriftelijke dataverzameling, hoge mate van ICT; Datawarehousing (TTP); 20 werkzame personen.

Patiëntervaring in relatie tot kwaliteit Definities: TEVREDENHEID: Een gemoedstoestand waarbij het individu niet meer verlangt dan er reeds aanwezig is. ERVARING: vorm van kennis die mensen in de praktijk opdoen. KWALITEIT: “hoedanigheid” of, meer toegespitst, “eigenschap”. Dus de vorm van kennis die de patiënt / klant in de praktijk op doet wordt als een belangrijke eigenschap gezien!

Kwaliteit = Triple aim Uitkomsten worden bepaald door ervaring / kwaliteit van leven / verhelpen van klachten / verminderen van kosten / verhogen doelmatigheid.

Patiëntervaringsonderzoek binnen de zorg

Wat levert het u op? Verbeterinformatie Externe Transparantie Human resource Marketing Profilering Bench learning Eigen inzichten

Uw inspanning ? Aanmelding via website (10 minuten eenmalig) Automatisch gegenereerde overeenkomst per e-mail. Activeringsmail per e-mail met handleiding, informatie privacy, accountgegevens, etc. 2. Activeren in software (30 minuten eenmalig) Instellen en activeren Informeren, enthousiasmeren en toestemming vragen patiënt (30 – 60 seconden) E-mailadres patiënt noteren Gegevens (automatisch) verzenden Inzicht en sturen (bijvoorbeeld 1 uur per kwartaal) Maar zo vaak u wilt; hoe belangrijk vindt u de feedback van uw klant en voor welke doelen wilt u het gebruiken. Rapportage Widget, certificaat, etc. Twee wekelijkse activiteiten e-mail Ondersteuning? Documenten, posters, flyers, en support

Inzicht in uw resultaat!

Bedankt voor uw aandacht Vragen? Aanmelden: https://www.qualizorg.nl/aanmelden-qualizorg.html Meer informatie: www.qualizorg.nl/huidtherapie Ketentest pilot: Pro software en Skin admin gebruikers? (jkuiken@qualizorg.nl) Twitter@qualizorg Rutger van Zuidam Qualizorg BV

Uitleg wervingsproces Ondersteunende documenten Informatie privacy wetgeving Informatiebrief Nederlands (met mogelijkheid inclusie) Handleiding voor instellen in epd (voorbeeld) of upload (voorbeeld) Inclusie instructie Flyer / Poster Uitnodiging onderzoek in Nederlands, Engels, Arabisch en Turks Deze documenten zijn door NVH naar eigen inzicht naar huisstijl te vertalen.