De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR."— Transcript van de presentatie:

1 PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR

2 Collectief Opera & Musea Opera Rotterdam Start in 2001 Samenwerkingsverband tussen Rotterdamse Schouwburg, de Doelen, Nieuwe Luxor Theater, Onafhankelijk Toneel, ro theater, RPhO, Gergiev Festival en Rotterdam Festivals

3 Opera Rotterdam Gezamenlijke marketingplan en campagne ontwikkelen Een imago campagne die Opera Rotterdam profileert en bijdraagt aan beeldvorming over visie, kwaliteit en strategie Creëren van draagvlak voor een Operafestival Campagne gericht op kaartverkoop, verhogen gemiddelde bezoekaantal aan operaproducties Bouwen aan een collectieve publieksdatabase Uitwisselen gegevens operabezoekers en data- analyse (MOSAIC)

4 MUSEA ROTTERDAM Start in 2002 Samenwerkingsverband tussen ± 20 rotterdamse musea Activiteiten; Gezamenlijk beeld en en imagocampagne Rotterdamse Musea Ontwikkelen van gezamenlijk promotiemateriaal (plattegrond, kalender) Collectieve activiteiten (museumnacht) Collectieve publieksdatabase (13 musea)

5 Collectieve publieksdatabase Musea Inzamelen adressen op collectief en individueel niveau Individuele bestanden ontdubbelen en beschikbaar stellen aan collectief Bouwen aan en onderhouden van collectief bestand (dmv acties) Regelmatig informeren collectief bestand Data-analyse van individuele bestanden en collectief bestand

6 Doel van DIMI Jongeren informeren over culturele activiteiten in Rotterdam, met als doel: stimuleren van cultuurparticipatie DIMI Magazine/ website DIMI databaseDIMI Acties

7 Database: Achter het DIMI magazine en de website hangt een database. Deze database bevat de adressen van ruim 8.000 jongeren. Van 1.400 hebben we een emailadres en de toestemming om ze per e-mail te informeren. Zij ontvangen maandelijks de DIMI nieuwsbrief met tips voor de komende maand. In overleg kunnen culturele instellingen ook het jongerenbestand over een voorstelling/activiteit informeren. Ook acties worden via dit bestand gecommuniceerd.

8 Databasemarketing Website cultuurinrotterdam.nl Databases ;beheer & protocol MOSAIC & Analyses

9 Cultuurinrotterdam.nl Opbouw database samen met 2 werkgroepen opbouw database indeling rubrieken November 2001 online

10

11 Facts & Figures Bezoekersaantallen fluctueren: MaandGem. aantal unieke bezoekers Activiteit Nov. 2001 t/m april 2002 3.100 Mei 2002 4.500 Juni 2002 10.500 Zomerfestivals Juli 2002 12.500 Zomerfestivals Augustus 2002 14.500 Zomerfestivals September 2002 7.500 September in Rotterdam Okt. & nov. 2002 4.500

12 Zoekgedrag bezoeker Met stip op1.Agenda vervolgensSpecials Nieuws Vandaag te doen Hot Tips Links

13 Service 2 – wekelijkse nieuwsbrief 1500 abonnees op nieuwsbrief nieuwsbrief wordt vrijdags verstuurd uit alle 10 disciplines een bericht in nieuwsbrief doorlinkmogelijkheid in nieuwsbrief naar totaalaanbod aanbieding

14 Databases gebruik gemaakt van permission marketing 1400email adressen (jongerenbestand) 8000naw gegevens met voorkeuren 3000naw gegevens geïnteresseerd in Opera 3500ontvangers van email nieuwsbrief cir.nl 4000naw gegevens geïnteresseerd in Musea (in opbouw)

15 Databasebeheer Input publieksdatabase culturele sector Collectieve Publieks- database Culturele sector Data uit culturele sector cultuurinrotterdam.nl DIMI Museum Collectief Opera Rotterdam Data uit acties

16 MOSAIC & Analyses Vaststellen van uw publieksgroep en waar bevindt zich deze publieksgroep dmv postcode Profiel maken van uw publieksgroep op basis van bv.; leeftijd, gezinssamenstelling, reistijd en besteedbaar inkomen

17 MOSAIC Hoe groot is uw huidig verzorgingsgebied? Waar bevindt zich potentieel publiek, of waar bevinden zich de groepen die een zelfde profiel bezitten als uw huidige publieksgroep

18

19 MOSAIC Onderscheid tussen Groepen & Typen Kwaliteit analyse is altijd afhankelijk van kwaliteit gebruikte data Meest betrouwbare gegevens vanaf 5000 unieke postcodes

20 TOEKOMST Verdergaande mogelijkheden voor data-analyse en bouwen van een benchmark Culturele Kaart dmv MOSAIC Nederlands Uitburo Audiences Europe, Europees netwerk voor kennisuitwisseling


Download ppt "PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR."

Verwante presentaties


Ads door Google