Marketing Marketingoriëntatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
De marketingmixstrategie
Marketingmanagement in een Europese KMO
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Marketing Communicatie Strategie
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Monopolistische concurrentie
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Marketing H.2 Marketingbeleid.
PLANNING EN BUDGETTERING
Marketing .
Marketing presentatie
Beleidsvoering naar groei
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
© de vries business consultancy, 2008
De Toekomst Marketing.
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Tactics 16 november2010.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
[Productnaam] Marketingplan
Productiever in enkele stappen
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Plannen Doelen.
Leidinggeven H2 Leidinggeven Logistiek supervisor.
Commercieel beleid en recht
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Indeling van hoofdstuk 4
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Marketingplan [Productnaam]
Marketingstrategie.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Studieloopbaanbegeleiding
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
SMART.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
[Productnaam] Marketingplan
Indeling van hoofdstuk 2
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Les 5: Het marketingplan
Visie en strategie Les 4: strategie.
Les: H.3 Het marketingplan
Plannen en optimaliseren
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Internationale handel
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
SMART.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Marketing Marketingoriëntatie Hoofdstuk 2 Marketingmanagement Hoofdstuk 3 Markt en vraag

Voordat we beginnen eerst nog even de basis. http://www.youtube.com/watch?v=tvkGBY7M8uI ( De basis van Marketing)

Hoofdstuk 2 Marketing- management 2.1 Management en organisaties 2.4 Marketingplanningproces 2.5 Markbewerkingsstrategieeën 2.6 Mondiale marketing

2 betekenis management Management als vak en wetenschap Management als team in de zin van het leiding geven. Jouw wereld… Management is het leiden van een organisatie naar het gestelde doel!

Definitie organisatie Een geordende groep mensen die de beschikking heeft over middelen om een gemeenschappelijk doel te realiseren.

Plannen Wat is plannen? Nu beslissen wat er in de toekomst gedaan moet worden!

Plan geeft antwoord op Wat willen we bereiken? Hoe realiseren we dat? Binnen welke periode moet dat gebeuren?

3 soorten plannen naar periode Lange termijn: 5- 10 jaar Middellange termijn: 2-5 jaar Korte termijn: binnen 1 jaar! Medewerker Evenementen

Marketingplan Situatieanalyse Prognose Probleemstelling Doelstelling Strategie Tactiek Controle Bijsturing

Marketingplan De markt De concurrentie De doelgroep 1. Situatieanalyse De markt De concurrentie De doelgroep De distributiestructuur Het eigen beleid Externe factoren

Marketingplan 2. Prognose Je maakt een vooruitzicht naar bijvoorbeeld de verkoopverwachting. 3. Probleemstelling. De situatieanalyse en de prognose zijn de basis voor de probleemstelling of te wel het centrale probleem.

Marketingplan 4. Doelstellingen FORMULEER DEZE ALTIJD SMART!! Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden

5. Ansoff strategieën

6.Tactiek Gedetailleerde nieuwe beschrijving van de inhoud van de marketinginstrumenten in de planningsperiode.

Marketingplan 7. Controle Bij controle zal worden bekeken of de huidige doelstellingen zijn behaald. 8. Bijsturing Welke bijsturing is nodig.

Marktbewerkingstrategieën Massamarketing Productdifferentiatie Marktsegmentatie

Massamarketing Massaproductie Op 1 manier maken van reclame en massaproductie

Productdifferentiatie Producten op de markt die verschillen op producteigenschappen: Kwaliteit Grootte Smaak Prijs

Marktsegmentatie Opdelen van een markt in verschillende ‘homogene’ groepen afnemers (segmenten) Voor elk marktsegment een aparte marketingstrategie of marketingmix.

Vul zelf aan!!!! Samenvatting paragraaf mondiale marketing Huiswerk zie lesplanner!!!