ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback – Hoe kan het beter?
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
De ontwikkeling van de 7 competenties
Flitsbezoek Onderwijskundige leiders in de klas Reflectie in de school
BattleBots The school battle.
Kandinsky College Malderburchtstraat
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Logical Framework Approach
Krimpen met perspectief
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1). Nico Interview op school (e2). Herman 5 leden, 2 opdrachten zelf bedacht: SV taalbeleidsplan van.
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1)
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Welkom MAS
Kracht, onafhankelijkheid en eigen regie. Het grijze gevaar.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onderwijs op de Masten in
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Stichting Visible Results
Workshop ‘visieversneller’
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Van onderwijzen naar leren
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Congres congresnaam Naam medewerk(st)er Functie medewerk(st)er Modernisering van leerarrangementen M.J.M. van den Berg.
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
Werkweek Taalbrug Doelen  Uitdagingen aangaan  Motiveren en ondersteunen van elkaar  Doorzetten als het moeilijk is  Opdoen van nieuwe.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.

Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
PESTEN Ga naar afbeelding 1.. Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling PTA nieuwe beroepsgerichte programma’s vmbo Landelijke docenten dag BWI 1 juni 2016 Jan van Hilten.
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Participerend Leiderschap
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Medezeggenschap bij De Eshoek
Logboek & planners ..
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

ICT-er als coach

Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en leerlingen) moet leiden tot een verantwoord gebruik van ICT in de schoolpraktijk." "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en leerlingen) moet leiden tot een verantwoord gebruik van ICT in de schoolpraktijk." Kortom: is de ICT-coördinator een techneut of een initiator, motivator en begeleider van veranderingen....? Kortom: is de ICT-coördinator een techneut of een initiator, motivator en begeleider van veranderingen....?

Monitor Wil het gebruik van ICT daadwerkelijk een onderdeel van het onderwijs worden, dan zal er reflectie op activiteiten in de school plaatsvinden. Wil het gebruik van ICT daadwerkelijk een onderdeel van het onderwijs worden, dan zal er reflectie op activiteiten in de school plaatsvinden.

ICT-coach De ICT-coach heeft de taak zijn collega’s te stimuleren. De ICT-coach heeft de taak zijn collega’s te stimuleren. Collega’s (en leerlingen) begeleiden, ieder op hun eigen niveau. Het coachen kan zowel momenten van scholing, advisering, waardering of facilitering omvatten. Collega’s (en leerlingen) begeleiden, ieder op hun eigen niveau. Het coachen kan zowel momenten van scholing, advisering, waardering of facilitering omvatten. Maak concrete, controleerbare afspraken. Maak concrete, controleerbare afspraken. Ga constructief met belemmeringen om. Ga constructief met belemmeringen om. Zet ICT op de agenda! Zet ICT op de agenda!