Common SenS ! Schoenmakers Industrial Engineering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 4 en 5 Vaardigheden Check (Aannemer) (Machinist)
STRATEGISCHE PLANNING
Besturing van (bedrijf)processen
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 2 Kosten/Baten Check.
Nationaal Innovatie Event
Motivatie van de professional Willy Limpens
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Logical Framework Approach
Facility management en inkoop
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Maintenance Software Uw ideale digitale werknemer voor Maintenance!
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
MVO en intern management
Juridische procedures: een routebeschrijving Bestuurs- en Concerndienst Afdeling Juridische Zaken.
OHSAS certificatie Frans Stuyt 24 september 2009.
OHSAS versus Veiligheidscultuur
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
© de vries business consultancy, 2008
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Introductie OHSAS
© de vries business consultancy, 2008
Duurzame inzetbaarheid
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Producten & Werkprocessen
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
Visie & Strategie.
Certificering van milieumanagementsystemen volgens NEN-EN-ISO 14001
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Nike Supply Chain Management
Organisatie van de HRM-functie
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Naar een optimaal HR - beleid
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Insights & Essentials Willem van Putten
Naar een duurzaam HRM beleid
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Certificering van assetmanagement
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Verantwoordelijkheid van Organisaties
Transcript van de presentatie:

Common SenS ! Schoenmakers Industrial Engineering

Schoenmakers Industrial Engineering (S.I.E.) De schakel die zorgdraagt voor het ontbrekend stukje specialisme binnen uw organisatie Erg praktijkgericht bedrijfskundig ingenieursbureau Geeft advies, trainingen en ondersteuning Gericht op het verbeteren van de resultaten Gezond verstand en flexibiliteit Eigen product: “Common SenS” Lead Auditor en Qualified Subcontractor bij …

ISO-9001, TQM, Arbo, VCA, ISO … Voor welk type bedrijfsvoering, zorgsysteem of certificering U ook kiest of gekozen heeft, we adviseren en begeleiden U deskundig bij het invoeren, optimaliseren en het onderhoud ervan Hetzelfde geldt voor verbetermanagement S.I.E. en uw Bedrijfsvoering

Ondernemen wordt moeilijker … Wie in deze tijd mee wil blijven doen, moet met de regelmaat van de klok investeren … In Kwaliteit, In Efficiency, In Structuur, In Beheersbaarheid!

Ondernemen met “Gezond Verstand” Manier van denken vereenvoudigen “Keep it Simple!” “Meten is weten” Meet- en stuur-instrument Efficiency-verhoging

Wat doet het product Common SenS …? Helpen bij de effectieve beheersing van de operationele processen door … Structuur in de organisatie aan te brengen waardoor … Kostenbesparingen ontstaan (o.a. indirecte en directe personeelskosten)

Hoofdargumenten voor Common SenS 3 redenen om Common SenS in te schakelen: 1. Euro’s 2. Euro’s 3. Euro’s

Argumenten voor Common SenS (willekeurig) Integraal beheerssysteem Effectief Communicatiemiddel Structuur in de kwalitatieve organisatie Inzicht in de organisatie De resultaten van de processen komen in beeld Minder verspillingen

Argumenten voor Common SenS (willekeurig) De doelstellingen komen in beeld Verbeterprojecten duidelijk De hoofdprocessen worden gemeten Nacalculaties en Offertes Personeelsbeheer Verzuimbeheer Relatiebeheer (kansen, naamsbekendheid)

Argumenten voor Common SenS (willekeurig) Voorkomen miscommunicatie Opbouwen (bedrijfs)dossiers Investering met een terugverdientijd < 3 mnd Besparen op indirecte en directe loonkosten Besparen op onderhoudskosten ISO Inzicht in machinepark

Common SenS in trefwoorden Effectief instrument Structurering van de processen Verhoging van de bedrijfskansen Vermindering van de faalkosten Vroegtijdig inzicht in de organisatie Praktisch en gebruiksvriendelijk Meten en analyseren

Common SenS De volgende pagina’s geven een indruk van de hoofdschermen van het systeem. Alle voor U belangrijke operationele activiteiten komen aan de orde. Tijdens een uitgebreide presentatie laten we alles aan bod komen.

Common SenS Dit is het beginscherm: alle onderwerpen worden op een handige manier verdeeld

Common SenS In dit scherm komen de kwaliteitsgerelateerde onderwerpen aan de orde Elk onderwerp heeft weer een aantal vevolgschermen die stuk voor stuk gebruiksvriendelijk zijn

Common SenS In dit scherm komen alle “Opdrachten” aan de orde

In dit scherm komen de Matrijsgerelateerde onderwerpen aan de orde (zie Tabbladen)

In dit scherm komen de specifieke gegevens van een bepaald product aan de orde (zie Tabbladen) Alle belangrijke gegevens betreffende het product kunnen hier vermeld worden: deze worden door het hele bedrijf gecommuniceerd

Common SenS In dit scherm komen de onderhoudsgerelateerde onderwerpen aan de orde

Common SenS In dit scherm komen de onderwerpen aan de orde die met relaties en communicatie met die relaties te maken hebben Relatiebeheer, communiceren met relaties, mailings, opvolging van activiteiten, standaardbrieven, etc.

In dit scherm komen allerlei verschillende overzichten aan de orde

Common SenS In dit scherm komen zaken de aan de orde die bij “Management” horen

In dit scherm verschijnen overzichten die bij “Management en “Kwaliteit ” horen Op alles kan eenvoudig gesorteerd worden

In dit scherm verschijnen overzichten die bij “Management en “Personeel ” horen

ISO 9001:2000 als leidraad Het is meer dan een up-date Op essentiële punten anders Inrichting en toepassing kwaliteitssysteem veranderen Geen papieren conversie Vizier op klanttevredenheid Prominente rol management

ISO 9001:2000 als leidraad Minder verplichte procedures Meer aandacht voor bedrijfsprocessen Aantoonbare verbetering Preventieve maatregelen Gezond verstand

De weg naar ISO 9001:2000 Plan … Do … Check … Act …

Plan … Stel doelstellingen en processen vast, nodig om de gewenste klanttevredenheid te bereiken

Plan …: Doelstellingen Continuïteit door winst Winst door tevreden klanten Omzet Kosten Kwaliteit (= Faalkosten) Leverbetrouwbaarheid Efficiency

Plan …: Doelstellingen Onderwerp (als voorbeeld) EenheidNorm OmzetEuro1500 WinstEuro100 FaalkostenEuro20 # klachtenSt.100 Leverbetrouwbaarheid%90 Omzet per manjaar, etcEuro125

Plan …: Doelstellingen OnderwerpEenheidNorm Efficiency%… Tevreden klanten%> 90 Interne leverbetrouwbaarheid%> 95 Aantal uren stilstandUren< 100 Ziekteverzuim%< 5 OngevallenAantalMax 1

Do … Voer dit in …

Do …: Daadkrachtig implementeren Doelstellingen vertalen in beleid Beleid vertalen in verbeterprojecten Verbeterprojecten concreet maken Acties per functie Mensen erbij betrekken Terugkoppeling naar de medewerkers

Check … Bewaak en meet deze processen. Leg ze langs uw missie, strategie en de eisen voor uw product/dienst

Check …: Meten is weten, Omzet Norm De omzet viel tegen: trend of incident

Waarom deze hoge Faalkosten? Zie analyse! Norm Check …: Meten is weten, Faalkosten

Trends; oorzaken?! Zie analyse! Norm Check …: Meten is weten, Efficiency

Norm? Check …: Meten is weten, Oorzaken Mensen aangesproken op hun verantwoordelijkheid Machines hebben echt onderhoud nodig! Procedure en formulier aangepast

Act … Onderneem actie op basis van de Check- gegevens Plan opnieuw, ontwikkel aanpassingen, verbeter de processen

Common SenS Relaties Kwaliteit Overzichten Keuringen Taken Instructies Procedures Orders Producten Common SenS Relatiebeheer Interne audits Onderhoud Kalibratie Planning Kengetallen Werknemers Functies Onderhoud Communicatie Klachten/Afw.

Common SenS … Deze presentatie is bedoeld om uw interesse te wekken Common SenS is een beproefd instrument om o.a. uw Faalkosten (= Verspillingen) te verminderen en de interne communicatie te verbeteren Terugverdientijd: maanden!