Vroege Vogel-sessie Managementsystemen op een rij Relatie INK-managementmodel en andere managementmodellen drs. J.A.J. Balk, INK Vroege Vogel-sessie,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Menno Karres Lead Auditor
Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Renco Bakker BPMConsult
De ziekenhuispsychiatrie zorgt voor kwaliteit Hoe kan je het regelen en onderhouden?
RUP Elaboration Analyse en Ontwerp Jef Bergsma.
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
KAM-management in de praktijk
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Doel informatievergadering
Klassieke AO Leseenheid1
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Visie Mensontwikkeling WSD
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Leseenheid 2 BIV Hofamopleiding
Theo Wijnen en Ruud Bourmanne
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
OHSAS versus Veiligheidscultuur
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Multichannel Management Visie Werkpleinen
ISO 9001:2008 – belangrijkste veranderingen
Schitterende Organisaties®
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
© de vries business consultancy, 2008
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Introductie OHSAS
© de vries business consultancy, 2008
Opleiding MARIJ Module 7
Welkom op de stoompan Werkgroep SGT Driebergen, 17 augustus 2011.
Enterprise Document Management Fase
Bedrijfsvoeringsscan
Lean Auditen Congres Kwaliteit: de volgende stap 28 oktober 2014
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
Certificering van milieumanagementsystemen volgens NEN-EN-ISO 14001
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
ESF-project Kwaliteitsmanagement in de Sociale Economie Slotevent ESF-projecten Sociale Economie 22/09/2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Informatie management HC2
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Certificering van assetmanagement
Gegevenswoordenboek Stedelijk Water Marinus Vonhof, Grontmij Ede, 4 november 2013 GWSW.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Kwaliteitsmanagementsysteem: een lust of een last?
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Transcript van de presentatie:

Vroege Vogel-sessie Managementsystemen op een rij Relatie INK-managementmodel en andere managementmodellen drs. J.A.J. Balk, INK Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Doel publicatie Overzicht bieden in modellenland Stimulans om verder te gaan met het INK-managementmodel Tonen vervolgstappen na INK-diagnose Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Overzicht bieden Generieke systemen (7x) op grote schaal toegepast duidelijke raakvlakken met het INK-managementmodel Branchespecifieke systemen (6x) selectie op basis van spreiding over branches betreffen de gehele organisatie kennis bij INK-kennispartners Persoonsgerichte systemen gericht op vakbekwaamheid branchespecifiek complementair aan processturing Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Generieke systemen (1) ISO 9001 ISO 14001 ISO 18001 Investors in People Balanced Score Card Six Sigma Enterprise Risk Management Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Generieke systemen (2) Overzicht door dezelfde kenmerken te beschrijven: wat houdt het systeem in verantwoordelijkheid aansturing beoogd resultaat focus op samenhang interne en externe drive externe toetsing verbeterdynamiek overeenkomsten en verschillen met het INK-managementmodel Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

ISO Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Investors in people Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Balanced Score Card Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Six Sigma Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Enterprise Risk Management Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Samenhang INK-managementmodel en generieke systemen Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Samenhang INK-managementmodel en generieke systemen Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Branchespecifieke systemen Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Het HKZ-harmonisatiemodel Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Het waarderingskader BVE Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Borea Keurmerk Reïntegratie Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Het Keurmerk Hypotheekbemiddeling Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Hazard Analysis Critical Control Points Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Conclusies branchespecifiek processen vormen de gemeenschappelijke component tussen het INK-management-model en branchespecifieke systemen per branche meer detail ook gezamenlijke aandacht voor de klant èn auditing INK-managementmodel meer op ontwikkeling gericht Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Persoonsgerichte systemen visie en strategie uitvoering procedure professie processen management van medewerkers kennis en technologie Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005

Implementatie Traject 1 Traject 2 INK-diagnose management-systemen Meer op detail sturen en invullen Managementsysteem INK-managementmodel Alle aspecten, ontwikkelingen, samenhang, balans Vroege Vogel-sessie, 15 november 2005