Basis communicatieplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
Communicatie met de achterban
Communicatiestrategie
Time management in het onderwijs
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Methodisch begeleiden
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
John Vaupell Justin van der Steen
Stel je voor : de bank geeft je elke ochtend een som van 86
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Professionalisering Vergunningverlening 2007 Werkgroep D communicatie Maite van Someren.
Marketing Werkgroep 6.
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
COMMUNICATIEPLANNING
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Doelstellingen formuleren
Crossmediale Communicatie
PRESENTEREN KUN JE LEREN
“Dat de één meer wil, betekent niet dat de ander minder krijgt”
Marketingproject-communicatieplan
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Workshop Fondsen werven
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Studentencongres Reclame en PR.
Visie & Strategie.
Adviesrapport Renée van IJperen Jasper Lammens Ferinio Asandikromo
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Wie zijn wij? 1. Wij geloven erin dat succesvolle innovaties gepaard gaan met het nemen van de juiste beslissingen 2.
Social media presentatie
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Communicatie en Instumenten
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Communicatie is de basis
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Communicatie 6e les.
Een vergadering organiseren
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Vergadering Personeelsdienst
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Basics over communicatie
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018
Omgaan met verschillen
Omgaan met verschillen
Besturen en Communiceren
1.2 massamedia en internet
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Basis communicatieplan Communicatie als middel!

Communicatieplan Het begint bij het bepalen van: WAT: De boodschap(pen) WIE: De doelgroepen die de boodschappen ontvangen HOE: De media die de boodschappen overdragen WANNEER: De frequentie waarmee de boodschappen verzonden worden

Bepaal je doelgroep Wie is/zijn je doelgroep(en): Wie wil je bereiken? Wat weten ze al (van het onderwerp)? Wat (zouden) ze moeten weten? In de communicatiestrategie stel je per doelgroep vast: Kennis: wat weten ze van het onderwerp? Houding: wat vinden ze ervan? Gedrag: hoe stellen ze zich op? Doelstellingen: wat willen wij dat ze weten, vinden en doen?

De communicatie cyclus Wie & waarom Communiceer Verder? Wat & hoe Next Steps Wanneer Probleem Oplossing & Feedback Breng Boodschap Verkrijg Feedback Bron: Cap Gemini

De communicatiecyclus begint bij de planning: Wie/Waarom: doelgroep en doel Wat/ Hoe: de inhoud en de wijze waarop Wanneer: op welke momenten Boodschap: breng de boodschap en verken hoe die is overgekomen Feedback: Bepaal wat er bijgesteld moet worden Volgende stap: Bepaal wat er verder nog nodig is