Een eerste opzet met mogelijkheden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Maak een tentoonstelling
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Dag 10. Dag 10 Dag 10 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Daar ben ik weer. Oh jongens en meisjes…het is toch niet te geloven. Wederom gaat er van.
De internet-encyclopdie voor kinderen
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Lesgeven en begeleiden
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Opdracht Hoe ga je tewerk?
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Rekenen groep 4.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Schrijven met een strategie
Tweede wereldoorlog.
Een werkstuk maken.
Het presenteren van het onderzoek
De Beer van Bram.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Geschiedenisles met de theorie van Suchman Onderwerp: Anne frank.
Welkom…...
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Project “Horizon Verbreden”
Juf Lisette en juf Senaiga We vonden het hartstikke leuk dat jullie hier waren We zullen meester Kees en meester Henri Jullie kant op sturen.
Presenteren en communiceren
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
ono počínatzahrátkošile (het inspeelshirt)
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Watersnood in Veenendaal Het was donderdagnacht, 8 Maart Ik lag in bed, maar kon niet slapen. Het waaide namelijk erg hard en ik hoorde de.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Spreekbeurt in groep 4.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
De gemiddelde leerling…
29 maart CREADAG.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
29 maart CREADAG.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Spreekbeurt in groep 4 en 5
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
volgende bladzijde terug
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Stichting Antwoord “Geef Emanuel een Bijbel, zodat hij en zijn vrienden de Here Jezus leren kennen.”
ADL Les 1.
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Een eerste opzet met mogelijkheden Het Veenlab Een eerste opzet met mogelijkheden

De start. In deze Power Point wordt een idee gegeven hoe het project gestart en uitgevoerd kan worden in de klas.

Welkom! Welkom op ons V.V.V. kantoor. Wij noemen onszelf “Kantoor het Veen-idee!” Bij ons kan je met al je vragen terecht. Wij zitten vol goede ideeën en sturen je uiteraard nóóit de verkeerde kant op! Ga je met ons mee? Nee  Ik ga mee!

Een gratis rondleiding! Omdat je een nieuwe gast bent in ons mooie kantoor, geven we je een gratis rondleiding. Ik zal je eerst vertellen waar we heen gaan. Kom snel mee!

Borgercompagnie Welkom in Borgercompagnie. Wist je dat wij een veengebied zijn? Een wat? Je hebt geen idee? Kom, dan gaan we eerst eens opzoeken wat dat nu precies inhoudt. We beginnen met een woordspin. Waar denk jij aan bij een veengebied?

Een voorbeeld

Dat is al heel wat! Veenkoloniaal Turf Grondsoorten Ontginnen Inklinken Verhalen Akkers Dorpen Arbeiders Plaggenhut Veenpark Scheepvaart Laagveen Hoogveen Veenplaatsen Geschiedenis We hebben nu al heel wat onderwerpen op een rijtje! Kijk maar eens.

We zijn nog steeds… in Borgercompagnie! Veel van de onderwerpen die we bedacht hebben, hebben te maken met het veengebied Borgercompagnie. Kun je nu zelf vragen verzinnen, zodat je achter meer informatie komt over deze onderwerpen? Wij van “Kantoor het Veen-idee staan graag voor je klaar!

Voorbeelden Wat is veen? Hoe ontstaat het? Wat is het verschil tussen hoogveen en laagveen? Wat is turf? Hoe leefden de mensen vroeger in Borgercompagnie? Wat is ontginnen en inklinken? Wat weet je over het Veenkoloniaal Museum? Kun je enkele veenplaatsen noemen? Wat heeft de scheepvaart met de veengebieden te maken?

Groepjes maken! Zoek een teamgenoot die al een beetje in dezelfde richting heeft gezocht als jij. Willen jullie beide bijvoorbeeld meer weten over turf? Of over het veenkoloniaal museum? Vorm dan een groepje!

Samen gaan we verder. Met je teamgenoot ga je op zoek naar bronnen die bij jullie vraag passen. Wat moet je nog meer weten om jullie vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden? Ga samen op zoek!

Bronnen Het veenkoloniaal museum te Veendam Het veenpark in Drenthe De Heemtuin in Muntendam Het kleine Loo - verschillende grondsoorten Wat zit er in onze bodem? De histotheek - Kun je er wat vinden over veen?

Wat ga je met je informatie doen? Kies 1 van de volgende manieren: Ik maak een powerpoint presentatie. Ik maak een website. Ik maak een foto collage.

Feedback-tijd! Voordat je aan de slag gaat met je verwerking, laat je je gevonden werk eerst even zien aan de juf of de meester. Vraag ook andere kinderen wat ze ervan vinden en wat vind je er zelf eigenlijk van?

Een powerpoint presentatie Voordat je te werk gaat, gebruik je dit stappenplan Stappenplan Vervolgens maak je een powerpoint presentatie met behulp van de volgende handleiding Handleiding

Een website. Als je een website wilt maken heb je het programma Frontpage nodig. Kijk eerst even of die op je computer staat! Vervolgens kun je aan de slag met deze handleiding erbij: Handleiding website maken

Een fotocollage. Voor het maken van een fotocollage download je het volgende programma: Picasa Hoe je er mee moet werken, kun je vervolgens hier lezen: Rondleiding door het programma

Tijd voor reflectie! Heb je je powerpoint presentatie, je website of je fotocollage klaar? Stel jezelf een aantal kritische vragen over jullie werk! Wat voor vragen kunnen dat zijn? Schrijf ze eerst eens op! Laat vervolgens ook andere kinderen die vragen voor jullie beantwoorden.