Zelf aan de slag
Het vier fasen model
1. Verkennen van het probleem Introductie v.h. probleem. Informatie verzamelen. Beschrijven van het probleem. (digitale) Knipselmap Woordweb / Bubble.us Centrale vraag opstellen
2. Probleem wordt opgelost Ga het probleem analyseren Stel vragen op die beantwoord moeten worden. Bedank manieren om die vragen te kunnen beantwoorden en beschrijf die. Wat heb je nodig om dit te kunnen doen? Gps, MP4, internet, video, microscope, fotocamera…
2. Probleem wordt opgelost Ga informatie verzamelen. Er moet ruim voldoende zijn om alle vragen te kunnen beantwoorden. Interview, vragenlijst, bronnen, etc.
2. Probleem wordt opgelost Ga de informatie verwerken. De vele informatie die gevonden is moet gelezen, bekeken en beoordeeld worden. Welke informatie gebruik je waarvoor. Welke informatie gebruik je niet.
2. Probleem wordt opgelost Rapporteer je bevindingen aan je groep en aan de leerkracht. Wat zijn de antwoorden op jouw vragen.
3. Reflecteer op het werk Beschrijf / verbeeld ervaringen en inzichten. Praat er met anderen over. Weblog, verhalen, fotoalbum,…
4. Publiceer het werk Maak het werk geschikt om met anderen te delen. Publicatie van ontdekkingen en informatie. Publicatie van ervaringen en inzichten E-zine, Themasite/website, weblog, podcast/geluidbestand, vodcast/videobestand, wiki, PowerPoint, …
De Taakkaart De taakkaart geeft aanwijzingen
We maken zelf een PowerPoint…
Terugkijken Rapporteren aan de anderen Wat is er gemaakt… Ervaringen…