Zelf aan de slag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Reflectievaardigheden en instrumenten
Onderzoekscompetenties en VOET-en
Nul Energie Huis Workshop offerte.
Marktonderzoek als proces
Presentatie introductie BGL
De digitale spreekbeurt
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Het oude Egypte Frankie Schram 1 Het oude Egypte Werken met een website-onderdeel Fr. Schram 29/011/2003.
Lesgeven en begeleiden
Tim Versluijs Leerdoelen.
Workshop Onderzoeksvaardigheden
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Bronnen Merle Wissink.
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden NCP Ecologie II Corrie van Zeist, Marco van Veller, Ans Brouwer en Wouter Gerritsma Bibliotheek Wageningen UR September 2009.
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Opzet presentatie nieuwe communicatiemiddelen.
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
Presenteren en communiceren
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
TopOndernemers op de Springplank
POWERPOINT Les
Talent in Ontwikkeling
De “Big Six” model “Switch VR”.
© UNIEK IN DE KLAS.
Werksessie minoren pedagogiek VU
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Praktijkgericht onderzoek
4 havo Schrijflijn les 1
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Zwembad Hoek van Holland
Introductie Powerpoint biedt je allerlei mogelijkheden om een tijdsbeeld te presenteren met tekst, muziek, beeld en video. Klik op ‘Invoegen’ en ga lekker.
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
volgende bladzijde terug Interviewen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Zelf aan de slag

Het vier fasen model

1. Verkennen van het probleem Introductie v.h. probleem. Informatie verzamelen. Beschrijven van het probleem. (digitale) Knipselmap Woordweb / Bubble.us Centrale vraag opstellen

2. Probleem wordt opgelost Ga het probleem analyseren Stel vragen op die beantwoord moeten worden. Bedank manieren om die vragen te kunnen beantwoorden en beschrijf die. Wat heb je nodig om dit te kunnen doen? Gps, MP4, internet, video, microscope, fotocamera…

2. Probleem wordt opgelost Ga informatie verzamelen. Er moet ruim voldoende zijn om alle vragen te kunnen beantwoorden. Interview, vragenlijst, bronnen, etc.

2. Probleem wordt opgelost Ga de informatie verwerken. De vele informatie die gevonden is moet gelezen, bekeken en beoordeeld worden. Welke informatie gebruik je waarvoor. Welke informatie gebruik je niet.

2. Probleem wordt opgelost Rapporteer je bevindingen aan je groep en aan de leerkracht. Wat zijn de antwoorden op jouw vragen.

3. Reflecteer op het werk Beschrijf / verbeeld ervaringen en inzichten. Praat er met anderen over. Weblog, verhalen, fotoalbum,…

4. Publiceer het werk Maak het werk geschikt om met anderen te delen. Publicatie van ontdekkingen en informatie. Publicatie van ervaringen en inzichten E-zine, Themasite/website, weblog, podcast/geluidbestand, vodcast/videobestand, wiki, PowerPoint, …

De Taakkaart De taakkaart geeft aanwijzingen

We maken zelf een PowerPoint…

Terugkijken Rapporteren aan de anderen Wat is er gemaakt… Ervaringen…