Een overzicht van hoe Boersma Adviseurs het praktisch uitvoert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Horizontaal Toezicht Een overzicht.
Advertisements

Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders Versie september 2013.
Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Mogen wij ons aan u voorstellen? 2014 Versie 21Administratie Partners B.V.
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
LRP PASTORALE EENHEID release 2.1 Koos Willemse.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Van boekhouder naar BoekMeester!
Belastingdienst en administratieve software Actualiteiten
“Hoe kom ik aan klanten?”
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
•Wie is HomeDS? •Welke taken doen wij voor bedrijven? •Welke taken doen wij voor particulieren? •Waarom voor HomeDS kiezen? •Waar staat HomeDS.
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Gemeente Oud-Beijerland 8 oktober 2010 Peter Vermeulen
First Jaarrekeningen.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Financial Systems 2014.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
XBRL in Perspectief - internationaal - Belastingdienst
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
Informatie presentatie Jeugd
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Toepassing 30% regeling TU/e Bert Voets 12 juni 2007.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Van boekhouder naar BoekMeester!
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Hoe werkt ProfielKluis? Profiel Kluis ProfielKluis is een on-line systeem, bedoeld voor u als Clareo-gebruiker en uw klant (consument) ClareoConsument.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
voor iedere ondernemer
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
Van boekhouder naar BoekMeester!
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Visie informatievoorziening
Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten.
Hoe werkt ProfielKluis? Profiel Kluis ProfielKluis is een on-line systeem, bedoeld voor u als Clareo-gebruiker en uw klant (consument) ClareoConsument.
Introductie Speedbooks Doelgroepen Werking Speedbooks
Magister voor ouders.
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
RatingPartners en benodigde informatie Een korte handleiding © RatingPartners 2015.
Mogen wij ons aan u voorstellen?
ZOOM IN OP DE TYPISCHE PlanetPress-GEBRUIKER.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Financiering van de onderneming
Transcript van de presentatie:

Een overzicht van hoe Boersma Adviseurs het praktisch uitvoert. Horizontaal Toezicht Een overzicht van hoe Boersma Adviseurs het praktisch uitvoert.

Wat is HT? Samenwerken vanuit vertrouwen: Verhoging doorloopsnelheid (overheid) Verhoging kwaliteit bij adviseur of in ieder geval gelijkmatiger kwaliteit Gedeelde verantwoordelijkheid Afstemming vooraf Geen controle achteraf Efficiënt en duidelijk

Wat doet HT? Niks anders dan volgens vaste schema’s een standaard aangifte doen (TCF bij grote ondernemingen). Iedereen werkt nu al volgens (eigen) schema’s: alleen even aanpassen aan eigen werkschema. HT werkt in basis kwaliteit verhogend. Metatoezicht is alleen maar kijken of procedures correct worden afgewerkt.

Nadelen HT De belastingdienst kijkt in onze keuken Niet elke klant is integer Het blijft een invulactie (schema’s) Niet elke klant wil het Vooraf voorleggen van problemen Een klant niet doen betekent controle? Metatoezicht zorgt voor ondeclarabele uren Mogelijk kostenverhogend Mogelijk splitsing in NOAB en overige org.

Voordelen HT De klant krijgt zekerheid: geen controle De klant is maatschappelijk verantwoordelijk bezig Wij kijken in de keuken v/d Belastingdienst We leveren aantoonbaar kwaliteit (reclame) Intern geven werkschema’s rust Begrip tussen Belastingdienst en ons verbetert wederzijds Het sluit aan bij aanpassing aansprakelijkheid adviseur (4e tranche AWB) Mogelijk kostenverlagend?

NOAB en HT Processen en werkwijze NOAB: Deel kantoorhandboek (3 pagina’s): Dossier review Interne kwaliteitsbeoordeling Aanname nieuwe klanten opdrachtaanvaarding

Processen NOAB vervolg Deel kwaliteitshandboek (6 pagina’s): administratieve dienstverlening salarisadministratie jaarrekening Gebruik dossiers Inkomstenbelasting/vennootschapsbelasting Checklisten (35 pagina’s)

Opmerking vooraf bij de praktijk van Boersma Wij doen het een beetje anders: Andere volgorde met name bij afhandeling jaarwerk, Wij beginnen bij het samenstellen met de controle van de beginbalans en de vaste activa hebben we pas als 13e onderdeel. De volgorde maakt natuurlijk niet uit! We zijn en blijven wel kritisch over HT: Belangrijke zaken (volgens ons) niet in checklisten: bijvoorbeeld over ZZP’ers, gehele IB en auto vrijwel niets vermeld: Is gemeld aan NOAB (checklist: + 4,5 bladzijde).

De praktijk: basis We registreren via CRM software (PV) - NAW inclusief alle data, eigenaren, partners, kinderen; - personeelsdossier; - fiscale dossier (elke aanslag); - agenda dossier; - telefoongesprekdossier en apart bezoekgesprekdossier; - email dossier; - urenregistratiedossier - werkschemadossier, waarin algemene info, boekhouding, kwartaal- rapportage, jaarrekening, lonen, fiscale aangifte, speciaal (overig) en planning. Achter alle dossiers hangen digitale bestanden (PDF).

Het werkschema Gekoppeld aan klant; Per jaar een kaart voor alle werkzaamheden; Zo weinig mogelijk aanvink-vakken, zoveel mogelijk ruimte voor tekst; Wat (nog) niet nodig is, is niet zichtbaar; Aandachtspunten worden vermeld, welke ook afgevinkt kunnen worden; Apart veld voor controle; Directe koppelingen naar digitale dossiers, checklisten, handleidingen en Samenvoegen naar vragenlijsten, brieven en controlerapporten. BLANCO WERKSCHEMA

Controle Samenstellen is 1, controle is 2: Hoe goed je het ook doet: zelf samenstellen en controleren is vrijwel onmogelijk Een aparte controle dus, maar niet dubbel werk graag!

controlerapport kenmerken controlerapport (dossier review): Gebaseerd op EXCEL Diverse voorvragen om het aantal te beantwoorden zaken te verminderen Mogelijkheid voor toevoegen data Deels invullen om later aan te vullen mogelijk Door kleurvakken snel te vinden wat er niet of niet geheel goed ging Een duidelijk rapport per relatie per jaar:gemakkelijk bij metatoezicht!

Voorbeeld controle Reeds ingevuld controlerapport

Inpassen/aanpassen Aanpassing professionele software: Unit 4 Infine ProManagement Perfect View Caseware (?) Overige Aanpassen eigen software?: Excel (wij overwegen het excel bestand te vermarkten Papier tezamen met jaarwerkdeel in excel)

Nu nog meedoen? Ja meedoen omdat: de tijd (en de Belastingdienst) er rijp voor is; afhaken tijdens de PILOT kan altijd; er volop mogelijkheid is tot inbreng/aanpassen; je zo laat zien dat je kwaliteit in huis hebt; we samen sterk staan; het een ideale manier is om omzet te vergroten; het niveau van ontwikkeling, ook bij een klein bedrijf, snel op een goed peil is te brengen; er ook kan worden samengewerkt (éénpitters!); de Belastingdienst Noord zeer actief is, dan wij toch ook?

Horizontaal Toezicht Ook uw toekomst! ?