Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
1.Opening en introductie 2.Filmpje 3.Uitleg CU! Dance 4.Iets voor uw school? 5.Vragen 6.Afsluiting Inhoud
Filmpje
Feit 1: “Twee op de drie jongeren beweegt te weinig” Bron: CBS
Feit 2: “Jongeren nemen steeds minder deel aan gevestigde vormen van kunst en cultuur ”
Hoe krijgen we de jongeren in beweging?
Aansluiten bij hun eigen voorkeuren en aansprekende docenten uitnodigen Inspelen op sociale aspecten (het is gezellig, zorgt voor cohesie, je kunt je ermee onderscheiden, etc.) Inspelen op het verbeteren van conditie, prestatie en zichtbaarheid Dans presenteren als een uiting van je identiteit en je culturele wortels Hoe krijgen we de jongeren in beweging?
Vmbo leerlingen uit de brugklassen Bij wekelijkse lessen voorkeur: - leerlingen die te weinig bewegen; - leerlingen die nauwelijks met dans, kunst en cultuur in aanraking zijn. Doelgroep
“Opzetten en inbedden van dansactiviteiten in het reguliere lesprogramma, zodat vmbo leerlingen via dans gestimuleerd worden tot een actieve leefstijl en daarnaast kennismaken met dans als cultuurvorm” Doelstelling
Tijdlijn Startoverleg mei/juni 2012 Kick off en introductielessen sept Selectie leerlingen sept/okt 30 weken danslessen vanaf okt Eindmeting leerlingen en evaluatie juni/juli Presentatie op school juni 2 activiteiten alle 1 e jaars vmbo nov-mei Gesprek structurele inbedding dec/jan Presentatie Dance4you2 mrt 0-meting leerlingen sept +- 4 overleggen projectteam sept-juni Tussentijdse presentaties nov-mei Docenten- bijeenkomst sept/okt
Gelderse Sport Federatie (GSF): is projectleider over het gehele project en is aanspreekpunt voor de scholen EDU-ART KCG, Gelders Kenniscentrum voor Kunst en Cultuur Partners
Projectcoördinator GSF voor coördinatie en LO, Adviseur EDU-ART voor kunstvakken en implementatie en Adviseur KCG voor dans zorgen gezamenlijk voor: 1 e jaar: Lokale dansaanbieder werven; Ontwikkelen en bijdragen aan de organisatie van het startoverleg, kick off, wekelijkse danslessen, tussentijdse presentaties, binnen- en buitenschoolse presentaties, dansactiviteiten voor alle 1 e jaars vmbo, docentenbijeenkomst; Ondersteunen van het schoolteam bij de uitvoering van het project en de implementatie van het hele traject; Bijdragen aan de structurele inbedding door advies; Zorgen voor monitoring. Wat doen wij? 2 e jaar: Advies en vraagbaak voor het schoolteam voor de implementatiefase
Draagvlak binnen de school creëren; Een docent LO en een docent CKV/kunst beschikbaar stellen voor de projectgroep en de uitvoerende taken (teamleider 1 vmbo is ook betrokken); Organiseren van minimaal 1 extra dansmoment per week; Beschikbaar stellen van een locatie en benodigdheden voor de wekelijkse danslessen; Optreden als medeorganisator van de kick off, 2 dansactiviteiten, tussentijdse en eindpresentaties; Zorg dragen voor een veilig klimaat om te presenteren; Doel om het opgezette dansaanbod op te nemen in schoolbeleidsplan en voort te zetten; Bijdragen aan monitoring en evaluatie. Wat doet de school?
Iets voor uw school?
Vragen?
- Deelname 2 scholen Uiterlijk 9 maart aanmelden Afsluiting