Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Planning VndT nov mrt 2011 junsep 31 dec Bestuurlijke lijn Operationele lijn Feedback bestuur directeur / werkgroepen /toetsingscommissie.
Prestatie-indicatoren voor de opvangsector
Citadel College Lent. 29 mei – uur
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Welkom. VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
voorzitter Johan Cruyff Foundation
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
De weg naar het voortgezet onderwijs
Projectweek.
24 januari 2012 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2011 Reitdiep College locatie Kamerlingh Onnes Tien jaar werken.
Welkom MAS
Het cultuurt in de buurt
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Heerbeeck College Decanaat VMBO T.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Stichting Amstelveens Sportbedrijf Groep 6 on the move
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Sectorwerkstuk Den Bosch
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
Informatieavond groep 7
Voorlichting klas 3 sectorenteam H&A, Z&W en D&C (theater)
Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Ontwikkeling 2002 Ontwikkeld  RCT 2009 Doorontwikkeld  pilot 2011 Landelijke uitrol  implementatie onderzoek.
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
Netwerkbijeenkomst cultuurcoaches
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Welkom M. Smale afdelingsconrector 4 en 5 havo Emmauscollege.
EXAMENDOSSIER 4 VMBO-t.
MEde Maken Ik ben een mEdemaker!. Vanavond Interview wethouder over aanleiding en doel mEde Maken Presentatie mEde Maken Interviews inwoners met geslaagd.
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
4 Profielen C&M: Cultuur en Maatschappij E&M: Economie en Maatschappij
Wellantcollege Alphen aan den Rijn Chr. vmbo
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Doel: Met deze presentatie worden docenten geïnformeerd over DOiT en worden zij enthousiast gemaakt om met de methode aan de slag te gaan. Door de praktische.
Ouderavond vwo 3 Welkom.
Ouderavond Havo 3 Welkom!
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
26 januari 2015 Gezonde Scholen in Drenthe! Jan Faber.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Maatschappelijke Stage in de Sport 23 september 2010.
SCOOLSPORT Zeeuws project “Sport en bewegen in en rond de school” De Moolhoek, KapelleDon Boscoschool, ‘s-HeerenhoekDe Tweemaster, Goes SportZeeland CIOS.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
Participatieraad Assen 7 juni Gezond in Assen Landelijke regeling aanpak gezondheidsachterstanden Uitvoering Tinten Welzijnsgroep i.s.m. Progez,
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Krachtige zorgprofessionals via eigen regie
Stapjefitter: Sportief en gezond (re-)integreren in de samenleving
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Leren zonder ZorgPact In deze bijeenkomst wil ik met u in gesprek hoe een zorgpact vorm te geven Voorbeeld: regio RijnGouwe Centraal: een zorgpact moet.
Oranje Nassau College Zoetermeer
Participatieproject Betonne Jeugd vecht! Participatieproject
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Kinderen maken Muziek Muziek is de basis !
Transcript van de presentatie:

Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:

1.Opening en introductie 2.Filmpje 3.Uitleg CU! Dance 4.Iets voor uw school? 5.Vragen 6.Afsluiting Inhoud

Filmpje

Feit 1: “Twee op de drie jongeren beweegt te weinig” Bron: CBS

Feit 2: “Jongeren nemen steeds minder deel aan gevestigde vormen van kunst en cultuur ”

Hoe krijgen we de jongeren in beweging?

Aansluiten bij hun eigen voorkeuren en aansprekende docenten uitnodigen Inspelen op sociale aspecten (het is gezellig, zorgt voor cohesie, je kunt je ermee onderscheiden, etc.) Inspelen op het verbeteren van conditie, prestatie en zichtbaarheid Dans presenteren als een uiting van je identiteit en je culturele wortels Hoe krijgen we de jongeren in beweging?

Vmbo leerlingen uit de brugklassen Bij wekelijkse lessen voorkeur: - leerlingen die te weinig bewegen; - leerlingen die nauwelijks met dans, kunst en cultuur in aanraking zijn. Doelgroep

“Opzetten en inbedden van dansactiviteiten in het reguliere lesprogramma, zodat vmbo leerlingen via dans gestimuleerd worden tot een actieve leefstijl en daarnaast kennismaken met dans als cultuurvorm” Doelstelling

Tijdlijn Startoverleg mei/juni 2012 Kick off en introductielessen sept Selectie leerlingen sept/okt 30 weken danslessen vanaf okt Eindmeting leerlingen en evaluatie juni/juli Presentatie op school juni 2 activiteiten alle 1 e jaars vmbo nov-mei Gesprek structurele inbedding dec/jan Presentatie Dance4you2 mrt 0-meting leerlingen sept +- 4 overleggen projectteam sept-juni Tussentijdse presentaties nov-mei Docenten- bijeenkomst sept/okt

Gelderse Sport Federatie (GSF): is projectleider over het gehele project en is aanspreekpunt voor de scholen EDU-ART KCG, Gelders Kenniscentrum voor Kunst en Cultuur Partners

Projectcoördinator GSF voor coördinatie en LO, Adviseur EDU-ART voor kunstvakken en implementatie en Adviseur KCG voor dans zorgen gezamenlijk voor: 1 e jaar: Lokale dansaanbieder werven; Ontwikkelen en bijdragen aan de organisatie van het startoverleg, kick off, wekelijkse danslessen, tussentijdse presentaties, binnen- en buitenschoolse presentaties, dansactiviteiten voor alle 1 e jaars vmbo, docentenbijeenkomst; Ondersteunen van het schoolteam bij de uitvoering van het project en de implementatie van het hele traject; Bijdragen aan de structurele inbedding door advies; Zorgen voor monitoring. Wat doen wij? 2 e jaar: Advies en vraagbaak voor het schoolteam voor de implementatiefase

Draagvlak binnen de school creëren; Een docent LO en een docent CKV/kunst beschikbaar stellen voor de projectgroep en de uitvoerende taken (teamleider 1 vmbo is ook betrokken); Organiseren van minimaal 1 extra dansmoment per week; Beschikbaar stellen van een locatie en benodigdheden voor de wekelijkse danslessen; Optreden als medeorganisator van de kick off, 2 dansactiviteiten, tussentijdse en eindpresentaties; Zorg dragen voor een veilig klimaat om te presenteren; Doel om het opgezette dansaanbod op te nemen in schoolbeleidsplan en voort te zetten; Bijdragen aan monitoring en evaluatie. Wat doet de school?

Iets voor uw school?

Vragen?

- Deelname 2 scholen Uiterlijk 9 maart aanmelden Afsluiting