Proeve van Bekwaamheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementatie van de UNCO-MOB
Advertisements

Differentiëren naar leerwegen
Voorlichting Examinering Cohort oktober 2012 • Wat? • Hoe? • Waar? • Wanneer? • Diploma? • Vragen?
Zelfsturing en executieve functies.
Presentatie introductie BGL
Geïntegreerde contracten en bouwprojecten
Collectief portfolio groep 3
Fronter als e-portfolio
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Van, voor én door het onderwijs.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Proces en Product.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
onderwijsdoorstroomkaart
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
EVC en certificering van assessoren Rena Punt CompetentCity 2007.
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Resultaten BPV-evaluatie
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Niveautoetsen.
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Return to Sender.
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Van, voor én door het onderwijs.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Workshop evalueren Dcp
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Werkveldconferentie 13 november 2014
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Nieuw format Inbreng examencentra / opleiders Beslissingen WBC Uitleg wat gewijzigd is in het UVE Aanpassingen UVE Hoogwerker.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
VPH Les 1.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 18 juni 2015.
Evaluatie Cursus.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Versie december 2013 Kwalificatie Gymnastiek Leider niveau 3 Turnen.
Voorlichting Examinering Cohort 2014 oktober 2016.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Het ideale examenreglement
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Hoe te werken met de oefenopdrachten
ZORPLAN MAKEN!!!.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Voorlichting geven, hoe doe je dat?
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
VPH Les 1.
Praktijktoets & mondelinge toets
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
VPH Les 1.
Welkom ouder(s)/verzorger(s)/leerlingen infoavond m. b. t
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Transcript van de presentatie:

Proeve van Bekwaamheid Niveau 3 Verzorgende Niveau 4 Verpleegkundige

Doel Het methodisch werken en denken bevorderen zodat leerlingen dit kunnen toepassen in verschillende situaties.

Microniveau Mesoniveau Niveau 3 Opstellen van een zorgplan Bijstellen van een zorgplan Verpleegtechnisch handelen Geven van voorlichting Evalueren van de zorgverlening Verbeteringen aandragen m.b.t. de kwaliteit van zorg Bewijs verzamelen van deskundigheidsbevordering Omgaan met dilemma’s

Microniveau Mesoniveau Niveau 4 Bijstellen van een verpleegplan Verpleegtechnisch handelen Evalueren van de zorgverlening Opstellen van een standaard verpleegplan Geven van voorlichting aan een doelgroep Bewijs verzamelen van deskundigheidsbevordering Verbeteringen aandragen m.b.t. professionalisering van het beroep Omgaan met dilemma’s

Voorwaarden 75% van de opdrachten bij k 1 t/m 7 moet worden behaald Voor niveau 3 moeten de proeven in het 3e jaar worden behaald Voor niveau 4 moeten de proeven worden behaald in het 3e en 4e jaar Niveau 4 moet de proeven bij minimaal twee doelgroepen uitvoeren Niveau 3 bij minimaal één. Alle proeven moeten in het portfolio verzameld worden

De fasen voorafgaand aan de proeve Leerlingen maken voorafgaand aan de proeve een verslag over een ziektebeeld en volgen daarna de stappen van methodisch werken

Instructie voor het beoordelen De proeve is een examen, geen oefening! Het is voldoende als hij of zij het aspect zodanig hebben uitgevoerd dat het totale proces niet wordt verstoord en dat het proces wat betreft de uitvoering en resultaat is zoals verwacht mag worden van een startende verpleegkundige of verzorgende

Instructie voor het beoordelen De instelling en beoordelaar moeten voldoen aan een aantal voorwaarden ROC ASA blijft eindverantwoordelijk voor de beoordeling De herkansingsregeling is hetzelfde als die bij theoretische toetsen

knelpunten Tijdsinvestering Wie is de beoordelaar? Wie beslist wanneer de leerling mag starten met de proeve? Wat te doen als de randvoorwaarden in instelling niet aanwezig zijn? Gekwalificeerde werkbegeleiders Leerlingen uit cohort 2006-2007 ervaren tijdsdruk in het behalen van de proeven en de praktijkopdrachten