“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doorn – 23 januari 2013 Jaap van Petegem
Advertisements

Waarom werken met het programma De baan die bij me past?
Het verhaal van Omix het onderwijs en de basisvaardigheden
De transitietraining Training Nieuw Perspectief
Respectvolle bejegening
Zorgen voor getraumatiseerde kinderen
Hogescholen in Dialoog
Leren voor en door het werk
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Voorstelling 6de leerjaar
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Competentieontwikkeling voor OR-leden
School-als-organisatie en schoolcultuur
Reflectie.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
INTERVENTIES IN GROEPEN
Tja wat zal ik zeggen… Zorgmedewerkers leren omgaan met levensvragen
18 november 2011.
Concretisering Leraar Plus en Onderwijskundig Meesterschap
PAD Mindfulness en Yoga
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Lesgeven in en over diversiteit
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Praktische aanpak disbalans “Evenwichtig en dynamisch omgaan met disbalans” Nascholing bedrijfsartsen NVAB Kring Noord 16 april 2015 Erik Schuurman, relatiemanager/projectmanager.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
JOB coaching niveau 3 studenten Financiële Beroepen december 2015 Joost Craenen.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Krimp als motor voor beweging
Module 1 Leren omgaan met dementie
Hartelijk Welkom!.
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Professionele ontwikkeling
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Ouders en school samen Maart 2016
Agressie op de werkvloer
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
Leergang Leren Faciliteren
PIT - Samenwerken Les 3.
Versterk de Jobcoach IN de school
College Zelfredzaamheid & Eigen Kracht
Leiderschapsontwikkeling
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs

Doel van de training Het uitoefenen van het beroep naar vermogen en draagkracht, in goede gezondheid en met arbeidsvreugde Bewust worden dat er meer is dan minderen

Doelgroep van de training Leidinggevenden 50 plus die willen investeren in hun persoonlijke ontwikkeling die naar behoren functioneren

Tijdsinvestering Intakegesprek Een tweedaagse bijeenkomst met overnachting Zes à acht vervolgbijeenkomsten van een dagdeel gedurende een jaar Eventueel individuele gesprekken c.q. coaching

Methodiek De trainers en deelnemers gaan gezamenlijk op een andere manier kijken naar hun organisatie en de deelnemers gaan reflecteren op hun rol in allerlei situaties

Methodiek tweedaagse Terugblikken op het totale leven en specifiek op het arbeidzame leven Door vragen stellen komen tot bewustwording Diverse werkvormen Benoemen van gezamenlijke thema’s Sportactiviteit

Methodiek vervolgbijeenkomsten Uitwerken van de gezamenlijke thema’s Met behulp van theorie en oefenen Individuele huiswerkopdrachten Lichaamsbewustwording is een vast onderdeel bij de vervolgbijeenkomsten, gegeven door een arbeidsfysiotherapeut

Voorbeelden van thema’s Communicatie Macht en onmacht Omgaan met emoties Werk versus vrije tijd Waarden in werk Erkennen van eigen kwaliteiten

Kracht van de training Herkenning en erkenning Gezamenlijk benoemde thema’s Tijdsduur van de training Stilstaan bij jezelf Vertrouwen

Opbrengsten van de training De deelnemers Kunnen beter reflecteren Zijn zich bewust van eigen en andermans handelen Communiceren effectiever Gaan adequater met problemen om Ervaren minder werkdruk Hebben meer invloed op hun dagelijks leven