Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Epilepsie Vereniging Nederland EVN 2011 en verder Praat en denk mee via Presentatie visiedocument.
Advertisements

SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.
De financiering van eHealth Geld is het probleem niet… Mednet congres 2013 De digitale dokter 10 oktober 2013.
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Presentatie verbeterjezorg Jeroen Bosch
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
….een korte presentatie
Nationaal Congres Leerlingbegeleiding 17 maart 2012 Frits Roelofs (Han)
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
Workshop WORK Agenda: Ontstaan van DIEP (5 min.) Wat is DIEP? (5 min.) Wat is (5 min.) Werken met DIEP (20 min.) Terugkoppeling (10min.)
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
De kracht van Abecon Abecon helpt trainers en opleiders om samen efficiënter te werken. Met onze branche oplossing zijn minder handelingen nodig en heeft.
Inhoud van deze synthese :
Van beleid naar geaccepteerd gebruik
Q koorts in Herpen bewonersavond
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Gezondheidsdienst Gent De Gezondheidsdienst van de Stad Gent.
Patiëntenparticipatie: Ook in de stroke service?
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
De kracht van de ervaring
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Bekostiging eerstelijnszorg 22 november 2012 Wilna Wind algemeen directeur Samen de zorg beter maken.
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
De patiënt aan zet Lynn Rulkens Programmamanager zorginnovatie, CZ
Directe Hulp bij Huiselijk Geweld
Zapstad 10..: een ontdekking van een buurt – Spelenderwijs kijken naar ruimte en ruimtegebruik. Informatie geven en krijgen: – Hoe ervaren en zien jongeren.
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Het individueel zorgplan in ketenzorg
Esther van den Hende - projectleider KOMPLEET 24 januari 2013
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
Medrave Software AB/Microbais Groep, Maart 2011 Rave 4 door Medrave Software AB.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
De deur open naar de digitale spreekkamer
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
De noodzaak van kenniscoproductie Edwin Horlings 2 juni 2014.
Samenwerken rond mantelzorg Alleen ga je sneller, samen kom je verder
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Het nieuwe consultvoeringsonderwijs Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
De eerste lijn een keten van zorg, preventie en participatie PH Forum 28 september 2009 Marc Roosenboom, LVG.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Mondzorg - persoonsgericht
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Protopics Samenwerkende zorgverleners Rondom patiënten in zorgnetwerk
De patiënt als regisseur van de zorg
Kwaliteit Verbetercyclus
ETUDE Toetsservicesysteem
Kwaliteit Verbetercyclus
Vakgroep Technische Thuiszorg Verpleegkundigen
Van mens tot mens
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
Cursus Interne auditor
Opgaven in het sociale domein
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?

Presentatie ‘Verbeterjezorg’ Juli 2011 Paula Verkoelen en Olof-Jan Smits

Partners ‘Verbeterjezorg’:

Doel: communicatie- en procesmgt platform innovatieve wijze meten van klantervaringen op wijkniveau gericht op dialoog en verbetering zorgverlener en - vrager centraal

Verbeterjezorg is een voor de zorgverlener op maat ontwikkeld instrument om patiënttevredenheid te meten en van daaruit gestructureerd te kunnen werken aan verbetering. E.e.a. op een onafhankelijke, effectieve en efficiënte manier.

Doelgroepen: Eerstelijns zorgverleners Zorggroepen Patiënten (chronische) Mantelzorgers Eerstelijns ondersteuners Zorgverzekeraars Andere belanghebbenden

Hoe werkt het? Patiënt meldt zijn ervaring via de website of app Zorgverlener krijgt melding in persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt verbeteringen Patiënt ontvangt feedback

Resultaat Wijkgericht meten van klantervaringen en verbetervoorstellen in de eerstelijnszorg Open dialoog (digitaal) tussen patiënten en zorgverleners over de kwaliteit van zorg Voor zorgverleners en patiënten die vóór die dialoog zijn Gegevens beschikbaar per wijk

Wat levert het de zorgverlener op? Directe ervaringen (onomwonden) beschikbaar, ook per wijk (niet per zorgverlener!) Verdieping van de relatie met patiënten Concrete verbetervoorstellen die werkelijk bijdragen aan verhoging kwaliteit van zorg Beschikbaar krijgen van patiëntevaluaties, die steeds meer noodzakelijk zijn voor accreditatie en verzekeringen

Wat levert het de patiënt op? Laagdrempelig direct delen van positieve en negatieve ervaringen Verdieping van de relatie met zorgverlener Verkrijgen van een onderbouwd beeld van de zorg, ook op wijkniveau Beschikking over informatie nuttig voor zichzelf maar ook voor mede patiënten, mantelzorgers en buurtgenoten

Hoe onderscheidt ‘Verbeterjezorg’ zich? De zorgverlener heeft de regie (anders dan bij andere systemen) Het systeem beschikt over een procesmanagement systeem (Web2.0) Erkend systeem voor praktijkaccreditatie (patiënttevredenheidsonderzoek)

Verbeterjezorg is ontwikkeld door zorgvragers en zorgverleners samen Verbeterjezorg is geheel onafhankelijk Verbeterjezorg draait om outcome en niet om output Verbeterjezorg is koppelbaar aan de praktijkwebsite zorgverlener Verbeterjezorg is gebaseerd op social media Verbeterjezorg kent lage kosten

Nu naar landelijke uitrol met:

Voor meer informatie contacteer: i12 social innovation