11. Verkoopfunctie beoordelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Omgang met kwaliteitscriteria en beoordelen
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Module 6: Kantoortechnieken
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
10. Verkoopvoorspelling en Budgettering
Verkoop- en debiteurenproces
Sales Management 8. Motivatie en Training.
The CAF Procedure voor externe feedback
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Arbeidstevredenheid en prestaties
Kostprijsberekening bij KMO
© de vries business consultancy, 2008
Sales Management 7. Werving en Selectie.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Accountancy en Advisering
IJspakketten Annette Ficker Tim Oosterwijk
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Motivatie: van begrip naar toepassingen
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
De aard en effectiviteit van management
Terugwinnen Targeting Informeren Problemen managen Verwelkomen Klant leren kennenRelatie ontwikkelen Processen Mensen en organisatie Technologie Analyse.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 20 Bedrijfs- prestaties controleren
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Van begrippen naar toepassingen
Motivatie: van begrip naar toepassingen
Opleiden van medewerkers
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Schitterende Organisaties®
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Business Marketing Management
Datagestuurde handhaving :
Les 6 M&O Motivatie (5. 5) Besturing (8
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
2014 EVALUATIES N+1.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Marktleider (omzet van 60 miljoen € per jaar) Actief in de sector voeding (smeerbaresalades) Grootste klanten (Aldi, Lidl, Carrefour, groothandels,….)
Detailhandelsmarketing
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketingstrategie.
GMR Consent 14 februari 2011.
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Workshop: Account management
GOK-NWD 4 Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted (A. Einstein) GOK-NWD.
Werken in een arbeidsorganisatie
Business case De prestaties van onze (1)_______________________ op het gebied (2)_______________________ voldoet niet aan (3)_______________________. Dit.
Transcript van de presentatie:

11. Verkoopfunctie beoordelen Sales Management 11. Verkoopfunctie beoordelen

Verkoopfunctie beoordelen 1. Het proces Zie volgende slide 20 Is weer een toepassing van Maar dan in een andere volgorde 2. Doel van de beoordeling Behalen van de doelstellingen Motivatie en vaardigheden verbeteren Uitmuntende prestaties erkennen en belonen Onderdeel van het trainingsprogramma Informatie voor besluitvormingsprocessen : zie slide 21 3. Prestatiemaatstaven Verkoopbudget Individuele targets 4. Informatieverzamelen Dag- en weekrapporten van de vertegenwoordigers Marktonderzoek ( klantenrelatie = tevredenheid, betrouwbaarheid,...

Het beoordelingsproces voor de verkoopafdeling

De centrale rol van beoordeling in verkoopmanagement

Verkoopfunctie beoordelen 5. Prestatiemaatstaven Zie bijgevoegde document met detail Kwantitatieve maatstaven Output gerelateerd : vb behaalde omzet, verkoop per klant Input gerelateerd : aantal afgelegde bezioeken Kengetallen berekenen : vb winst / order Kwalitative maatstaven Vaardigheden Klantrelaties Wijze van werken en zich organiseren Productkennis Samenwerking en houding Hoe verkopers evaluren : zie slide 23 Grote orders binnenhalen of verliezen De verkoopmanager moet doorvragen Wat zijn acceptabele en niet-acceptabele antwoorden

Evaluatieraster voor verkopers

Orders binnenhalen of verliezen ( voorbeeld van een 10 miljoen € order voor computers)