Landschap geschilderd met T

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
….een blik achter de schermen van “BedenkTV”
Advertisements

Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Informele zorg in Nederland Mirjam de Klerk Alice de Boer
Modern sprookje Kikkerkoning.
Woord van Leven Juli 2013.
Art. 60 en welzijnwetgeving Werkgroep activering 7 juli 2012.
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Eigen
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Begrijpen, Waarheid en Denken..
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Beeldend werk van het 2 e en 3 e jaar. Het 2 e jaar – Eerste helft Thema: Physical self (Het lichamelijke) Wij kregen alle vrijheid in wat we daar mee.
hoe autismevriendelijk ben ik
HET VERHAAL VAN DE 1 KAARSEN EN.
Beeldvorming (inleiding)
Poel, L. van der, Blokhuis, A. (2008). Wat je speelt, ben je zelf
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
IVRK EN HET FAMILIERECHT Ccra-symposium 27 juni 2012 Toepassing van het ivrk in de Nederlandse rechtspraak Mr E.A.A. van Kalveen.
Modern Sprookje Kikkerkoning.
ICT in een dynamische context
Vraag 1) juist/onjuist. De plichten van de patiënt:
Wilsonbekwaamheid en vertegenwoordiging
STUDIEDAG WANNEER LIEFDE UITMONDT IN EEN GEVECHT… DETERMINANTEN, SCREENING & INTERDISCIPLINAIRE AANPAK Faculteit Rechtsgeleerdheid Zeger van Hee - Tiensestraat.
Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve,
Inhoud presentatie - doel van de presentatie - aanleiding onderzoek
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
HET GAAT NIET OM RACISME BEELDVORMING OVER MINDERHEDEN IN AL HAAR SUBTILITEITEN.
Als de jeugd moe is zijn ze aan vakantie toe.
Deze prenten van de communicatieset IK+JIJ=WIJ van het VVKBaO zijn polyvalent inzetbaar: -Als aanzet tot een gesprek -Als de student/leerkracht zijn/haar.
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
Buitenlandse minderjarigen Ilse Derluyn Vakgroep Sociale Agogiek – Universiteit Gent.
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
in Nieuw-Testamentisch perspektief
Social media presentatie
Filosoferen met kinderen in pleegzorg
September 2014 Woord van Leven “Aanvaard elkaar daarom ter ere van God, zoals Christus u heeft aanvaard.” Brief aan de Romeinen 15,7.
Het Mezennestje vzw KDV & BOKDV.  Voorschoolse opvang van 6u30 tot 9u  Naschoolse opvang van 15u30 tot 19u  Woensdagnamiddag van 12u tot 19u  Vakantie-
Zingen Alleen de Liefde
Het schrijven van een verhaal
Taalkundige feiten en hypothesen
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
Minor agoog in de GGZ outreachend werken, tweede bijeenkomst.
Reflectiedag Verenigingen voor Verkeersveiligheid, Komimo 15/06/2010 Wat na een verkeersongeval? door Astrid Rubbens, Rondpunt.
Psalm 89:1 Lezen Johannes 3:22-36 LB 456B:1,2,3,4,8 Tekst Johannes 3:27-30 LB 439:1,2,3 LB 342 LB 447:1-3.
Ontwikkeling in adolescentie
M/V/X/Y/…. Erkenning genderidentiteit Wat zegt de transwet vandaag? Hoe wil çavaria de regelgeving aanpassen? Waar moet nog op ingezet worden mbt transgender?
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Rauw en troosten.
JAN PIETER HEIJE Cheyenne Cubuk & Erwin Duits. ● VOBC, LVB behandelcentra in Nederland ● Pluryn  Hietveld, Beele, Hoenderloo Groep, JOBSTAP, Werkenrode,
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
- Filip Dewallens - Beslissingen op kritieke diensten door vertegenwoordigers van minderjarigen en feitelijk onbekwamen.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Open communicatie na ernstige klachten of calamiteiten
De kracht van ervaringsdeskundigheid De Waarde van Ervaringskennis Door Erika van de Bilt.
INLEIDING Introduceer uzelf, het scenario en van toepassing zijnde hulpmiddelen. STEL DISCUSSIENORMEN Bespreek de “basis regels” voor discussies, inclusief.
Het schrijven van een verhaal
Stellingen over transgenderisme
Specifieke topics in communicatie
Contact maken en contact houden
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
Vragen over de film ‘Dier en Industrie’
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Het rusthuis: voor wie? Waar voor?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Landschap geschilderd met T dank je wel, mediamensen, transgenders - positief gesprek (nt GB) - zeker van dat meeste mediamensen goed menen - moeilijk onderwerp - kans vandaag nog chaotischer - ook transgenders spreken vaak uit eigen hoek Landschap geschilderd met T transgenders en beeldvorming

verwarring woordgebruik benoemen benoemen komt dat zien komt dat zien

verwarring komt dat zien vergeten benoemen verwarring benoemen maar media helpen opdat de beeldvorming hierdoor niet verengd wordt. mensen dreigen uit de acceptatieboot te vallen als we eng belichten. verwarring benoemen benoemen verwarring

woordgebruik verwarring benoemen vergeten komt dat zien context namen benoemen voornaamwoorden complexiteit vergeten transgender transseksueel travestiet transgenderist interseksueel genderdysfoor … Ook transgenders boter op het hoofd: als zelf spreken: eigen ding. mensen dreigen uit de acceptatieboot te vallen als we eng belichten. komt dat zien sprookje of tragedie medelijden of verheerlijking nuance reductie

kennis over transgenderisme houding tov transgender in kwestie positieve draai 1: geldt ook voor trans zelf (aan TiP en çavaria: leid mensen op) - verwijs door - openheid - zie brochure çavaria/gelijke kansen 2: journalisten kunnen niet in hoofden kijken - spreek algemene presentatie

tien stellingen (1/5) 1. De journalist/programmamaker vermijdt stereotiepe beeldvorming van transgenders. Sprookjes vs tragedies 2. Journalist/programmamaker probeert verschillende facetten van transgenderisme in beeld te brengen. Vaak zien we dat 1 aspect van transgenderisme eruit gelicht wordt (bvb. transseksualiteit, …). In de realiteit is transgenderisme heel breed. Uiteraard is het niet mogelijk om de hele thematiek in 1 artikel of 1 reportage te schetsen, maar over een langere periode (of in een artikel- of reportagereeks) zouden wel de verschillende facetten aan bod moeten kunnen komen. 10 punten geïnspireerd dr Mensen in Armoede met dank aan mediamensen zelf

tien stellingen (2/5) 3. Transgenders zijn geen slachtoffers. Behandel ze als dusdanig. Ja, er is af en toe sociale druk of discriminatie, maar dat is niet onze kern. 4. Journalist/programmamaker respecteert mening van transgender en suggereert zelf geen antwoorden. Al te vaak gebeurt het dat een journalist transgenders benadert met een verhaal dat hij al volledig uitgeschreven heeft, transgenderisme in een format als het ware. Vb. in een verkeerd lijf geboren.

tien stellingen (3/5) 5. Minderjarigen worden nooit in beeld gebracht zonder uitdrukkelijke toestemming van ouders of voogd. Uiteraard is ook toestemming vereist van de minderjarige zelf, maar die kan op zich nooit voldoende zijn. 6. Beelden en namen van privé-omgeving of verleden kunnen enkel met medeweten en uitdrukkelijke toestemming van betrokkene. Gebruik ook de gewenste namen en voornaamwoorden. Verraad geen oude namen of transitie zonder toestemming.

tien stellingen (4/5) 7. Journalist/programmamaker publiceert geen beelden die waardigheid aantasten, ook niet met toestemming van de betrokkene. Sluit aan bij richtlijn 6 8. Transgenderorganisaties en -instellingen begeleiden transgenders bij interviews zonder hun vrijheid van spreken te belemmeren. Transgenderorganisaties en verenigingen begeleiden en ondersteunen zoveel mogelijk, maar het is uiteindelijk de betrokkene zelf die beslist of hij al dan niet deelneemt aan een reportage en wat hij daarin al of niet vertelt of laat zien, mits inachtneming van de overige richtlijnen (in het bijzonder 6 en 7).

tien stellingen (5/5) 9. Transgenderorganisaties organiseren mediatraining voor transgenders. 10. Transgenders en hun verenigingen respecteren onafhankelijkheid van journalist/programmamaker. Transgenders en (in tweede instanties) hun verenigingen moeten kunnen beslissen over wat ze al of niet zelf zeggen of in beeld laten brengen, maar ze hebben geen zeggenschap over welke andere betrokkenen aan het woord komen of welke andere beelden gebruikt worden.

kennis over transgenderisme houding tov transgender in kwestie terminologie - brede waaier - vraag het onze specialisten houding tov transgender in kwestie positieve draai 1: geldt ook voor trans zelf (aan TiP en çavaria: leid mensen op) - verwijs door - openheid - zie brochure çavaria/gelijke kansen 2: journalisten kunnen niet in hoofden kijken - spreek vraag het de persoon in kwestie of vertrek van zijn/haar wens algemene presentatie reduceer ons niet tot onze minderheid vergeet ons niet

Landschap geschilderd met T positieve draai 1: geldt ook voor trans zelf (aan TiP en çavaria: leid mensen op) - verwijs door - openheid 2: journalisten kunnen niet in hoofden kijken - spreek wij lopen buiten de lijntjes en nemen u graag mee