1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
door: Roderick Juffermans
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Internet webwriting. Leesgedrag Bron: Useit.com.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Sollicitatiegesprek.
Discipelschap.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Johari venster & feedback
Oplossingsgericht coachen
Discipelschap.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Flits 1 Spel 2. Les 3 AFSPELEN.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Doelstellingen formuleren
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Welkom op onze thema-avond
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Enquête.
Het werken met portfolio
Het Nieuwe Lyceum, 22 maart 2010
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
De kunst van het fouten maken
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
CanDo Coaching.
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Opstel schrijven.
Wat is belangrijk om te leren?
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Ik doe mijn presentatie over…
Onderzoek doen een methodische aanpak
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Leren Solliciteren Zelfverkenning Arbeidsmarktverkenning Het CV
Wat voor vriendin ben jij?
Stage: Basisschool de Klingerberg
Onze doelen en visie in beeld
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
UVW LinkedIn Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Jeugdhuis Creatuur, Bredene, een praktijkvoorbeeld Congres Uit De Marge, 19 november 2015.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid. Programma  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
Methodiek: Plancyclus
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Ze kunnen het omdat jij dat denkt Workshop groeigericht feedback geven
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Transcript van de presentatie:

1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG, IETS WILLEN BEREIKEN

2 WIE IETS WIL BEREIKEN HEEFT TWEE MOGELIJKHEDEN: 1HIJ SLAAGT 2HIJ MISLUKT IN HET REALISEREN VAN ‘AMBITIE’ ZITTEN TWEE MOTIEVEN: THE MOTIVE TO ACHIEVE THE MOTIVE TO AVOID FAILURE

3 JEZELF ALS VOORBEELD: - JE WILT LEUK/UITDAGEND WERK - GOED BETAALD - MET 65 PENSIOEN I.P.V. 71 :-) VEEL REDENEN OM IN DEZE STUDIE TE SLAGEN MAAR: JE KRIJGT HET NIET CADEAU, JE KAN FALEN

4 ZIE P. 45VIER PUNTEN WAAROP JE MOET SCOREN OM TE SLAGEN, OM SUCCES TE HEBBEN 1AMBITIENIVEAU 2TIJDSBESEF 3PARTNERKEUZE 4CONCENTRATIE/FOCUS MAAR ONTHOUD: IEDEREEN IS OOK BANG OM TE FALEN, IEDEREEN HEEFT OOK ‘THE MOTIVE TO AVOID FAILURE, DUS…P. 47

5 NIET TEVEEL VAN DEZE VIJF BEHOEFTEN HEBBEN: 1Overzicht 2Evaluatie 3Warme omgeving 4Positieve verwachtingen 5Voorbeeldfiguur ANDERS BEN JE (TE) STERK FAALANGSTIG

6 TERUG NAAR PM+ (ACHIEVE) Ambitieniveau gematigd hoog, niet super/extreem! Tijdsbesefpersoonlijke planning & evaluatie Partnerkeuzedie je verder kunnen helpen in je ambitie Concentratiev./ focus‘opgaan’ in je werk, als een pitbul vasthouden aan je taak

7 INGEVULD VOOR DE PRESTATIEGEMOTIVEERDE 1 E JAARSSTUDENT 1NIET ALLES OP ALLES ZETTEN OM MET EEN 9 GEMIDDELD PROP TE HALEN 2PLANNING VAN STUDIE-ACTIVITEITEN, EN ZELF REGELMATIG EVALUEREN 3LANTERFANTENDE KLASGENOTEN MIJDEN, NAAR LESSEN GAAN WAAR JE ECHT IETS VAN OPSTEEKT. ZELF BIJLES ORGANISEREN INDIEN NODIG (IS OOK 1 EN 2!) 4VOORBEREIDEN VAN LESSEN, OPLETTEN, VRAGEN STELLEN IN DE LES

8 INGEVULD VOOR EEN TOPVOETBALLER 1 = SPELEN BIJ TOPCLUB 2 = CARRIERE-OPBOUW 3 = BEPAALDE CLUB, TRAINER, SPELERS 4 = 100% CONCENTRATIE /FOCUS: TIJDENS ALLE TRAININGEN! TIJDENS ALLE WEDSTRIJDEN! OOK OP DE BANK!

FICTIEF VOORBEELD 9 - STUDENT KOMT VOORBEREID NAAR ALLE LESSEN - ZIT VOORAAN - SCHRIJF ALLES OP - STELT VRAGEN - GEEFT ANTWOORDEN - MAAKT UITTREKSELS - WERKT NACHTEN DOOR IN TENTAMENWEEK - ZEGT SPORTCLUB EN BIJBAAN OP - OOK GEEN TIJD VOOR DATES/ROMANCE MOGELIJK WEL OF MOGELIJK NIET PRESTATIEGEMOTIVEERD?

10 VERVOLG VAN FAALANGST, ( DAAR HEEFT EEN PRESTATIEGEMOTIVEERDE OOK LAST VAN) HEB JE VEEL BEHOEFTE AAN ALLE VIJF, DAN BEN JE ‘’FAALANGSTIG’’ JE WILT PRESTEREN, MAAR ZO BANG OM TE MISLUKKEN, OOOOO!!! EXREME UITING: BLACKOUT TIJDENS TENTAMEN, BREIN OP HOL, JE WEET NIKS MEER…

IS OOK MOGELIJK BIJ EEN PM+! OP ALLE VIER ASPECTEN GESCOORD, MAAR TOCH DE MIST IN… PECHVOGEL, ECHT TE BETREUREN! 11

12 MAAR KAN IEMAND MET EEN STERKE FAALANGST DAN GEEN SUCCES HEBBEN? JAWEL, ALS IN ZIJN BEHOEFTEN WORDT VOLDAAN! HIJ KRIJGT DUS ALLES M.B.T. DE VIJF PUNTEN OP P. 45 EN 46 Bron: largesmileyfaces.com

13 ALS JE ZOWEL PM+ ALS FA SUCCES KUNT HEBBEN, WAAR ZIT DAN HET VERSCHIL? ZIE P. 49: BEIDE TYPEN DEZELFDE BEHOEFTEN, MAAR ANDERS INGEVULD ZIE P. 50 ANDERE REACTIES OP FALEN/MISLUKKEN

14 ZIE DE ‘HAPPY SMILEY’ BIJ FA : ESSENTIEEL VERSCHIL IS DE BRON VAN SUCCES PRESTATIEGEMOTIVEERDE: ZICHZELF, INTRINSIEKE MOTIVATIE, HELPT OM HET BESTE UIT ZICH TE HALEN FAALANGSTIGE: DE MENSEN OM HEM HEEN, EXTRINSIEKE MOTIVATIE HELPT DE FA- OVER ZIJN ANGST OM TE FALEN HEEN: Thank You!!