KVLO Register in de praktijk SBL 09-12-09 Hilde Bax.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Docentprofessionalisering
Advertisements

Kan ik al in het beroepsregister?
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen.
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
'Evidence': recepten voor de onderwijsprofessional?
Beweegteam onderwijs Gemeente Tilburg.
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
De weg naar de competente docent
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SBL conferentie lerarenregister
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Vakwerkplan bewegen & sport
ICT gebruik bij docenten Darco Jansen
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs.
Begeleiding op SintLucas en de eindhovense school
Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool
Professionele ruimte versus verantwoordingsdruk Levenslang leren Faciliteren van leren Vertrouwen in de lerarenopleidingen De toekomst? Dilemma’s ten aanzien.
Lerarenopleiders beroepsstandaard beroepsregistratie Ko Melief
Een KRACHTige opleiding voor leerKRACHTEN Marco Snoek VELON-congres 2008 Wat betekenen de rapporten van Rinnooy Kan en de Onderwijsraad voor het curriculum.
Leren van lerarenopleiders
Welkom MAS
De onderwijs coöperatie De Onderwijscoöperatie is er van, voor en door de leraar. Daarom werkt de Onderwijscoöperatie samen met de mensen die zij vertegenwoordigt:
De invloed van ICT op de docent Ed Smeets Katholieke Universiteit Nijmegen.
Waarom? Bevoegdheid, bekwaamheid en doorgaande professionele ontwikkeling zijn het fundament onder de kwaliteit van de beroepsuitoefening. Een professionele.
Vmbo in beweging Waarom? Wat is het? Doel Wat gaan we doen? Wij doen mee.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Gebruikersmogelijkheden Henk Bakker/Doede de Vries 19 april 2007 Onderwijs Resultaten Praktijk Leningen & Financiering Personen Instellingen Basisregistraties.
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
Wat is effectieve nascholing
Lerarenregister en Beroepskwaliteit
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
De veranderende rol van de leraar Workshop Leo Lenssen 28 januari 2009
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
FLEVOKANS TERUGBLIK EN VOORUITBLIK 31 OKTOBER 2012.
Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
Proeve van Bekwaamheid
1 Medezeggenschap op niveau congres 2007 inleiding: Prof.Dr. Marc Vermeulen Hoogleraar onderwijssociologie.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
moderniseren van het curriculum.
Workshop ‘visieversneller’
Marjan van Hof & Lineke Bos
Tripartiete overeenkomst personele gevolgen passend onderwijs.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Mantelzorg een inleiding.
Professionalisering van de jeugdzorg in Nederland
Audit SDV. Wat is een audit? Waarom een audit? Hoe werkt een audit?
Wet Werk en Zekerheid (WWZ) Ontslagrecht snellen en goedkoper Betere rechtspositie flexwerker WW minder aantrekkelijk.
Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
Beleid voorschoolse periode. Geschiedenis peuterwerk moeders komen samen terwijl kinderen spelen vrijwilligers die kinderen samen laten spelen professionalisering.
Kwaliteitskoers W&MD Marije van der Meij Edwin Luttik Namens commissie kwaliteit en professionalisering 13 oktober 2015, Eindhoven.
Fotoalbum door INHOLLAND Beroepsregistratie sociaal werk Karin Kleine Esther Prins.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Kwaliteitskoers W&MD Edwin Luttik 16 september 2015.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Hoe leren professionals?
Professionalisering Sociaal Werk
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
BCMB Beroepsvereniging van Cliëntondersteuners voor Mensen met een Beperking Om de belangen van cliëntondersteuners te behartigen, en om de professionaliteit.
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Kwaliteitslabel en Professionalisering
Lerarentekort 6 september 2017.
Toekomstgericht personeelsbeleid
Op weg naar 2020: beroepsprofielen en functiedifferentiatie
Transcript van de presentatie:

KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax

Ontwikkelingen in het onderwijs  Autonomie naar de scholen  Decentralisatie arbeidsvoorwaarden  Grotere complexiteit in het beroep

Lerarenregister als borging voor kwaliteit  Ondernemende docent  Professionele school  Situatie in de praktijk  Probleemeigenaren

Rol KVLO  Mogelijkheid tot inschrijving in het register  Instellen van een Commissie Registratie en Commissie van Beroep  Reglement KVLO-Registratie en toetsingscriteria  Waarderen van scholingsactiviteiten  Actualiseren beroepsprofiel  Stimuleren van scholingsmogelijkheden  Digitaal portfolio voor registerleden

Folder

Stappen naar het Beroepsregister  Inschrijven in het initieel register  In twee jaar tenminste 60 punten halen  Tenminste 30 punten zijn vakspecifiek  Tenminste 40 punten bestaan uit scholingen  De scholing EHB(S)O of BHV is verplicht  Een werkomvang van minimaal 0,2 fte als leraar in het onderwijs

Digitaal portfolio

Randvoorwaarden voor succes  Werkgever en werknemer zijn beide verantwoordelijk  Werknemer wordt gefaciliteerd voor deskundigheidsbevordering  Werknemer is een ondernemende professional  Er zijn voldoende middelen in de lumpsum voor scholing  Streven naar een persoonlijk ontwikkelingsbudget

Waardering voor de leraar  Registerleraren gaan voor een leven lang leren  Staan voor professionaliseren  Laten zich extern kwalificeren

→ beroepsregistratie Vragen?!