25 mei 2004 De kabelbrief De Kabelbrief Wat betekent het voor ons?
25 mei 2004 De kabelbrief Aanleiding van deze avond Kabelbrief: betrokkenheid programmaraden bij digitalisering –Uiteindelijke situatie –Overgang –Rol van kabelraden.nl Benaderd vanuit OC&W
25 mei 2004 De kabelbrief Doel van deze avond Kabelraden.nl als steunpunt: –Niet afzijdig… –… maar evenmin vanzelf vertegenwoordiger Kennis delen Meningen uitwisselen Kijken wat ons bindt
25 mei 2004 De kabelbrief Opzet van deze avond Deze inleiding Informatieve vragen Rondje meningen over hamvragen Tussenstand Uitdiepen onderdelen Voorlopige conclusies
25 mei 2004 De kabelbrief Mediamarkt? Er wordt al 10 jaar verwacht dat de concurrentie op gang zal komen Oorzaken van monopolies: –Technologie –Auteursrechten –Terugverdienen investeringen
25 mei 2004 De kabelbrief Mediamarktpartijen Consument Programmaraad Infrastructuuraanbieder Pakketaanbieder Zender Programmamaker
25 mei 2004 De kabelbrief Consumentenbescherming: Hoe Individueel –Rechtspositie –Geschillencommissie –Rechter Collectief –Consumentenbond –Programmaraden
25 mei 2004 De kabelbrief Consumentenbescherming: Wat Consumentenbescherming –Programmapakket Verplichte doorgifte Basispakket Standaardpakket Extra pakketten –Prijs –Diensten Toegang –Dienstverlening
25 mei 2004 De kabelbrief Programmaraden: wet Consumentenbescherming –Programmapakket Verplichte doorgifte Basispakket Standaardpakket Extra pakketten –Prijs –Diensten Toegang –Dienstverlening
25 mei 2004 De kabelbrief Programmaraden: soms Consumentenbescherming –Programmapakket Verplichte doorgifte Basispakket Standaardpakket Extra pakketten –Prijs –Diensten Toegang –Dienstverlening
25 mei 2004 De kabelbrief Programmapakket Een programmapakket heeft het karakter van een collectief goed als er feitelijk geen alternatieven zijn De beslissingen over een pakket zijn niet eenvoudig –Niet wat allen altijd willen… –… maar ook wat sommigen altijd willen (TRT) –… en wat allen soms willen (CNN) Plaatselijke verschillen
25 mei 2004 De kabelbrief Hamvragen 1.Wanneer worden programmaraden overbodig? 2.Op welke aspecten van de bescherming van consumenten richten programmaraden zich? 3.Wat betekent dat bij de komende ontwikkelingen? 4.Wat betekent dat voor het functioneren van programmaraden zelf? 5.Wat voor acties moeten ondernomen worden?