Lees- en Taalonderwijs op de Beatrixschool: ‘naar een zo hoog mogelijk niveau van functionele geletterdheid’ Jaarplan 2011
Ontwikkelings- en uitstroomperspectief richtinggevend voor doelen CED leerlijnen schriftelijke taal inhoudelijke richting schoolniveau
Stuurteam: taalcoördinator, logopedist, teamleider, directeur. Stuurteam overleg 5x per jaar inplannen in werkkalender, in relatie met Z&B. Rol en taken duidelijk formuleren. schoolniveau
Successen van SO vertalen naar mogelijkheden voor VSO. Beschrijven van de succesvolle SO werkwijze technisch lezen met inzet van Connect en Ralfi. Voortgang van leerlingen inzichtelijk maken. schoolniveau
Scholing ‘HP gesprekken voeren met ouders en leerlingen’ (jan 2011, met Delta) Aandacht digitaal onderwijs (team avonden, teamvergadering, collegiale consultatie) Vervolg scholing Kijken en Kiezen, gekoppeld aan Leeslijn (samen met Korre collega’s?) schoolniveau
Opnemen in kwaliteitscyclus: borging draagkracht voor het taalbeleid door alle teamleden Taalbeleid vaststellen december Taalbeleid evalueren oktober Taalbeleid bijstellen november
Korre niveau Scholing DGM (logopedisten en taalcoördinatoren). (najaar 2010) Themabijeenkomst woordenschat intervisie en focus. (netwerk logopedisten)
Korre niveau Bespreken van leerling resultaten op school- en bovenschools niveau Stuurgroepoverleg laaggeletterdheid. (gekoppeld aan Z&B, 5x per jaar)