Opleiden in school 22 juni 2004

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Personeel op maat, maat in personeel
Advertisements

‘Leren in een nog krachtiger werkplekleeromgeving’
Opleidingsleerkracht: competenties en opleidingstraject.
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
‘Bondgenoot in rehabilitatie’
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Opleiding Onderwijsassistent
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
MBO passend onderwijs
Edukans 4 april 2017.
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Rekenen en Taal Uitdagingen voor de kwaliteit van lerarenopleidingen Rob de Kievit en Joke Snippe Veloncongres 31 maart 2008.
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
(G)een kwestie van knippen en plakken?
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Van Kroon naar ViP.
Bekwaamheidsdossiers binnen de Mytylschool Tilburg
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Opleiden in school Van Lucasstudent totLucasleerkracht.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Pilot Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Convenant voortijdige schooluitval
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Kinderopvang en onderwijs, partners in opleiding
Inrichten van een dienst Weblectures
Landelijke ontwikkeling professionalisering MBO Myriam Lieskamp beleidsmedewerker CNV Onderwijs Master HRM Myriam Lieskamp is beleidsmedewerker bij.
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Funkey in de Haagse Beemden (Breda) Maud Lelkens Zaterdag 26 januari 2013.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Toekomstgericht personeelsbeleid
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
Cluster Oudenbosch - Bosschenhoofd Zegge
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
Personeelsbeleid Sirius
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Transcript van de presentatie:

Opleiden in school 22 juni 2004 Opleiden in de school (PDS): een uitdaging voor de Mytylschool Tilburg? Opleiden in school 22 juni 2004

Opleiden in de school / PDS gefaseerd Opleiden in school 22 juni 2004

Doelstellingen opleiden in de school Een visie ontwikkelen op opleiden in de school Draagvlak creëren Uitwerken werkplekleren in relatie tot functiedifferentiatie Bijdrage leveren aan personeelsplanning Betere afstemming opleiding op onderwijskundige behoeften van de school Bijdrage leveren aan professionalisering personeelsbeleid school Investeren in een groter aanbod van gekwalificeerde leerkrachten en onderwijs ondersteunend personeel voor het (speciaal) onderwijs op de arbeidsmarkt Opleiden in school 22 juni 2004

Opleiden in school 22 juni 2004 Huidige situatie Stagiairs Pabo, ALO, OSO (remedial teacher), ROC-SPW, ROC helpende-welzijn, ROC onderwijsassistent, ROC-ICT, HEAO, P&A, universiteit (ortho)pedagogiek. Leraren in opleiding (LIO’ers) Pabo Tilburg. Klassenassistent en vakleerkracht BO volgen leer-werk variant aan Pabo Breda tot volledig bevoegd leerkracht basisonderwijs. Collega's fungeren als stagebegeleider. Twee klassenassistenten hebben de opleiding tot praktijkbegeleider gevolgd. Opleiden in school 22 juni 2004

Opleiden in school 22 juni 2004 Gewenste situatie Mytylschool Tilburg fungeert als opleidingsschool voor studenten van Pabo en ROC. Stageschool voor overige opleidingen op MBO-, HBO- en universitair niveau. Interne opleidingsfunctie met praktijkbegeleiders structureel opzetten. Competentiegericht werkplekleren m.b.v. praktijkbegeleiders. Coachingsvaardigheden bij alle medewerkers. Erkenning als opleidingsschool. Opleiden in school 22 juni 2004

Project ‘opleiden in de school’ Visie ontwikkelen hoe we opleiden en leren binnen de Mytylschool Tilburg. Samenwerking met Pabo en ROC structureel vorm geven (convenant). Ontwikkelen van competentiegericht werkplekleren (Wat leer je waar het best?). Interne opleidingsfunctie ontwikkelen. Schoolontwikkeling: opleiden in de school in relatie brengen met competentiemanagement en personeelsplanning. Opleiden in school 22 juni 2004

Uitwerking project ‘opleiden in de school’ (1) Project i.s.m. ZML Midden-Brabant. Samenwerken met Fontys Pabo Tilburg en ROC Midden Brabant. Opleidingsfunctie: opleidingscoördinator, intern praktijkbegeleiders en coachingsvaardigheden scholen. Afspreken wat op de werkplek wordt geleerd. Schoolontwikkeling: opleiden in de school in relatie brengen met competentie-ontwikkeling en personeelsplanning. Opleiden in school 22 juni 2004

Uitwerking project ‘opleiden in de school’ (2) Pabo: Samenwerkingsafspraken gemaakt met Fontys Pabo Tilburg (o.a. inzet stagiairs). Ook afspraken met Pabo Breda (opleiding van klassenassistent tot leerkracht). ROC: structurele inzet van stagiairs scholing klassenassistenten op pedagogisch-didactische en verplegende-verzorgende vaardigheden. Aandachtspunt in school: draagvlak creëren middels informatie. Implementatie van de afspraken uit het project. Opleiden in school 22 juni 2004

Opleiden in de school: tussenevaluatie Project “Opleiden in de school” blijft een continue proces. Veranderingsprocessen in het onderwijs verlopen langzaam. Ons ambitieniveau is hoog: erkenning als opleidingsschool ‘IPB-partnership’ Vasthouden aan de doelstellingen, maar flexibel zijn in het traject er naar toe. Opleiden in school 22 juni 2004

Een klasse apart! Ook bij het opleiden in de school. Mytylschool Tilburg Een klasse apart! Ook bij het opleiden in de school. Opleiden in school 22 juni 2004