Performance management Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf 7.5.1 beoordeeld worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
Reflectievaardigheden en instrumenten
WELKOM!. INHOUD • VOORSTELLEN • ORGANISATORISCHE ZAKEN • BEOORDELINGEN % • HUISWERK • PORTFOLIO • CITO ENTREE & VERKEERSEXAMEN • VRAGEN & OPMERKINGEN.
Gesprekscyclus Quadraam
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
meten en observeren van competenties op de werkvloer
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
Presentatie introductie BGL
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteit verbeteren
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Reflectievaardigheden en instrumenten
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Prestaties beoordelen
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Functieprofiel en beoordeling
Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf managen en proces.
managen van de doorstroom
Managen van de instroom Retailmanagement hoofdstuk 6, paragraaf en 6.9 dossier aanleggen.
Managen van de instroom Retailmanagement hoofdstuk 6, paragraaf 6.9 dossier aanleggen.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Levenfasen en duurzame inzetbaarheid
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
PREVENTIE VAN WERKSTRESS. IEDER BEDRIJF HEEFT ER MEE TE MAKEN 30% van de nieuwe WAO-gevallen wordt veroorzaakt door psychische klachten 40% daarvan is.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Uitgangssituatie, waarop is dit concept advies gebaseerd?
Het Rijk van Koning Klant
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
LOOPBAAN, VITALITEIT, DUURZAAM INZETBAAR Geen examenstof.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Past Performance Eerste ervaringen en hoe benut u uw kansen? Olaf Bovenkamp: hoofd ingenieursbureau gemeente Heiloo Marco van Beek: projectleider gemeente.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Procesverbetering in de Zorg
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Hoe leren professionals?
Aanbesteding jeugdteams
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Functioneren en beoordelen
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Hannah Wielenga februari 2017
Beoordelen van LC-docenten
Werken aan werkvermogen
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Goederenstroom en voorraadbeheer
Gesprekstechnieken Les 6.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Inspelen op innovaties
Management en leidinggeven
Boeien en binden van goede medewerkers
Transcript van de presentatie:

performance management Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf beoordeeld worden

beoordelen Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf Het op een systematische manier verzamelen en bespreekbaar maken van gegevens die betrekking hebben op het functioneren van de medewerker in de werksituatie.

Geïntegreerd beoordelen functoneringsbeoordeling prestatiebeoordeling potentieelbeoordeling Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf Performance management

doelstellingen instrument voor het leidinggeven verbeteren van competenties (en dus prestaties) van het personeel verbeteren van werkomstandigheden Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf 7.5.1

eisen beoordelaar ervaring zelfkennis artikelkennis (verstand van het vak) een zekere intelligentie de juiste gegevens Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf 7.5.1

zo eerlijk mogelijk beoordelen alleen over zinnige zaken een waardeoordeel uitspreken voorgaande beoordelingen niet mee laten wegen in het beoordelingsresultaat voldoende tijd nemen voor het gesprek vooroordelen proberen te voorkomen Daarnaast moet de beoordelaar

Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf oordelen op basis van feitelijk gedrag en geleverde prestaties niet afgaan op toevalligheden oordelen over een langere periode het beoordelingsformulier ruim voor het gesprek invullen ervoor zorgen dat het beoordelingsresultaat geen verrassing is voor de medewerker beoordelen op basis van functie-inhoud of rolprofiel Daarnaast moet de beoordelaar

fouten Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf te snel oordelen op grond van slechts een enkele indicatie ontbreken van diepgang in gesprek oordelen zoals in eigen kraam te pas komt oordelen op basis van wat in de wandelgang over de medewerker gezegd wordt

fouten Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf steeds maar toegeven, waardoor het beoordelingsresultaat onder invloed van opmerkingen door de medewerker verandert generaliseren op grond van toevallige ervaringen het “halo-effect“ het “horneffect“ (horn = duivelshoorn)