Colenbrander & Roy villevoye

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Weesmeisje op het Kerkhof Eugéne Delacroix
Advertisements

1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
Ontstaan van het hof Anne Poolman Alexandra van der Wal
Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 05/2010
Ontwerpen van een logo Gebruikte programma’s: Powerpoint, Word, Paint, irfanview (zonder plugins) en Publisher.
Buurt in Beeld in De Wijert 2010:
1500 : De Nederlandse opstand
Rusland Kennisquiz.
Owen Jones Nara en Murakami
Kunst uit de gouden eeuw
IMPACT HELMOND 2012  Opgericht in 2004  25 organisatievrijwilligers  Grootschalig, uniek, muzikaal en cultureel, jongerenfestival wat jaarlijks plaats.
Hoofdstuk 4 De middeleeuwen 1
Beeldende aspecten Vorm
Kunst omdat het moet… Mijn Droomhuis Bianca Niessen MV1C
Culturele stromingen Culturele ontwikkeling is een proces van opeenvolging en afzetten tegen. Literatuur is het product van een cultuur: het geeft (indirect.
Moderne Kunst.
Myrna Tom van Oorschot Ingrid de Rond Mathijs Zeegers Esmée Zegers
Escher.
invloed van de Kerk op de Middeleeuwse cultuur
H7:§ 3:p168-9 Verlichte Macht In de 18e zijn er absolute vorsten van het Ancien Régime die hun macht op sommige gebieden wijs aanwenden Zij voerde een.
Maya’s 1In houd . 2.de Maya`s. 3.wat voor steden hadden ze?
Deadline magazine. Inhoud  Elke week een bekende kunstenaar, grafisch vormgever invloed van het verleden  Linken deze met een opkomende kunstenaar die.
Paragraaf 5.3 De macht van vorsten.
Door : Lucas Van Der Haven
De Olympische spelen.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
uiterlijke kenmerken van een voorwerp, mens of dier
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
De Germanen.
Mijn klas (4 Havo) heeft op 11 oktober parijs bezocht, in deze presentatie laat ik foto’s zien en recensies. Gemaakt door Gilian Sanders 4hna.
Invalshoek: Niet-Europese invloeden
Achttiende en negentiende eeuw
Geschiedenis van de fotografie
Wat is er te zien? Kunst van de vroege middeleeuwen tot begin twintigste eeuw Grote kunstenaars zoals Bosch, Bruegel, Rubens, Rembrandt, Kandinsky etc.
Een nieuw koninkrijk Paragraaf 5.1.
Een kleurrijk avontuur.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Meubelstijlen in de 19de en 20ste eeuw
Mobile.
Hoofdstuk 4 De Nederlanden PAR 6, CULTUUR IN DE GOUDEN EEUW.
Kunst - verschillen in schilderkunst (voorstelling) - opdracht:
10 verschillende kunststromingen
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Tijd van ontdekkers en hervormers – de vroegmoderne tijd
PCNHCB PRESENTS : PC & Netwerk Help center Brabant HCB Besturingssysteem.
Dada tegenover Popart Dia vervangen omdat het ik de opmaak lelijk vind en ik de werken op een actievere manier kan gebruiken Kenmerken Pop Art Figuratief.
Politieke situatie Europa rond 1800
Theo van Doesburg is de oprichter van het tijdschrift
Wij zijn allemaal wereldburgers Nummer zes miljard.
Evolutie van de democratie in Nederland Met de Acte van Verlating van 1581 werd de onafhankelijkheid van de Republiek uitgeroepen, die na afloop.
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 5 Ruimte
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 5 Ruimte
Kunstnijverheid en de Orient
Presentatie Licht – Kleur – Vorm
COMPOSITIE Wat is compositie?.
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Commercie-architectuur
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 3 Kleur
Meetkunst Les 5 Wat is een patroon?.
Piet Mondriaan
Kunst, Kennis, Kunde 2 hoofdstuk 2 pagina les 7
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 3 Kleur
Ontdekkingen in de tijd van pruiken en revoluties
Les 9 Ruimtelijke patronen
Meetkunst Les 6 Wat is een patroon?.
De schatkamer 2 Een reis door de tijd.
invloed van de Kerk op de Middeleeuwse cultuur
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Vervaagde achtergrondafbeelding met overlay in volledige kleuren
Transcript van de presentatie:

Colenbrander & Roy villevoye Milou van Gennep & Nando Dons 6v

Kenmerken Colenbrander Vazen: - De contourlijnen van de vazen zijn bijna allemaal elegant en krachtig - geïnspireerd door Oosterse keramiek & de kunst uit de Oriënt - herhaling van hol en bol, insnoering en uitstulping - uniek kleurgebruik: Hij zette kleuren naast elkaar die geen enkele andere kunstenaar durfde te combineren. Hij gebruikte 73 tinten o.a: ‘stroogeel’, ‘goudgeel’, kopergeel’, ‘geel’, ‘zand’ (grijsgeel), ‘bronsgeel’, ‘napelsgeel’ en ‘bleekgeel’. Alle kleurvlakken in de ontwerpen van Colenbrander zijn gescheiden door dunne zwarte lijntjes, de omtreklijnen van de ‘voorstelling’. Dezelfde patronen konden ook verschillende kleurcombinaties krijgen. De kleurpatronen waren het ontwerp. Colenbranders beheersing van het vak was zo groot dat hij in één keer de lijnen op de klei zette, zonder gebruik van hulpmiddelen als liniaal.

Kenmerken colenbrander Tapijten: - uitzonderlijk laag aantal knopen - oosterse tapijten met een westerse draai - vervaardiging met zeer dikke wollen pooldraden - rand en een medaillon (neemt meer ruimte in beslag) - een centrale figuur

Kenmerken Roy villevoye Kleding - Geïnspireerd door de levensstijl van o.a de papoea’s, hun lichaamsbeschilderingen/rituelen - gaten en scheuren in de kleding zodat de huid erdoorheen te zien is kleurgebruik: - hij liet zich inspireren door de huid en de kleur ervan, dit verwerkte hij in zijn werk - allerlei kleuren om zo allerlei soorten mensen ermee uit te beelden - Naast de huidskleuren gebruikte hij voornamelijk primaire kleuren. Vorm: - Ronde gaatjes - Lengte en breedte scheuren - vormen geïnspireerd door voorwerpen van verschillende stammen Doel: - zijn eigen cultuur vermengen met andere culturen, hij gebruikte moderne t-shirts en vermaakte ze tot dat hij ze vond passen bij een bepaald volk Hij maakte tijdens zijn reizen snapshots van de volkeren en nam die mee in zijn productieproces. Laat veel meer afbeeldingen zien.

Stroming romantiek De romantiek heeft invloeden gehad op de werken van colenbrander. De romantiek was een stroming in de Westerse cultuur die zich aan het einde van de 18e eeuw en het begin van de 19e eeuw sterk deed gelden in de kunst en het intellectuele leven van met name Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In de romantiek werd, in reactie op de Verlichting, de subjectieve ervaring als uitgangspunt genomen. Hierdoor kwamen introspectie, intuïtie, emotie, spontaniteit en verbeelding centraal te staan