ICT-competenties SEPTEMBER 2007 ICT-EINDTERMEN = werken aan ICT-COMPETENTIES kennis, inzicht en ervaringen ICT-competenties attitude(s) vaardigheden
de kinderen ICT-competenties bijbrengen is … …en van samenhang… gebruiken oefenen leren creëren zoeken voorstellen communiceren … een zaak van continuïteit …
ik gebruik ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
ik oefen zelfstandig m.b.v. ICT ik oefen m.b.v. ICT ik oefen zelfstandig m.b.v. ICT 3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
ik leer zelfstandig m.b.v. ICT ik leer m.b.v. ICT ik leer zelfstandig m.b.v. ICT 4. De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
ik geef creatief vorm m.b.v. ICT ik maak m.b.v. ICT ik ontwerp m.b.v. ICT ik geef creatief vorm m.b.v. ICT 5. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
ik zoek en verwerk m.b.v. ICT ik zoek, verwerk en bewaar m.b.v. ICT ik zoek m.b.v. ICT ik zoek en verwerk m.b.v. ICT ik zoek, verwerk en bewaar m.b.v. ICT 6. De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
ik stel voor aan anderen m.b.v. ICT ik luister m.b.v. ICT ik presenteer m.b.v. ICT ik stel voor aan anderen m.b.v. ICT 7. De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
ik communiceer m.b.v. ICT 8. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
kennis, inzicht en ervaringen zoeken verwerken bewaren communiceren creëren leren oefenen presenteren attitude(s) vaardigheden gebruiken