Ondernemingsplan gecombineerde veerdiensten Gorinchem en Zaltbommel 12 mei 2009
Aanleiding Zaltbommel oplopend exploitatie tekort Informele personele uitwisseling Groei veerdienst Gorinchem Wens efficiency en schaalvergroting
Gemeenschappelijk doel Samenwerken: Win-win situatie Slagvaardigheid
Enkele voordelen Netwerk over water Toerisme en forensen Congestie A-27
Doel ondernemingsplan Beschrijving veerdiensten Inzicht geven in wijzigingen en consequenties personeel, materieel, org/fin/jur
Vaargebieden
Overeenkomsten en verschillen beide veerbedrijven Materieel Personeel Vervoersresultaten Organisatie Financieel
Materieel
Personeel Gorinchem FunctieFTE Matroos3 Schipper6 Bedrijfsleider1 Assistent0,25 Totaal10,25 Zaltbommel FunctieFTE knecht3 Schipper5,3 Directeur1 Assistent- Totaal9,3
Vervoerresultaten 2008 BestemmingenAantal passagiers Sleeuwijk Woudrichem Loevestein Fort Vuren Totaal BestemmingenAantal passagiers Brakel/Herwijnen Aalst/Veen Totaal
Huidige organisatie Gorinchem
Huidige Organisatie Zaltbommel
Afdeling REO onderdeel veerdienst
Financiële tekorten 2008 Gorinchem Zaltbommel
Gelders verenfonds Zaltbommel blijft aanvrager subsidie Neemt risico weg Fin. voordeel bij resultaten: % veergelden als vast ondernemersrisico
Juridisch Opstellen overnameovereenkomst Opstellen exploitatieovereenkomst Afspraken financiën
Conclusie Vergelijkbare bedrijven Alle personeel is inpasbaar Gelders verenfonds neemt risico weg Financieel voordeel Positieve grondhoudingen
Aandachtspunten: Besluit raad Zaltbommel Oktober 2009 overname November 2009 veerboot Brakel II