Functieprofiel en beoordeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Gesprekscyclus Quadraam
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Doelstellingen formuleren
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Nieuwe loopbaanvisies
Prestaties beoordelen
Organisatiestructuur en
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Leiderschap en organisatie
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Personeelsadministratie
Opleiden van medewerkers
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Performance management Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf beoordeeld worden.
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Leidinggeven H7 Formele gesprekken Filiaalmanager.
Personeel en organisatie
Personeelsmanagement
Personeel en organisatie
Het coachende functioneringsgesprek
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Functiewaarderen workshop OOP
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Data in de besluitvormingscyclus via SWIS Suite
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Personeel en organisatie Hoofdstuk 5 Personeel. Inhoud 1 Organisatiestructuur 2 Functieomschrijving 3 Werving en selectie 4 Arbeidsovereenkomst 5 Personeel.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Studieloopbaanbegeleiding
Functioneren en beoordelen
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
SMART.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Personeel en organisatie
Begeleiden les 2.
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Begeleiden les 2.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
SMART.
Begeleiden les 1.
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Management en leidinggeven
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Personeelsmanagement
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Functieprofiel en beoordeling Niveau 4 Kerntaak 1 PM

Introductie Teamleider AH

Functieprofiel omschrijving van het doel en de inhoud van de functie naam van de functie plaats van de functie in de organisatie doel van de functie voor de organisatie relatie van de functie met de andere functies in de organisatie inhoud van de functie functie-eisen speciale gegevens

resultaatgericht functieprofiel functieprofiel waarin wordt beschreven welke resultaten er behaald moeten worden door het uitvoeren van bepaalde taken taakgericht functieprofiel functieprofiel waarin wordt beschreven welke taken iemand uitvoert

Belang van functieprofielen Aan de hand van een functieprofiel is het mogelijk om: geven duidelijkheid over de inhoud van de functie aan de medewerker geven duidelijkheid aan het bedrijf

- dubbel werk te vermijden taken waarvoor niemand verantwoordelijk is, te ontdekken bevoegdheden en verantwoordelijkheden goed op elkaar afstemmen functioneringsgesprekken voor te bereiden medewerkers te werven en selecteren medewerkers te begeleiden en te beoordelen de opleidingsbehoefte van medewerkers te bepalen.

Opstellen functieprofiel methoden medewerkers observeren interviewen medewerkers interviewen deskundige bijhouden dagboek medewerker resultaat benoemen

Beoordelingscyclus 1. 2. 4. 3. afspraken maken voortgangs- gesprekken voeren functionerings- gesprekken voeren beoordelings- gesprek voeren 1. 2. 4. 3.

Afspraken maken Maak een afspraak met een medewerker SMART. Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden

Voorbeeld SMART-afspraak Binnen vier maanden begin ik met de opleiding Verkoopspecialist die anderhalve dag per week kost. Deze opleiding rond ik binnen twee jaar af.

Voortgangsgesprek Voortgangsgesprek / evaluatiegesprek volgens Koefnoen periodiek gesprek tweerichtingsgesprek tussen leidinggevende en een medewerker over de voortgang van het werk

Functioneringsgesprek Het functioneringsgesprek functioneren van de medewerker staat centraal tweerichtingsgesprek toekomstgericht vindt tenminste één keer per jaar plaats Hoe voer je als werkgever een functioneriongsgesprek?

Beoordelingsgesprek Beoordelingsgesprekken volgens Koefnoen eenrichtingsgesprek waarin de leidinggevende de resultaten en het gedrag van de medewerker definitief beoordeelt Beoordelen gebeurt systematisch door gebruik van dezelfde middelen aan de hand van dezelfde criteria.

structuur van het gesprek: openen van het gesprek oordeel geven en toelichten afwachten en opvangen van de reactie zoeken naar oplossingen voor het komende jaar afsluiten van het gesprek

Veelgemaakte fouten bij beoordelen Beoordelingsgesprek, hoe je het niet moet doen! selectieve waarneming Stereotypering eerste indruk (zwaarder laten wegen dan daarna) Projectie (eigenschappen aan je zelf toeschrijven) horn-effect (alleen negatief) halo-effect (alleen positief) Generalisatie (te weinig observaties, een casus is geen casus) beeldvulling verwachting