Herontwerptool Educator – CINOP.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Advertisements

Herontwerp PDG-opleiding
Kwaliteit en onderwijstijd
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Ondernemen in de praktijk
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Steunpunt Taal en Rekenen Flitsbijeenkomst 20 november 2009
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Werkveldtraining 26 september 2013
Waarom ‘Financiën en Leermiddelenbeleid’? Doel van deze presentatie Het budget en de kosten De verdelingssystematiek Twee scholen, twee scenario’s De logistiek.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
De Onderwijscalculator 29 november 2009 Hergen Datema Artefaction.
Taal en rekenen in beweging!
Inleiding Regionale Stuurgroep
Het T-pack model en de iPad
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
ROCvAmsterdam en ROC Flevoland
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Een Zeer Zwakke School, is het te vermijden?
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Entreeopleidingen: een Twents scenario Marian Kroeze en Jolien van Uden 25 juni, 2012.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Opleidingen niveau 4 & SPBS gebruikersdag 21 juni 2012.
Aan de slag met competenties beoordelen
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Inleiding Landelijk platform
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Rob Tuin, sectormanager Aequor Em Vael, senior ontwikkelaar Aequor
Symposium Beroepsonderwijs 1 april STADSKANAAL VMBO en MBO TECHNIEK ZAKELIJKE DIENSTVERLENING GEZONDHEIDSZORG EN WELZIJN.
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
De nieuwe kwalificatiestructuur, ervaringen uit de praktijk.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Centrale facilitering van personeelsprocessen
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Project Proceshuis Road show
Samenwerking Onderwijs en Gemeenten Meer mogelijkheden voor ondersteuning voor leerling, school en thuis
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
MBO PERSPECTIEF 1 Diverse afdelingen met diverse specialisaties/ technische takken MBO ers laten leren vanuit concrete ervaringen Nieuwsgierigheid van.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
EXAMINERING Danielle vd Burgt Examencoördinator/examendeskundige team VP.
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Marleen van de Wiel 24 maart 2016 Servicepunt examinering mbo Examinering: sta jij in voor de kwaliteit?
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Nieuwe toezichtsvisie alsmede ervaringen uit empirisch onderzoek.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Kennis delen.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
Informatieavond voor ouders
Transcript van de presentatie:

Herontwerptool Educator – CINOP

Focus op Vakmanschap Diverse externe maatregelen Aansluiten bij interne context Herontwerpen of bijstellen?

Herontwerpen: hoe doe je dat?

De Herontwerptool; wat is het? Hulpmiddel voor onderwijsinstellingen bij herontwerp van onderwijs Interactieve testomgeving voor de eigen situatie Meerwaarde digitaal instrument: directe feedback / analyse Simulatie om effecten van gemaakte keuzes te ervaren Focus op 4 kerngebieden Intensiveren en verkorten Examinering Onderwijskundig model Gemeenschappelijk onderwijsaanbod

De Herontwerptool; voor wie? Herontwerpteams Op domeinniveau (of hoger) Kleine groepen van max. 8 personen Directeuren/ managers

De Herontwerptool; wat levert het op? Kwaliteitsslag: Samenhang in het programma (school en praktijk) Voldoen aan wettelijke kaders Transparante en betrouwbare opbouw programma en examinering (dekking KD) Efficiency slag: Slim organiseren (zoeken naar gemeenschappelijkheid) Betaalbaarheid onderwijs Intensiveren en verkorten (onderwijstijd)

De Herontwerptool; wat levert het op? (II) Bewustwording van keuzes / Discussie! / Snel zicht op keuzes en verschillende scenario’s Elimineren van “stokpaardjes” Zicht op gehele opleiding / verantwoording Samenhang tussen keuzes vanuit onderwijsvisie, gemeenschappelijk onderwijs en overheidsbeleid Een grofontwerp (gemeenschappelijke en specifieke deel) Zicht op onderwijskundig inkleuring opleiding 1e schets van een examenplan

Aan de slag! Zie opdracht Link: http://herontwerptool.educator.eu Gebruikersnamen: demo1 demo2

sbeugel@cinop.nl 06-51347470