Freudenthal Instituut

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Medezeggenschap en de Benchmark
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Wiskunde en het nieuwe leren scenario5
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
ICT tussen hoop en vrees
Schoolpartnerschappen in Europa
’n app a day ‘n App a Day doe je voordeel er mee Noordwijkerhout, 1 februari 2014 Vincent Jonker, Freudenthal Instituut.
22 en 24 mei 2013 Monica Wijers, Vincent Jonker Freudenthal Instituut
Integrale opdrachten STW
Taal- en rekenbeleid Wie gaat wat doen? NL, wiskunde of schoolbreed
Van idee tot digitaal materiaal
Continurooster ?.
Startbijeenkomst netwerk Taal Havo en Vwo Lydia van Deelen – Meeng, managing consultant CPS M:
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Samenwerken aan sterk groen onderwijs Actuele ontwikkelingen 13 november 2013 Alet van Leeuwen.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
De nieuwe producten van Speciaal Rekenen
Nationale Rekendagen Noordwijkerhout 18 maart 2010
Maak je eigen problemen
NVvW Wiskunde in 4 vwo in een digitale leeromgeving Paul Drijvers Freudenthal Instituut Ton Erich Oosterlicht College Carel van de Giessen Almende.
Voorjaarsconferentie 23 & 24 maart 2000 in Noordwijkerhout.
OGO en RW OntwikkelingsGerichtOnderwijs en Reken-Wiskunde
Raamwerk rekenen/wiskunde mbo
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Rekenen en Rekenproblemen
Werken met het raamwerk rekenen/wiskunde mbo Colo, 15 mei 2008 vincent jonker, victor schmidt, arthur bakker, monica wijers projectgroep raamwerk.
Welp op het ATC Ontwikkeling en implementatie van ict-wiskundeonderwijs.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Nationale Rekendagen 2006 Opening Marjolein Kool Hogeschool Domstad Volgens Bartjens De Professional.
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie.
Rekenen boven het boekje
Over rekenen gesproken
Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.
Praktijkvoorbeeld Horizontale disseminatie en mainstreaming Theo van de Veerdonk Projectleider Young Professionals Gemeente Den Bosch.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
Uitstroomprofielen in het VSO ... en dan ?
Vmbo - havo/vwo januari/februari 2012 Regionale netwerken taal en rekenen.
Start rekennetwerk Zuid Conferentie 1 febr 2011 o.l.v. Wilma Willems (KPC Groep), vastgelegd door Machteld Scholvinck (CPS)
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Actualiteit en activiteit ! Actuele ontwikkelingen Karin Lukassen MBO Taalcoach Academie 25 september 2009.
Het werken met portfolio
Leerlijnen in een Wiki
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Passend Onderwijs: algemeen POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Kwesties rond ict verbonden
Return to Sender.
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Lucas Rurup Passend onderwijs maak(t) het mogelijk.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Rekenpiloot 14 oktober 2011 methode-gebruik Freudenthal Instituut, Vincent Jonker.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe ECENT
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
IB - Bijeenkomsten Westfriese Knoop
Naam onderwijsinstelling Datum
Transcript van de presentatie:

Freudenthal Instituut - Overzicht op leerlijnen - Leertrajecten ingeplugd in de leerlijnen - Instaptoetsen - Netwerk van leraren Speciaal Basisonderwijs - Nascholingsmodules - Software CED - Implementatieprogramma realistisch rekenen in SBO - een nascholingsmodule KPC - rijke leeromgeving met handreiking voor leerkrachten - Kijklijsten - begeleidingssuggesties

Verbreding projectplan naar SO Aanpassing aan leerlijnen TAL Ook materiaal ontwikkelen voor 1-2, liefst daarmee starten Methode onafhankelijk

De Nationale Rekendagen 22 en 23 maart 2001 Practicum Rekenmarkt Lagerhuis Werkgroepen en Lezingen

Vier thema’s Realistisch rekenonderwijs geven, hoe doe je dat Realistisch rekenen in het Speciaal (Basis) Onderwijs Ontwikkelingsgericht onderwijs ICT in het rekenonderwijs

Het Rekennet Sociale Netwerk Rekenweb (Website) Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde

Sociale netwerk Landelijke bijeenkomsten

Regionale bijeenkomsten Rotterdam, Amersfoort, Drunen

Het Rekenweb: http://www.fi.uu.nl/rekenweb

Laatste Nieuws Met actualiteiten over reken-wiskundeonderwijs in de media

Ouders Pas opgestart, maar nog niet helder hoe verder in te vullen

Reken maar! 6 - 80; voor leerlingen

Leraren Met oa achtergrondinformatie en lesideeën

Hoeveel chocolade eitjes in de pot? Oplossingen: Voorkant tellen Voorkant tellen en aantal rijen tellen Bodem schatten en vermenigvuldigen met aantal rijen Vergelijken met een andere pot Raden

Hallo allemaal Ik heb het antwoord op de prijsvraag denk ik gevonden. Het antwoord is volgens mij 126. Hoe kom ik daar aan? Ik meet de lengte van de pot dat is:23 cm maar 2 cm is leeg. dan meet ik hoe lang 1 paaseitje is dat is 2,5 cm dan meet ik hoe breed de pot is dan ga ik zoon rondje van paaseitjes maken en tel de eitjes dat zijn er 14 als dat gedaan is ga ik de lengte opvullen met eitjes dat zijn er 9 dan doe ik 9 keer 14 en dat is 126!!!!!!!!!! doei groetjes Irene van Eerden Buninkdijk 11a 7109 CG Winterswijk tel:0543-565664

Communicatie Agenda Collega’s data base Prikbord

Agenda Met de meest belangrijke data van studiedagen, conferenties, ed.

Collega’s database Met adressen en ervaringen van collega’s

Prikbord Om rekenproblemen te bediscussieren en ideeen uit te wisselen