Proces- en personeelsplanning Beslissing VR 4 juni 2004 : méér geresponsabiliseerde werkwijze Kader : Managementcode P&O –(Principe 2) Structuren, taken,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SW-uitvoeringsorganisaties over Wsw-indicatiestelling door CWI
Advertisements

Besturen van de eredienst: wijzigingen in de regelgeving.
‘Van pannenkoeken bakken naar het vergroten van de sociale competenties’
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Een leven lang leren Informatie voor classicale vergaderingen over de Permanente Educatie.
Gedachtewisseling met de Commissie Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Decreetsevaluatie, Inburgering en Toerisme.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
WMO - Communicatie- Inspraak belangenbehartigers Praktijk WMO-adviesraad in de gemeente Brummen.
Kwaliteitsbeoordeling Kunstendecreet – meerjarige ronde
SV Colmschate '33, 26 oktober Agendapunt 12 : Beleidsplan - Blauwdruk ter goedkeuring voorleggen aan de ALV - ALV geeft de opdracht aan het bestuur.
Zorginkoop 2012 portefeuillehoudersoverleg 1 december 2011.
Afschaffen handtekeningen en digitaal tekenen bij de stad Antwerpen
Basisondersteuning ‘het geheel van preventieve en licht curatieve interventies die binnen de school planmatig worden uitgevoerd en is het fundament van.
Biobank symposium 31 mei 2013 Lot Winkel, manager bedrijfsvoering DLA
PLANNING EN BUDGETTERING
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Basisinstrumenten competentiemanagement Ministerie Vlaamse gemeenschap
Rapportering over loonkost en personeelseffectief beslissing VR 12/09/03 Infosessie VOI - 29 januari 2004.
Exit-onderzoek. 1. Waarom? Verlies van competentie uit entiteit –Toekomstig vrijwillig vertrek opvangen –Twee kernvragen: wie en waarom? Let op: ligt.
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
Ondernemingsplan 2011 VEA Historiek -Gestart met opmaak ondernemingsplan Basis voor planningen -Evoluties: -Link met interne communicatie, jaarverslag.
Personeel & Organisatie
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Naar een nieuw decreet voor het Vlaams cultuur-erfgoedbeleid
‘Ontvoogding woningkwaliteitsbewaking’ Overzicht besluit: aanvraag, beslissing, toekenningscriteria, opdrachten.
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
Koning Boudewijnstichting "De sociaalprofessionele integratievrijstelling in de berekening van het leefloon: knelpunten en denkpistes met het oog op hervorming"
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8
Opmaak van PIP (LA & Projectteam) Bijsturing van Beleidsoptie of Regelgeving ? Betrokken entiteit Functioneel Bevoegd Minister Interne validatie van PIP.
Rapportering over loonkost en personeelseffectief beslissing VR 12/09/03 Infosessie MVG - 27 januari 2004.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Verkenning locatie uitbreiding onderwijshuisvesting Nijmegen noord-oost Het Proces Informatiebijeenkomst 20 september 2012.
Kwaliteit in examens, borgen en stimuleren. Kwaliteitsborging EVC-procedures EVC in het MBO 22 mei 2007 Henk van Leeuwen Manager externe betrekkingen KCE.
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
Jeugd en Onderwijs 29 januari 2013
Kabinet van de Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen 1.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap afdeling Human Resources Management HRM Netwerk 25FEB05 P&O-prioriteiten 2005 Respons : 22 op 39 entiteiten, of 56,5%
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
procedures Duo werkplannen Viag 2010
HRMN 26NOV04 Proces- en personeelsplanning. HRMN 26NOV04 Proces- en personeelsplanning Stand van zaken : –beslissing VR 04 juni 2004 –verdere evoluties.
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Infosessie Topambtenaren Vlaamse Overheid 13 juni 2003 Een managementcode voor Personeel & Organisatie.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap AZF/APO/HRM/CDC/IntroP3 HRM Netwerk 27MAY05 1 Informatie proces- en personeelsplanning  bevraging stand van zaken.
HRM - netwerk 03 september 2004 Personeelsresultatenonderzoek 2004.
Personeel en organisatie
HRM/thema/functiegebouw1 Project functiefamilies Vlaamse overheid Voorstel september 2003.
Integratiebeleid in Vlaanderen 7 mei 2015 Voor Mozaiko Kobe Debosscher Secretaris Commissie Integratiebeleid be 0484/88.
Toetsingskader doelmatige en verantwoorde zorg thuis
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Case management In-hospitaal. Positieve punten Engagement van referentieziekenhuizen Bij casussen steeds onderling overleg Goede samenwerking tussen experts,
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
Preventief toezicht Gemeente Delft.
Certificering van assetmanagement
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Inleiding  Cursusmateriaal: naslag  Doel: versterken van positie en functioneren GMR  Uitgangspunt: optimaal functioneren betrokken scholen  Werkvorm:
Inclusief organiseren in Kampen het Kamper inkoopmodel presentatie MO-Groep 5 juni Zwolle Hans van der Haar.
Handboeken in de praktijk Frans Smit – Gemeente Meppel.
Decentralisatie jeugdzorg: transitie en transformatie Informatiebijeenkomst gemeenteraden en WMO-raden Parkstad 21 en 27 mei 2014.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
27/10/2016 Medische zorgen bij de politie Opportuniteiten voor uitbesteding, rationalisering en vereenvoudiging DGR.
GMR Consent 14 februari 2011.
Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid
Sociaal / ethisch ondernemen
Instituut voor pensioeneducatie
Naar een vitale samenwerking tussen kinderopvang en lokaal bestuur
Regionale bijeenkomsten Landelijke toegankelijkheid
Transcript van de presentatie:

Proces- en personeelsplanning Beslissing VR 4 juni 2004 : méér geresponsabiliseerde werkwijze Kader : Managementcode P&O –(Principe 2) Structuren, taken, processen, functies, competenties : afgestemd op de opdracht –(Principe 3) Personeelsuitgaven : blijven binnen het beschikbare budget –Conform de geest van de managementcode : uiteraard met respect voor de andere principes

Proces- en personeelsplanning “PIP-PEP” blijft inhoudelijk noodzakelijk Andere context, andere aanpak & procedures Responsabilisering LA PIP zonder wijziging van beleidsopties of reglementering : verantwoordelijkheid van LA. Geen validering door FuMi vereist

Proces- en personeelsplanning PEP zonder uitbreiding personeelsbudget : verantwoordelijkheid van LA. Geen validering door FuMi of minister BZ. LA staat in voor syndicaal overleg. ! B eslissing VR 12 september 2003 blijft van kracht tot eventuele opheffing ervan : géén toename van personeelskredieten of -aantallen, ook niet met compensaties op beleidskredieten (behalve bij overdracht van bevoegdheden)

Proces- en personeelsplanning Methode : Kwaliteitsvereisten als “afspraak” in Mcode P&O (i.p.v. verplichte methodologie & advies) intern gevalideerde PIP-PEP, afgestemd op actuele situatie Uiteraard a.d.h.v. degelijke methodieken Belangrijkste processen en samenhang processen - personeelsbehoeften helder uiteengezet “Gedocumenteerd”, op voor alle belanghebbenden gemakkelijk toegankelijk wijze (minimaal intranet)

Proces- en personeelsplanning www2.vlaanderen.be/personeelsbeleid/P3