De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Onze kernwaarden.
Edushock leerfestival
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Records management en informatie-architectuur
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
door de introductie van MAGIE Meer en Anders Gaan Implementeren van Expertise door de introductie van KENNISDOMEINEN.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Sharepoint als werk- en leeromgeving
Spreekbeurt door Maxime Van Poucke 6A
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Klantgericht werken, Kanalen in balans
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
27 januari 2011.
Informatisering en automatisering
ICT in een dynamische context
Geo-seminar Amsterdam november 2009 Geoportaal 1 Ruimtelijke ontwikkeling & beheer van de stad op basis van hoogwaardige informatievoorziening.
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
Doelstellingen De kenmerken van een goed team benoemen
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Onsight Managed Security Services
Tool Strategische Samenwerking Job van de Sande
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Grip op IT.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
‘The Young Vibes’ We love challenges…just try it!.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
ESF-ondersteuning voor bedrijven
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Samenwerking Wave 0.
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Organisatie structuur
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!

de context  Did you know? Gos

Generatiekloof? TraditionalsBoomersXersYers Business proces Organisatievorm Werkplek Technologie

Wie zijn jullie?

Wat willen bedrijven? Interne efficiëntie Externe (customers) relaties Innovatie

Nut van ICT ?  Ondersteunen Efficiëntie ○ vermindert reis- en verplaatsingskosten ○ levert beschikbare informatie i.p.v. ze te zoeken ○ stroomlijnt processen Innovatie ○ van ideeën tot productontwikkeling Klantenrelaties ○ klant beter leren kennen ○ verhogen van klantentevredenheid

Nut van ICT ! Efficiëntie ○ afstandswerken, mobiel werken, thuiswerken, … ○ portaalsites, zoekmachines, … ○ structureren van informatie, … ○ workflows, controle, opvolgen, bijsturen, … Innovatie ○ samenwerken: live, telefoon, gsm, chat, portaal, … Klantenrelaties ○ informatie 24/24 en 7/7 beschikbaar ○ data mining, rapportering

ICT in 2010  … dient de bedrijfsdoelstellingen om in te passen in een bedrijf  moeten medewerkers ICT  correct gebruiken  doelgericht gebruken  … heeft te maken met mensen met processen

Mensen in de ICT…

‘ICT’ers’  het nerd-imago = totaal voorbijgestreefd !  het belang van zuiver technische profielen vermindert sterk  het belang van andere talenten neemt sterk toe: projectmanagement inzicht in bedrijfsprocessen coaching en begeleiding …

ICT-profielen anno 2010 Niet-techneuten  Administratie Administratie  Project Managers Project Managers  Communicatie- specialisten Communicatie- specialisten  Proces analysten Proces analysten  Coaches Coaches  (Business) Consultants (Business) Consultants Techneuten  Developers Developers  Engineers Engineers

Administratie  boekhouding facturatie debiteuren- en crediteurenbeheer  personeelsadministratie Terug naar profielen

Project Managers  Project beheren projectplan opstellen stappenplan overleggen met klant stappenplan bijsturen coördinatie met betrokken 3 de partijen klanten informeren over de status van het project projectmedewerkers en collega’s aansturen Terug naar profielen

Communicatiespecialisten  Interne communicatie content op intranet verzorgen interne briefings organiseren  Externe communicatie content op bedrijfswebsite content van de portal samenstellen/opvolgen voorbeeldcases uitschrijven Terug naar profielen

Procesanalysten  Business processen analyseren processen bij klanten analyseren ○ Hoe communiceren ze met hun klanten?, ○ Hoe verloopt de interne en externe communicatie? ○ Hoe slaan ze gegevens op? ○ … verbeteringen suggereren en implementeren plausibele oplossingen aanbieden voor specifieke issues of problemen bij klanten Terug naar profielen

Coaches  Begeleiding van klanten (bedrijven/organisaties) juiste keuze van technologie optimaal gebruik van bestaande infrastructuur  Begeleiding van eindgebruikers bij klanten correct en optimaal leren gebruiken van de geïnstalleerde ICT-technologie Terug naar profielen

(Business) Consultants  mappen van de juiste oplossing voor een probleem of proces bij de klant  de optimale oplossing theoretisch uitschrijven en volledig uitwerken Terug naar profielen

Developers  ontwikkelen op.NET/Visual Basic  SharePoint ontwikkelen  oplossingen ontwikkelen die voldoen aan de verwachtingen en eisen van de klant Terug naar profielen

Engineers  Technische infrastructuur installeren netwerkcomponenten internetverbindingen serversystemen PC’s/Laptops/PDA’s Terug naar profielen

op de loonlijst bij Aurelium:  masters communicatiewetenschappers  marketeers  master politieke en sociale wetenschappen  bachelors multimedia en communicatie  professionele bachelor LO/Informatica  personen met ICT-gerelateerde opleidingen  …

Moraal van het verhaal  binnen de moderne ICT-wereld is er nood aan gedifferentiëerde kennis bestaat er een gepaste job voor de vele talenten!  Volg je interesses!  Studeer wat je graag doet!