Twinning 2011 Verruiming door kennis Floraschool Florastraat 120 2140 Borgerhout
Historiek Ondersteunende rol Culturele diversiteit Individuele scholen Culturele diversiteit Integratie binnen de lessen Maatschappelijk begrip Situatie (oorzaak-gevolg) Schooloverstijgende kruisbestuiving Relaties op bestuursniveau
Twinning 2008 Bezoek aan België Inzicht in: Belgische (school)cultuur Methodiek Concentratieproblematiek Marokkaanse gemeenschap in buitenland
Twinning 2010 Contact met inspectie en de ministerieel afgevaardigde binnen scholengemeen- schap Fes, uitwisseling van opvattingen betreffende methodiek en culturele integratie. Inzicht in werking openbare/privé instellingen Leerniveau Doelstelling Kadering binnen onderwijsbeleid
Twinning 2011 Vlaanderen Marokko Op beleidsvoerend niveau inzicht verwerven in het Vlaams onderwijs -en bij uitbreiding-in de maatschappelijke visies binnen een Europees draagvlak. Op schoolniveau een verdieping van begrip bewerkstelligen. Marokko Tot een reële evaluatie komen van de verworven wederzijdse inzichten (beleid, school + repercussie voor de leerlingen) Implementeren van nieuwe “leerstof” en visie desbetreffend.
impressies