1 SISO 2 MARCO POLO
2 MARCO POLO XXL Waarom ? –Borgen diverse initiatieven –gestructureerde en gecentraliseerde aanpak –Netwerking tussen de diverse partners Doel –Bredere kijk krijgen op de maatschappij. –Emancipatorisch werken –verwerven van sociale en beroepscompetenties –uitwisseling knowhow, ideeën,ervaring, materiaal …. –samenwerkingsverband ts diverse partners
3 Partners Kansenplein
4 OUDERS GEZIN SCHOOL VRIJE TIJD VRIENDEN BUURT MAATSCHAPPIJ leerling
5 Leerling - School 3 de graad gezinsmanagement. Schakelklassen OKAN sociaal, technisch 2 de en 3 de graad mode en verzorging betrokken vanuit eigen opleiding aangepaste leer- en evaluatiemethoden
6 Leerlijnen 1.De ontwikkelingslijn Talenten ontdekken Talenten ontwikkelen Talenten ontplooien Talenten inzetten 2.De zorglijn Voorkomen Herstellen Genezen Begeleiden 3.De leerlijn Levensecht – levensgericht Levenslang – levensbreed Formeel – informeel Complementair 4.De dagstructuur Schoolinterne initiaties Na -schoolse initiatieven Middagactiviteiten
7 Leerling - Ouder- Gezin mini -opleiding voor moeders klusjesatelier interculturele projecten ouderparticipatie administratieve en logistieke ondersteuning
8 Leerling - Vrije Tijd Vrijetijdsproject Gezondheidsproject MP XS samenwerking MAS
9 Leerling - Buurt - Maatschappij kleuterwerking retouche-atelier Marco Polo doet goed soep bedeling bejaardenwerking interculturele projecten Mytyl-filmproject
10 Leerkrachten Krachtige leeromgeving Verantwoordelijk voor 1 deelproject Huisbezoeken Aangepaste navorming Didactische materialen Infrastructuur
11 Financiële Ondersteuning Extern: Vlaams Ministerie van onderwijs School van de Hoop Koningin Paola Projectenfonds Stad Antwerpen Provant Provincie Antwerpen Intern Benefiet concert Quiz …
12 Zelfevaluatie Team staat open voor vernieuwing. Team is bereid de theorie BS te concretiseren in de praktijk. Openstaan voor mogelijkheden van brede bevraging Bewaken beheersbaarheid Communicatie Hoe alle partners elkaar leren kennen en aan elkaar linken?
13 actieve zelfontplooiing zelfbewustzijn, zelfkritiek, zelfredzaamheid en zelfconceptverheldering. integratie in het maatschappelijk weefsel. participatie aan het maatschappelijke gebeuren.