POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheidsenquête. Hoe tevreden zijn onze klanten ?
Advertisements

1 DE COMMUNICATIE Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december 2012 Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december.
Quid stages alvorens art. 60§7 ?. Introductie Stages alvorens contract met toepassing van art.60§7 Minimale / maximale duurtijd van de stages ? Verloning.
Standpunt van de OCMW's in het automatiseringsproces van de sociale zekerheid Huidige toestand, vastgelegde projecten en perspectieven Sante Broccolo Chef.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Een nieuwe website voor het FAVV ? RC van 28 mei 2008 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
In de Versnelling Initiatief Versnelling Verduurzaming Levensmiddelenindustrie.
Provinciale ronden mei 2008
Een toekomst voor de OCMW’s ?! Julien Van Geertsom Voorzitter.
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
LA CONTRIBUTION DU PROJET EXPERTS DU VÉCU AU SEIN DES SERVICES PUBLICS FÉDÉRAUX Project Ervaringsdeskundigen binnen de federale overheid Middagatelier.
Tewerkstellingsmaatregelen bestemd voor de OCMW-begunstigden
Het regeerakkoord van 1 dec Werkgroep activering 20 januari 2012.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
FAMIPEDIA, kennis on line
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid klanten + actieplan provinciale ontmoetingen herfst 2010.
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
OCMW’s en activering, een discussie van binnenuit OCMW Leuven.
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Koning Boudewijnstichting "De sociaalprofessionele integratievrijstelling in de berekening van het leefloon: knelpunten en denkpistes met het oog op hervorming"
Kwartaalpublicatie POD Maatschappelijke Integratie Persconferentie 31 januari 2014.
Nieuwe aanwezigheidslijsten
Joint Report on Social Protection and Social Inclusion 2009.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Project: Elektronische medische kaart Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Medewerkersenquêtes en kwaliteitszorg Netwerk kwaliteit lokale besturen & Netwerk kwaliteit Vlaamse overheid Piet Cosemans Kwaliteitsmanager.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Netwerk voor sociale inclusie European Anti-Poverty Network EAPN Europees Netwerk Armoedebestrijding.
Werkgeversservicepunt
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Externe tevredenheidsenquête 2014 Resultaten en Actievoorstellen.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Focus juli 2014 RVA-SANCTIE EN DOORSTROOM NAAR DE OCMW'S.
Federaal Regeerakkoord oktober 2014 Provinciale ontmoetingsdagen Najaar 2014.
Afdeling Studietoelagen. Structuur uiteenzetting → Informatie afdeling Studietoelagen → Aanzet tot verandering → Initiatieven ٧ informatieverstrekking.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Behoeften- en attitudemeting bij betrokkenen Kwantitatief onderzoek via een enquête in Pagina 11 Michelle Lenaerts Annick Vanhove Eric Goubin.
Schuldhulpverlening Tijdlijn schuldhulpverlening 2011 Beleidsplan integrale schuldhulpverlening vastgesteld 2013 (juli) start onderzoek rekenkamer in Ridderkerk.
Naar een versterkt recht op wonen Knelpunten en mogelijkheden voor een versterkt recht op wonen in de OCMW - praktijk.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten. Enkele feiten en cijfers Jaarlijkse enquête Verstuurd naar: – De OCMW’s – Wetenschappelijke wereld, Steden.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Werkgroep sociale activering
Voorontwerp decreet lokaal bestuur: voorstel politiek standpunt
Balans en perspectieven na drie jaar
Jongeren uit de jeugdzorg aan het woord:
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
Hulpmiddelen voor uw overheidsopdrachten
Provinciale lente-ontmoetingsdag West-Vlaanderen 12 juni 2018
Groei dossiers/ lokale opleg
Provinciale lente-ontmoetingsdag Brussel 16 april 2018
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
Provinciale lente-ontmoetingsdag Leuven 24 mei 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Antwerpen 5 juni 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Oost-Vlaanderen 8 mei 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Hasselt 31 mei 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Oost-Vlaanderen 8 mei 2018
Transcript van de presentatie:

POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011

Tevredenheid klanten Jaarlijkse meting Zelfde vragen in 2008,2010 en 2011 antwoorden : 427 OCMW’s (72,5 %) –68 % in 2010 –36 % in 2008 Globale stijging scores

Evolutie

communicatie Gemiddelde De POD MI informeert me op een snelle manier 6,7 6,5 6,6 De POD MI verzendt de juiste informatie, naar de juiste persoon 6,7 6,4 6,5 De thematische indeling op de hoofdpagina van de Website is duidelijk en overzichtelijk 6,8 6,2 6,5 De teksten op de website zijn klaar en duidelijk geformuleerd 7,2 6,9 De huisstijl gebruikt op de website, is goed en duidelijk leesbaar 7 6,4 6,6 De omzendbrieven… zijn duidelijk 7 7,1 7,2 De omzendbrieven… geven volledige informatie 6,7 6,8 6,9 De omzendbrieven… worden op tijd geactualiseerd 6,2 6,4 6,1 De brochures, folders, publicaties, …… zijn duidelijk. 7,2 7,3

communicatie Gemiddelde De brochures, folders, publicaties, …… geven volledige informatie 6,9 7 De brochures, folders, publicaties, …… worden op tijd geüpdatet 6,2 6,4 6,3 De maandelijkse elektronische nieuwsbrief (e-cho) …… is duidelijk 7,3 7,4 De maandelijkse elektronische nieuwsbrief (e-cho) …... bevat actuele informatie 7,5 7,6 7,5 De opleidingen en informatiesessies... zijn duidelijk 6,4 6,6 6,8 De opleidingen en informatiesessies... zijn volledig 6,3 6,5 6,8 De opleidingen en informatiesessies... worden op tijd geactualiseerd 6,1 6,5 6,7 De infodagen en ontmoetingsmomenten, de inhoud van deze evenementen is duidelijk 7,2 7,3 De infodagen en ontmoetingsmomenten, de inhoud van deze evenementen is volledig 6,7 6,6 6,8 Tijdens deze evenementen is er voldoende gelegenheid voorzien om de medewerkers van de POD M.I. aan te spreken 6,6 6,7 6,9

E-Government De applicatie PrimaWeb(RMI/Loi 65) stelt me tevreden 6,3 6 6,2 Het gebruik van de institutionele pagina's stelt me tevreden 7 6,5 6,7 Ik ben tevreden over het gebruik van de elektronische handtekening 6,2 6,3 6,9 Ik ben tevreden over het gebruik van e-mazout 6,1 6,7 7 Ik ben tevreden over het gebruik van primaweb ESF 5,5 6,1 Ik ben tevreden over het gebruik van Uniek Jaarverslag 5,4 6,5

partnerships De netwerken die de POD MI onderhoudt zijn nuttig voor mij 6,6 6,9 Ik ben tevreden over de frequentie van overleg met de POD MI 6,8 6,6 6,8 Ik ben tevreden over de kwaliteit van dit overleg 6,7 6,5

strategie Gemiddelde scores Ik vind de missie van de POD MI duidelijk 777,1 De POD MI communiceert duidelijk over haar missie en strategie 6,5 6,6 Ik heb een impact op het beleid en de missie van de POD MI 3,43,54,2 Mijn manier van werken en die van de POD MI zijn goed op elkaar afgestemd 5,966,1 Ik vind mijn prioriteiten terug in de missie en doelstellingen van de POD MI 666,2

dienstverlening De POD MI is goed bereikbaar 6,9 7 De POD MI beantwoordt mijn vragen snel 6,8 6,9 De antwoorden die de POD MI geeft, zijn van goede kwaliteit 6,8 6,7 7 De verkregen informatie is coherent 6,9 6,8 6,9 De op te volgen procedures en richtlijnen zijn duidelijk 6,2 6,4 6,5 Regelgeving wordt op een correcte manier vertaald naar omzendbrieven 6,7 6,8 Ik ben tevreden over de kennis en het expertiseniveau van de medewerkers van de POD MI 7,2 7,1 7,3 Ik ben tevreden over de beschikbaarheid van de experten binnen POD MI 6,4 6,5 6,7 De betalingen gebeuren door de POD MI op tijd 7 7 7,2 De betalingen door de POD MI in het kader van Leefloon en Wet65 gebeuren op tijd 7,1 De controles van de inspectiedienst van de POD MI zijn kwalitatief goed 7,1 7,3 Ik ben tevreden over de klantvriendelijkheid van de medewerkers van de POD MI 7,5 7,7 7,4

producten Ik ben tevreden over de eerstelijnsdienst van de POD MI, de Frontdesk 6,7 7,1 7,2 ik ben tevreden over de kwaliteit van de FAQ's op de website 6,7 De POD informeert mij op tijd 6,1 6,2 De subsidiëringsmogelijkheid van de POD MI komt tegemoet aan mijn verwachtingen 5,6 5,9 6,1 De behandeling van de bevoegdheidsconflicten door de POD MI stelt me tevreden 6,9 7 ik ben tevreden over de gevoerde studies 6,7 6,8 Ik ben tevreden over de statistieken 6,6 6,8

resultaten Grootstedenbeleid 6,8 6,7 6,6 Armoedebeleid 6,3 6,4 Sociale Economie 6,5 6,7 het Europees Sociaal Fonds 5,6 5,9 6 duurzame ontwikkeling 6 6 6,2 administratieve vereenvoudiging 5,4 5,5 5,8 E-Government 6,3 6,4 gelijke kansenbeleid 6,3 6,2 6,4 Activeringsbeleid 6,3 6,4

Open vragen

Informatie Omzendbrieven Website Ontmoetingsdagen Vragen

Open vragen vraag om omzendbrieven vroeger te ontvangen aanduiden welke omzendbrieven niet meer van toepassing zijn applicaties uniek jaarverslag en primaweb werken nog niet/niet altijd even goed antwoorden op vragen : meer schriftelijk en meer uitgebreid antwoorden subsidies toekennen voor meerdere jaren tegelijk afstemmen databank verblijfsstatuten van vreemdelingen op gegevens kruispuntbank meer bezoeken van inspecteurs gevraagd + meer proactieve feedback (ipv bij expost controle) wetgeving wordt door VVSG en POD MI verschillend geïnterpreteerd

Actieplan 2010 –FAQ’s Vlugger dmv decentralisatie input/update Selectie op website via ‘gewijzigde/toegevoegde/veelbekeken vragen’ –Info over voortgang projecten cfr nieuwsbrief – rubriek projecten Tijdens provinciale ontmoetingen

Actieplan 2010/2011 Communicatie –Vernieuwde en geïntegreerde website sedert april 2011 Front Desk –Cijfers SLA op website sedert november 2010 –Overzicht vragen en antwoorden per OCMW voor eind 2011 Statistieken –Trimesteriële rapporten –Specifieke thema’s (economische crisis, studenten, daklozen, activering,…) –GIS Automatiseringen –Meer stromen : Transactie25 ; mutatie Ti 195, 197,198 en 202 ; Cadaf ; Taxi-as ; DGPH ; Cadnet ; LO35-AO39 ; beslissingen Vreemdelingenzaken –Meer testen

Actieplan 2011/2012 Uitvoering Crystal Nieuwe voorstellen nav discussies tijdens provinciale ontmoetingen

Het woord is nu aan u : Toelichting/vragen door klanten bij resultaten