Moordklanten of klantenmoord?1 Doelstellingen Na afloop van de training kunt u: Uw vooroordelen en mening over gedrag verduidelijken. Specifiek gedrag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SSL-studiedagen februari 2011 De invloed van de studieloopbanen in het secundair onderwijs op het succes in het hoger onderwijs Kim Bellens & Jan.
Advertisements

3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Appreciative inquiry:
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Communicatie met de klant
Lotgenotencontact.
Feedback de sleutel tot teamontwikkeling
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Feedback geven en ontvangen
….een korte presentatie
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Presentatie bij Lezing prof.dr. H. Swaab
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Onderwijspsychologie
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Doelstellingen De kenmerken van een goed team benoemen
Aanvragen van incontinentiemateriaal
Doelstellingen formuleren
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Agressie op het werk Studiemoment ‘geweld door derden op het werk’
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Beoordelen leermiddelen
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Spreuken: De nederige wijze.
Niet differentiëren maar socialiseren
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Trombose en arbeid Marjan Bijzet en Sanja de Bruin, ervaringsdeskundige coaches van Centrum Chronisch Ziek en Werk (CCZW)
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Module 1 Leren omgaan met dementie
Opbrengst Themadiner 6 oktober 2016
Een vergadering organiseren
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Behavior Based Safety Warehousing
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Bondscoach Nederlands Vrouwenteam Hoofdcoach CTO Amsterdam
Vergadering Personeelsdienst
Identiteit, vooroordelen & beeldvorming
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
4.1 Geprikkeld Gedrag: alles wat een mens of dier doet
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Communicatie 6e les.
Drie vormen van gedrag:
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Op welke laag werk je?.
Persona’s maken, hoe doe je dat?
die onze Vader wil zijn, en ons daarom Jezus gezonden heeft.
Het Nederlands Autisme Register: de cijfers en het echte leven
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Moordklanten of klantenmoord?1 Doelstellingen Na afloop van de training kunt u: Uw vooroordelen en mening over gedrag verduidelijken. Specifiek gedrag benoemen dat interacties bevordert of belemmert. Een actieplan opstellen om u te helpen voortaan positief om te gaan met anderen.

Moordklanten of klantenmoord?2 Opzet van de training Inleiding Gedragsvragenlijst Gedrag - een overzicht De monteur en de injectie De schoenenwinkel Het postkantoor De conducteur De incheckbalie Actieplan

Moordklanten of klantenmoord?3 Leerpunten Gedrag beïnvloedt gedrag Mensen nemen het gedrag van anderen over. Behulpzaam zijn roept een positieve reactie op. Tegenwerken leidt tot ruzie. Je gedrag kun je kiezen Gedrag is geen constante, maar een variabele. Het juiste gedrag kiezen op belangrijke momenten is essentieel. Het is niet echt moeilijk om te doen. Het draait om bewustzijn en discipline. Gedrag gebruiken om de interactie te belemmeren Gestreste mensen gedragen zich irrationeel. Emotioneel reageren maakt de zaak erger.

Moordklanten of klantenmoord?4 Leerpunten (vervolg) Gedrag gebruiken om de interactie te bevorderen Behulpzaam zijn is de snelste weg naar een succesvol resultaat. U maakt het uzelf zowel op korte als lange termijn makkelijker. Uw gedrag gebruiken Verbaal - door wat u zegt. Visueel - door uw lichaamstaal.