Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
De marketingmixstrategie
Marketing introductie
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Hogescholen in Dialoog
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Inleiding in de Marketing
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Ondernemen na je studie!
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Marketing .
Marketing presentatie
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Swot analyse
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Marketing voor verkeerskunde
Business Marketing Management
De Toekomst Marketing.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
College 2 Marketingomgeving
Midden in de wereld:.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Universiteit Leiden, Opleiding Natuur- en Sterrenkunde 1 Elementaire Kinetische Theorie Electrodynamica (Maxwell theorie) Eerste en tweede jaar Klassieke.
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Midden in de wereld:.
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

Marketing theorie Week 1

To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1

Opzet periode 1: Bestuderen Verhage Hoorcollege marketing theorie Zelfwerkzaamheid oefentoets & marketingcase via site www.verhage.wolters.nl Werkcollege marketing toepassing Nabespreken oefencase, stellen van vragen Uitwerken nieuwe case

Doelstellingen Je kent de relevante macro-, meso- en micro-omgevingsfactoren en kan deze voor een sportorganisatie benoemen. Je kent de verschillende marketinginstrumenten globaal en kan deze in beperkte mate inzetten. Je kent de verschillende werkvelden waarbinnen je als afgestudeerde zou kunnen functioneren

Beoordeling Marketing theorie: Marketing toepassing: schriftelijk tentamen Marketing toepassing: inleveren uitgewerkte cases Voorbereiding op marketingtoepassing in periode 2: retailplan

Marketing theorie week 1 Wat is marketing? Hfd 1 De marketing omgeving Hfd 3

Wat is Marketing? Marketing omvat de - op de markt afgestemde - ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën, en alle andere activiteiten om planmatig de afzet te verhogen of transacties te bevorderen, een goede reputatie te creëren en duurzame relaties met klanten op te bouwen, zodat alle partijen hun doelstellingen bereiken.

De marketing mix: de 4 p’s

De 3 R’s

Het ruilproces

Marketing door de bedrijfskolom

Ontwikkeling van de marketinggedachte

Het marketing concept

Marketing in de organisatie

Taak van marketing

De Marketingomgeving

Concurrentie

Demografisch Economisch Sociaal/cultureel Technologisch Ecologisch/natuurlijk Politiek/juridisch

Marketing ethiek

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

Afsluiting Basisbegrippen marketing & complexe omgeving Zelfstandig oefenen Toepassen in case Volgende week: bestuderen hoofdstuk 7 & 8 Product