Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Visual Knowledge Building
INTERACTION DESIGN Week 3.
Definitiestudie.
powerpointles 1 Nienke Kooistra College Blaucapel
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Het maken van een presentatie
Het geven van een workshop
Debriefing 24 januari 2012.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Fundament Informatica
Functioneel Ontwerp.
instructie presentatie
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
NLT modules en excellentiebevordering
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Onderzoekend leren en beroepscontexten
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden
Beoordelen leermiddelen
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Animatie team Dio en Tjeerd.
Onze doelen en visie in beeld
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
WORKSHOP werkvormen en media koppeling didactische principes
6 Vaardigheden 6.1 Rekenvaardigheden Rekenen in verhouding
UML 2. Activiteitendiagrammen2. Activiteitendiagrammen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Marketing Coen van Wetering
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Rob Goossens Het Werkplan.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
LOB in het PTA van het VMBO
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Creativiteits- sessie
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Les 1: Introductie Marketing
Acquisitie en PR– les 1.
Product van TU Delft, SEC
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Maak Maar Duidelijk!.
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Product van TU Delft, SEC
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010

Opdracht Maak een stappenplan en een planning op basis van de opdrachtomschrijving voor project K.O.P.: Barbecue Leg dit vast in een PERT Chart en een Gantt Chart. Maak een presentatie voor aan het begin van het volgende college (max. 5 minuten; PowerPoint). En lever deze presentatie in via Blackboard. Dus: een Stappenplan + PERT Chart + Gantt Chart NB: geef het groepsnummer en de namen van alle groepsleden duidelijk aan in de presentatie!

 Ontwikkel met behulp van een productfunctieanalyse een programma van eisen voor:  een elektrische fiets(even groepen)  een stoomkoker(oneven groepen).  Maak hiervan een (Powerpoint-)presentatie:  max. 5 min.  inleveren via blackboard (Inleiding IO)  vermeld groepsnummer en alle groepsleden (achternaam) OPDRACHT Inleiding Industrieel Ontwerpen/Programma van Eisen 3

Opdracht: Doe een marktonderzoek naar de elektrische fiets of de stoomkoker. Gebruik de productfunctieanalyse daarbij. Wat is er al op de markt? Denk bijvoorbeeld ook aan: Is er een markt voor toevoegingen en/of accessoires? Waar zijn verbeteringen van bestaande producten mogelijk? Presentatie: Aan het begin van het volgende college. Opdracht

Productfasen Opdracht: Bepaal voor de elektrische fiets, of de stoomkoker in welke productfase zij zich nu bevinden en beargumenteer waarom. Probeer te voorspellen hoe een volgende generatie elektrische fietsen of stoomkokers er volgens de theorie van de productfasen uit zal zien. Het gaat er niet om een ontwerp te maken (het mag wel), maar om het benoemen van vormkarakteristieken. Beargumenteer de voorspelling.

Creativiteit  Plus opdrachten tijdens de twee workshops creativiteit