Debriefing 24 januari 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Advertisements

Eindwerk zesde jaar.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Definitiestudie.
Nul Energie Huis Workshop offerte.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Concept presentatie 1.individueel concept (pdf-upload donderdag) 2.live presentatie (vrijdag op afspraak)
Het maken van een presentatie
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Workshop Onderzoeksvaardigheden
Werken in team: wat als ze niet willen?
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Huiswerk voor vandaag les 4
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Workshop opstellen adviesrapport
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
ICTB/NB Projectmanagement.
Projectplan Social Media Event
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Doelstellingen formuleren
LauwersCollege Buitenpost Informatica
PRESENTEREN.
Les 18 - Testen I-C1#, datum.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Welkom in de Bouwafdeling.. Werken met projecten.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Visie & Strategie.
Vergaderen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
WC Marketing blok 3 lesweek 1
Next Generation Opdracht 1 – Concepting/grounding/interactie Opdracht Functioneel Ontwerp Opdracht 2.2 – Layar applicatie opnemen screenshots/foto’s/powerpointslides.
Animatie team Dio en Tjeerd.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Methoden & Technieken Hogeschool Rotterdam,
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Niets is wat het lijkt.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Informatiebijeenkomst Toelichting op criteria, voorwaarden, procedure en planning HFA 9 juli 2016.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Het onderzoeksverslag
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
3F maken van een verslag.
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Bram De Bie Initiatie Webquests.
Digi(bord)boek project <titel project>
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Mediaplanning – bijeenkomst 6
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Armoede: een stem, een beeld.
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

Debriefing 24 januari 2012

Wat is een debriefing? Een samenvatting van de briefing van de opdrachtgever Wat is het doel van een debriefing: Om te checken of je de opdracht goed begrepen hebt Om in de eerste fase duidelijk te krijgen wat de belangrijk(st)e aspecten van de opdracht zijn Om tijdens het ontwikkelen van het project te toetsen of de oplossing nog steeds voldoet aan de opdracht Om mogelijke onduidelijkheden op te helderen, evt door het stellen van vragen aan de opdrachtgever (graag via de teamcoach). Om inzage te krijgen (voor de opdrachtgever) op welke manier het team met de opdracht omgaat Een helder geformuleerde debriefing voorkomt veel misverstanden en dus problemen tijdens de ontwikkeling en realisatie van een project. 2

Debriefing De debriefing bevat de volgende onderdelen: Inleiding Opdracht Probleemstelling Doelgroep Succesindicatoren Functionele eisenlijst

Debriefing / inleiding De debriefing bevat de volgende onderdelen: Inleiding: Een korte inleiding waar dit debriefingsdocument over gaat. De inleiding, het eerste hoofdstuk, vormt de toegang tot het rapport. 
 De lezer ziet welke vraag wordt beantwoord, waarom en hoe dat gebeurt. Een goede inleiding bereidt de lezer voor op de inhoud van het rapport. 

Debriefing / opdracht De debriefing bevat de volgende onderdelen: Opdracht: Omschrijving van de opdracht waarbij keuzes en afbakening duidelijk geformuleerd zijn. Een helder geformuleerde opdracht voorkomt veel misverstanden en dus problemen tijdens de realisatie van een project.

Debriefing / Probleemstelling Probleemstelling: Omschrijving in eigen woorden van de probleemstelling in één zin (wie, wat, waar, wanneer & hoe). De doelstelling is oplossingsvrij – in de doelstelling zijn nog geen keuzes gemaakt hoe het doel bereikt gaat worden. Wat is geconstateerd (feitelijk probleem)? Wat is de aanleiding van deze situatie/probleem? Wat is de wenselijke situatie? Wat is je doelstelling? Wat zijn mogelijke producten om het doel te realiseren?

Debriefing / Probleemstelling Probleemstelling: het formuleren van een probleem Omschrijving in eigen woorden van de probleemstelling in één zin (wie, wat, waar, wanneer & hoe). De doelstelling is oplossingsvrij – in de doelstelling zijn nog geen keuzes gemaakt hoe het doel bereikt gaat worden. Wie heeft / hebben het probleem? Wat is het probleem? Wat is het feitelijke probleem? Wat is de aanleiding van het probleem? Waar is het probleem? Wanneer is het een probleem? Hoe denk je het probleem op te lossen? Wat is de wenselijke situatie? De doelstelling is oplossingsvrij – in de doelstelling zijn nog geen keuzes gemaakt hoe het doel bereikt gaat worden. NB. Een goed geformuleerde probleemstelling geeft richting aan het onderzoek dat moet worden uitgevoerd (volgende fase = onderzoeksfase).

Debriefing / Doelgroep Omschrijving van een duidelijke doelgroep die herkenbaar is. Denk na over: Wie? Waar? Hoe oud?

Debriefing / Succesindicatoren Succesindicatoren: Wanneer is er sprake van succes, gezien vanuit: de opdrachtgever, de gebruiker, en het team.

Debriefing / Functionele eisenlijst: Omschrijving van de eisen en criteria vanuit de opdracht, technisch en opdrachtgever, m.a.w. aan wat voor eisen moet het product voldoen.

Debriefing / Randvoorwaarden: Debriefing: maximaal 4 A4 (inclusief kaft) Verzorgd uitgevoerd en passend in de teamstijl Passende presentatie van informatie in tekst, diagrammen en/of beeld Geschreven in correct Nederlands Bevat teamnaam, klas en namen en studentnummers van teamleden Maak een planning en taakverdeling voor het maken van dit document. Let op de eindredactie, zorg dat het document als één geheel overkomt. Volgende week (digitaal) inleveren voor de werkgroep (30 januari) als .pdf bestand in Dropbox!