Maatschappelijke dienstverlening in de schuldhulpverlening Een modulair aanbod Martijn Schut Adviseur Stimulansz
Waar is MD (niet) goed in Bestaande beelden Wat wil gemeente horen
Duurzaam Financiële Dienstverlening Schuld- preventie 3
Hoe onderscheidt de maatschappelijke dienstverlening zich?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister (Goethe)
Management is de dingen goed doen. Leiderschap is de goede dingen doen. (Peter F. Drucker)
Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. Familieleus Gucci
Als je geen doel hebt, kun je niet scoren
20 jaar ervaring zegt niets. Je kan het al 20 jaar verkeerd gedaan hebben
Als niets helpt, doe niets! Freek de Jonge
Hoe onderscheidt de maatschappelijke dienstverlening zich?
Beelden Pappen en nathouden Schuldregeling start pas als (psycho)sociale situatie op orde is Onmeetbare resultaten Problemen van de klant overnemen
De nieuwe wet biedt kansen voor Maatschappelijke dienstverlening om actief partner te zijn op gebied van schulden en schuldhulpverlening Schulden voorkómen Het moet ‘integraal’ Maximeren wachtlijst Tegengaan recidive
Gedrag beïnvloeden
R Hulp bij thuisadministratie Praktische ondersteuning
Onderscheiden (niet-) willers en kunners Motiveren Onderscheiden (niet-) willers en kunners Overleving: structureel laag inkomen Overbesteding: gat in je hand Aanpassing: werkloos worden Compensatie: ongelukkig.
Signalering
Modulair aanbod maatschappelijke dienstverlening
Per module Inleiding Doelgroep Doelen Duur en frequentie Setting Werkwijze/activiteiten Randvoorwaarden
Waarom modules? Profileren Transparant Samenhang Flexibel Managementinfo Kostprijs Benchmarking Meetbare resultaten
Modulair aanbod maatschappelijke dienstverlening
Bedankt voor uw aandacht! Martijn.schut@stimulansz.nl Weblog armoedebeleid en schuldhulpverlening