Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2
Dit is een softwarepakket gecreëerd door Microsoft om de relaties met je klanten in kaart te brengen en deze te managen. Men focust zich vooral op Verkoop, Marketing en dienstverlenende sectoren.
Zoho CRM is een softwarepakket waar men klantenrelaties kan beheren op een efficiënte manier. Het helpt uw organisatie met 1 systeem te werken en via dit systeem kan men de verkoop, de marketing, de klantenondersteuning en de voorraadbeheer stroomlijnen.
SAP CRM wordt beschouwd als de beste in de klas als het aankomt op het aanbieden van werkzaamheid voor marketing, verkoop en dienstverlening. Het ondersteunt klantgerichte bedrijfsprocessen over meerdere kanalen. Het stelt dus organisaties in staat zich te richten op strategieën voor klantordergestuurde groei en om zicht te onderscheiden in de markt door het leveren van een bijna perfecte klantervaring.
Salesforce biedt verschillende ondersteunende diensten aan waardoor het bedrijf het niveau van de dienstverlening kan selecteren. Het programma zorgt ervoor dat de productiviteit verhoogt. Salesforce is een zakelijk cloud computing leider. Ze helpen de bedrijven om zich te verbinden met klanten, partners en medewerkers op innovatieve manieren, dit aan de hand van CRM- toepassingen. De kosten zijn laag en het biedt snel resultaten.
Een systeem die aan customer relationship management doet maar beschikbaar is in zowel opensource maar ook in commerciële opensource applicaties. De functionaliteit bevat marketing campagnes, mobiele CRM, sociale CRM, rapporten, …
SproutSocial is een softwarepakket dat je social media accounts beheerst en monitord. De website is zeer overzichtelijk en functioneel. Je kan statistieken bekijken van Facebook, Twitter,… Er is ook een ondersteuning voor Foursquare waarbij je kan zien wie er wanneer incheckt. Meerdere gebruikers zijn mogelijk per organisatie. Er is ook een overview met een paar CRM tools, hierop kan je alle conctactpersonen zien binnen sproutsocial.