Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Advertisements

Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Respectvolle bejegening
Ouders en Kinderen Centraal
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Co-schap Ouderenzorg in het Catharina Ziekenhuis Afdeling Geriatrie
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Introductie.
CYCLOON van voor en door de zorg Zieken huis brand Water RAV Stroom Huisarts ICT Thuiszor Licht “geen nuts – (g)een zorg”
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Competentiegericht opleiden
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Carrousel van good practices met nieuwe leermiddelen
SETQ Systematic Evaluation Teaching Qualities
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Leeskringen in het onderwijs Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Het debat de opbouw.
Kwaliteitscriteria; wat, waarom en hoe? Lisenka van Loon, projectleider NFK 19 april 2010.
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
INTERVENTIES IN GROEPEN
Resultaten inventarisatie opleidingsplannen & Toelichting op het programma Lambert de Bont Voorzitter Centrale Opleidingscommissie UMCG.
Voortgangsgesprek fase 1
PATIËNTGERICHT COMMUNICEREN
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Naam workshopbegeleider
Opleiden in algemene competenties
PATIËNTGERICHT COMMUNICEREN
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Competentieproef Thibaud Steppe
Sessie vergadertechnieken
Voorkomen van (communicatie) fouten
Bachelor Medische Hulpverlening
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Het coachende functioneringsgesprek
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Communicatieve Vaardigheden College week 3. Opbouw college: Overstijgende vaardigheden Overstijgende vaardigheden –Metacommunicatie –Situatie verduidelijken.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Het opleidingsgesprek
Chemelot Site Permit B.V. 1 Afdeling/plant Datum Korte omschrijving incident.
Welkom Informatieavond groepsindeling schooljaar
Hans Meij (powerpoint by Maxim Van Colen). inleiding pedagogische basisdoelen opvoedingsvaardigheden interactievaardigheden overige vaardigheden ontwikkelingsopgaven.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Freekids Kinderopvang
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Prof. dr. Maas Jan Heineman
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Project English BOL niveau 4.
Afscherming 1 hour Monday ochtend morning.
Transcript van de presentatie:

Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap

* Doel en opbouw ochtendrapport * Profielschets ochtendrapportvoorzitter * Werkwijze * Competenties * Ervaringen

* Informatieoverdracht * Patiëntgericht deel (continuïteit zorg patiënten) * Onderwijsdeel

* Elke ochtend van 8:00 tot 9:00 uur

* Maandag: weekendoverdracht * Dinsdag: patiëntoverdracht, CAL * Woensdag: patiëntoverdracht, Referaat * Donderdag:patiëntoverdracht, Voordracht (1) * Vrijdag:patiëntoverdracht, Voordracht (2)

* Algemeen: * Zorg voor technische ondersteuning * Afstemming met overdragende AIOS * Bewaken tijd, vorm, structuur, sfeer, veiligheid.

* Patiëntendeel: * Structuur * Eerst AIOS dan supervisor * Discussie met zaal stimuleren * Afronden/samenvatten * Terugkoppelen

* Onderwijsdeel * Inleiden spreker * Tijd bewaken * Discussie leiden * Discussie z.n. ‘aftrappen’ * Formuleren conclusie/leermoment

* 5 e / 6 e jaars AIOS * Staflid is coach, zit in de zaal * Een week voorzitter * Na afloop rapport kort feedback * Aan het eind van de week beoordelingsgesprek aan de hand van (gekozen) competenties

* Communicatie * Informatie synthetiseren * Samenvatten * ‘Losse eindjes’ * Balans eigen inbreng / inbreng zaal

* Organisatie * Stress * Timemanagement * Veilig (opleidings)klimaat

* Reflectie * Respect voor uiteenlopende meningen/opvattingen * Onderkennen emotionele aspecten in handelen * Feedback geven/ontvangen

* Wetenschap * Zaal uitnodigen vragen te stellen * Samenvatten en verduidelijken * Eigen vraag * Afronden

* Maatschappelijk handelen * Omgaan met eigen fouten en fouten van anderen * Omgaan met complicaties ten gevolge van eigen handelen

* Samenwerking * Onderkennen en omgaan met verschil van mening tussen professionals

* Timemanagement / vaart er in houden * To-the-point komen * Discussie op gang brengen en leiden * In publiek zelf actiever geworden * Vragen stellen / commentaar geven aan collega * Regie houden

* Goed inpasbaar leermiddel * Positieve feedback van AIOS * Leerdoelen ‘custom made’