Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
De Huisartsopleiding in Nederland
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
De “ leraar” als rolmodel
Virtueel Bedrijf Darco Jansen.
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Competentiegericht opleiden
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Maken van een stagebeschrijving
Begeleiden van het B-leerproces
Prestaties beoordelen
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Het efficiënt gebruik van het verpleegdossier
Palske Zandstra CPV Maxima Medisch Centrum Eindhoven
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
Een regionaal team een taak
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Optimale Parkinsonzorg
Systematische en individuele patient registratie in de CAM praktijk Voorjaarsconferentie Stichting CAM research 11 juni 2010 van Praag Instituut, Utrecht.
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Opleiden in algemene competenties
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord Derde regiobijeenkomst 15 oktober 2010 Interdisciplinair Opleidingsmodel Ouderenzorg Samen ontwikkelen Samen opleiden Samenwerken.
Eerstejaarsproblemen
GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG ZORG OP MAAT GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG Wat blijft hetzelfde en wat verandert er?
Richtlijnen voor de casustoets
Vakmanschap in de praktijk bij T+H ‘Het Gildemodel’
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Bachelor Medische Hulpverlening
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
NFU-project Dedicated Schakeljaar Jan Borleffs (Voorzitter project) Leen Blok (Project manager) Liesbeth Dirksen (Onderwijskundige)
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Richtlijnen en principes Over diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij mensen met een verstandelijke beperking 29 maart 2011 Barbara Pot, orthopedagoge/gz-psychologe.
EEN 9 JARIGE ROUTE – LEREN VANUIT PERSPECTIEF 20 JUNI 2013.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
De praktijk van het bekwaamverklaren
INTERACTIEF AANKOOP SYSTEEM PERCEEL: HULP BIJ HUISHOUDEN
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Opleiden in algemene competenties
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Stroomschema voor ZER 1 2 Beroepstaken van professioneel kinesioloog
MMV flitstraining: Implementatie online course
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Menukaart Gespreksleidraad
Academie voor Bouw & Infra
Ulrike Pypops, PXO, Jessa Ziekenhuis
Transcript van de presentatie:

Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan

Grote visite (praktijk) Reden van opname Voorgeschiedenis Behandeling en respons Laboratoriumonderzoek PA Consulenten Voeding en medicatie Psycho-sociale aspecten Hoe verder ?

Doel vervolgopleiding Een bekwame medisch specialist Competenties ontwikkelen Voldoen aan eisen van patiënten

Vervolgopleiding

Grote visite (kenmerken) Meester – gezel Wekelijks terugkerend (∆ t) Training coördinatie, samenwerking en communicatie door multi-disciplinaire invulling Beoordeling verslaglegging Individuele toetsing –Theorie –Bedside

Grote visite (opleiding) AIOS participeert actief en adequaat Inbreng afhankelijk van opleidingsnivo Bij aanvang stage individuele leerdoelen definiëren: –Medisch handelen –Communicatie –Organisatie –Samenwerking

Medisch handelen M1Bezit kennis en vaardigheid vakgebied (1) M2Toepassing diagnostisch arsenaal (EBM) (1-2) M3Effectieve en ethisch verantwoorde zorg (1-4) M4Zoeken en toepassen vereiste informatie (1)

Organisatie O1Verantwoorde besteding middelen (2-5) O3 Werkt efficiënt en doelmatig (1-3) O4Gebruik ICT effectief (1)

Effectieve feedback Gebaseerd op directe observatie Gericht op specifiek gedrag Bevat niet te veel informatie per keer Specifieke positieve- en verbeterpunten